![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Samme situation her. Thailand i påsken for 6 pax og ville helst med SK, men må kigge alternativer desværre.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Ligger ikke ute til vinteren. Tror dere den lukkes, eller er ikke alt klart ennå?
Tror selv at ruten kommer med nye rutetider. Med dagens rutetider så er jo ikke det ideel utnyttelse av flåten. SIN har jo overtatt rollen som gateway til far east. Og SAS gjør vel heller ikke vedlikehold der nede som de gjorde før når BKK-ruta var helårs..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]() Quote:
Ser at LH endrer sine rutetider til BKK, nå når de åpner opp direkterutren til KUL, så det er kanskje noe man må forbedre seg på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 318
|
![]()
Er ikke helt med på denne, mener dere neste vinter? Fløy trd-cph-bkk-kul forleden, og har samme retur neste uke, med sas helt til bkk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]()
Sas selger forøvrig Oslo-Bangkok en' vei for 1.990,- på de 3 ukentlige avgangene de har i mars. Så pass billig at en siste(?) Sas til BKK nå er booka.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
Mtp utnyttelse av flyene til BKK kunne man jo fått til en rute vestover med en atskillig høyere frekvens og som kanskje gir litt mer kling i kassen? Sør-øst Asia virker jo helt kjørt hva gjelder inntekter med den heftige kapasiteten som er satt inn fra Skandinavia de siste årene.
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Kommer vel an på hvordan det har gått denne vinteren med fire ukentlige og tøff konkurranse fra Thai, Norwegian, Qatar, Emirates, Turkish og andre. SAS har sikkert ikke noe problem med å fylle flyene til Bangkok, men spørsmålet er om de tjener noe særlig med penger på operasjonen og om de kunne tjent mer på en annen destinasjon, f.eks. økning på Kina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,104
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Så er spekulationerne og ønskerne i gang om, hvad kapaciteten kan bruges til, hvis ruten lukker:
Quote:
http://www.check-in.dk/Visit-Denmark...y-SAS-langrute |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Dersom det er slik at SAS flyr med tilnærmet fulle fly til Bkk, og ikke makter tjene penger på det, så er vel det en liten påminnelse om kostnadsnivået de har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
.. eller yielden på ruta. BKK er generelt low yield og det er kun volumet av skandinaver som vil til Thailand som gjør destinasjonen attraktiv. Men neste vinter skal det installeres nye seter og dermed mer nedetid enn vanlig. Valget er muligens mellom å droppe BKK og kutte (mer) andre steder, og da kan det være prioriteringen blir slik ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hva kan den ledige kapasiteten på BKK-ruten eventuelt brukes til? Hva er mulig? Det var jo bare snakk om 3-4 ukentlige avganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
I og med SK får ex LAN 340 snart, da er vel vinter maintaince/filghts noenlunde i boks, og ruter kan opprettholdes?
Mulig det er cargo som klarer å holde BKK ruta i gang? |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]() Quote:
Men det er uansett et faktum at: 1. Det er fryktelig mange mennesker som skal dit. 2. Det er i så tilfelle ganske kjipt å ikke være med på å operere på ruten. Det er i praksis å gi markedet til DY, som Aftenposten er inne på i dagens avis.
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
NSB First Class
Join Date: Apr 2013
Posts: 199
|
![]() Quote:
Jeg synes det er trist å se hvor fort Sas har trukket seg unna når en konkurrent kommer på banen. Sånn var det til DXB når EK kom inn for eks. Selvsagt skal man ikke kjøre på hvis det bare blir tap, men den som intet våger intet vinner. Er jeg helt på jordet når jeg mener at Sas ikke har hatt et tydelig image og en klar strategi som har holdt vann i en periode på flere år? Jeg snakker som kunde nå. EK har premiumklasser som er helt knakandes unike, DY er jo LCC, men Sas er liksom verken eller i sin identitet. Det er der jeg skulle ønske de var mer bevisste på imagebruk og målrettet konkurranse. Men jeg er bare en dødelig forbruker, så jeg vet da ikke mye om dette gamet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]()
Er vel som MOW beskriver, YIELD. Ikke at jeg vet hva den er, men er da flusst med selskap som åpner og legger ned ruter, nettopp p.g.a av YIELD.
Se bare til LH i BGO, BA og AF i SVG tidligere, fra småfly til store fly og tilbake. Pengene som rår, ikke nødvendigvis fyllingsgrad |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Kjipt gir ikke cash. Hvis man vurderer at man kan tjene mer penger på å sette inn kapasiteten et annet sted, er det poengløst å drive ruten. Tilgjengeligheten vil være god likevel, da partnere som Lufthansa, Austrian og Swiss flyr daglig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SIA Cargo legger ned på CPH | SQ321 | Flyforum | 6 | 04-11-2016 14:50 |
Thai legger ned BKK-LAX og vurderer parkere/skrote sine 340-500 | Someone | Flyforum | 18 | 23-03-2012 15:38 |
Legger ned CPH-BGO | Someone | Flyforum | 26 | 25-09-2008 09:51 |
Finnair starter HEL-BOM, men legger ned BKK-SIN | MD90 | Flyforum | 4 | 22-01-2007 21:33 |
Skyways legger ned CPH-ruter | CK | Flyforum | 2 | 10-11-2004 22:13 |