![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det har foregått samtaler mellom Widerøe og SAS Ground Services om driften av bakketjenestene til Widerøe på flyplasser utenom kortbanenettet – deriblant Sandefjord Lufthavn Torp.
Det forteller av administrerende direktør Per Arne Watle i Widerøe. http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050120/NYHETER/101200051 ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Er nok ikek lenge før SGS overtar handling av Widerøe også på de store flyplassene. Spørs om de trenger flere folk i BGO likevel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Høres fornuftig ut... Hvorfor skal konsernet operere med to forskjellige selskaper?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Nøyaktig hvorfor vet ikke jeg heller. Men innenfor teknisk finnes som du sier STS og BTS, men når prosessen med virksomhetoverdragelser er ferdig vil STS ha alle stasjoner unntatt SVG, hvor BTS blir enerådende. Altså ikke to "konkurrerende" på samme stasjon. Men i tillegg har jo WF sin organisasjon.
Man kan jo tenke seg at kostnadsnivået er inne i bildet, uten at jeg VET noe om det. STS har jo bl.a. høyere lønninger enn BTS og WF.... mvh, Stone |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Nå gjenstår å se om SGS sitt tilbud blir lavere pr. turnaround enn det Widerøe Handling klarer selv... Tidligere har de ikke vært i nærheten såvidt jeg vet, men med tap av kontrakter på vestlandet så har jo prisen økt... ...men man vet jo aldri... Kanskje det åpner seg muligheter for andre handlingselskaper på TRF om SGS tar over? Hverken KLC eller Ryanair bruker SGS andre steder vel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ryanair bruker SGS på HAU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er bare snakk om tid før WF går inn i SGS. Men det betyr ikke at WF ansatte mister jobben, etter det jeg forstår har WF ansatte på stasjon et meget godt renome og vil bli et godt bidrag til SGS.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bu's egen handling var også billigere enn hva det SGS var (10% hvis jeg ikke husker feil), men vi vet jo alle hvordan det gikk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bu's egen handling var også billigere enn hva det SGS var (10% hvis jeg ikke husker feil), men vi vet jo alle hvordan det gikk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() FR bruker SGS noen plasser i Sverige tror jeg.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvem handler FR da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Coast Air
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hve betyr egentlig dette, utklipp fra Boarding:
http://www.boarding.no/art.asp?id=15039 ”Dermed er det fremdeles helt uklart hva dette tilbudet fra SGS vil bety, men dersom resultatet skulle bli at SGS tar over mye av handlingen hos Widerøe, og arbeidsplasser går tapt, lover blant annet LFF kamp. ” Er det Asbjørn Wikestad som skal sitte på begge sider av bordet og forhandel med seg selv? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, jeg jobbet i SGS og senere i BU. At BU's egen groundhandling var 10% billigere var noe som ble sagt av både toppledelsen og stasjonsledelsen, man kunne ikke tenke seg til at SGS fikk kontrakten nå BU's egenhandling var så mye billigere.
Vi levde faktisk i den troen at det var Bu som kom til å overta all handling på bakken i Norge... hvor dumme vi var som trodde på vår egen ledelse!!?! Nå skal det også sies at jeg synes at SAS er noe dritt... og at jeg aldri og da mener jeg ALDRI vil jobbe i det konsernet igjen. å ha en arbeidsgiver som er så dårlig på personalpolitikk er bare helt forferdelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe med rute mellom Ålesund og Bergen | Dash | Flyforum | 8 | 07-07-2014 14:12 |
Widerøe med helårs nonstop mellom BGO og TOS og BOO | jb1 | Flyforum | 24 | 02-07-2013 08:39 |
SGS vs. Widerøe Handling | Egil | Flyforum | 131 | 27-01-2009 11:43 |
Widerøe mellom Oslo og Gøteborg | Martin | Flyforum | 4 | 22-07-2006 23:00 |
Neppe SGS jobb for Widerøe-ansatte | DY | Flyforum | 26 | 29-01-2005 06:57 |