![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tiden får vise....
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...l#.Tz_xGaN5mSM Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
DY har sviktet i SVG de siste årene som f.eks. å legge ned ruter til Orly og Praha. Tviler på at det kommer noen utvidelser med det første. Ikke så rart at Wizzair har begynt å satse på flyvninger til SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
De hadde vel ikke lagt ned disse rutene hvis de var pengemaskiner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men om det blir en satsing på SVG fra Norwegian fremover så er det selvfølgelig gledelig. SAS åpner nye ruter i år og hvis DY m.fl. følger etter så lover det godt for de som bor der. Så håper jeg folk også er flinke til å benytte seg av det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
![]() Join Date: Aug 2011
|
![]()
Utvidelse i det blå.
Norwegian: - For dyrt i Stavanger Norwegian har «en liste over mange byer» de ønsker å fly til fra Sola. - Men prisene på hotell, mat og drikke er for ekstreme, mener kommersiell direktør Daniel A. Skjeldam. http://www.aftenbladet.no/nyheter/ok...l#.T18iQ4Ef6So |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian vegrer seg for å starte nye ruter fra / til SVG fordi prisnivået i Stavanger er for høyt !
Fra Stavanger Aftenblad : Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor skal norwegian bry seg om prisnivået i Stavanger når passasjertrafikken for SVG var opp 28 % i februar i forhold til i fjor.
Edit. Blir litt svimmel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanskje fordi de i stor grad baserer seg på å fly passasjerer i et prissensitivt marked - altså fritidsmarkedet, og da også det utenlandske fritidsmarkedet. Det hjelper lite om flyturen er billig dersom man ikke har råd til å overnatte - slik jeg har inntrykk av at det ofte vil være i Stavanger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...eren/1.8033308 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det hjelper jo heller ikke at enkelte politikere i Stavanger ikke vil ha turisme ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Helt utrolig utspill ja. Finner ikke saken på nett, men det var på radioen på fredag (?). Forøvrig så er Stavanger den cruicedestinasjonen i Norge som vokser mest, så det forundrer meg at det ikke skulle være et marked også for DY. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
her er saken om cruiseskipene : http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/r...eren/1.8026933 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå uttaler jeg meg på tynt grunnlag, men vil tro at en stor andel av trafikken til SVG er turisme ut, forretningsturer, og ikke turisme inn. Det burde da fint være mulig å sette opp billigturer fra SVG med godt belegg.
Jeg ser heller på prisnivået i Stavanger som at folk flest har god økonomi og derfor unner seg en utenlandstur eller to ekstra (dersom prisen er god). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Det hjelper selvsagt ikke at sandvolley som #1 sommer-arrangement i SVG ble na avvikled. Gladmat er en lokal affaere som ikke kan tiltrekke seg turister i stor stil fra Europa. Sa forblir Tall ships race som eneste stor happening som har potensial a trekke turister fra Europa, dersom man reklamerer riktig. De ruter som DY har na lever entydelig av Nordmen som skal pa ferie / city-break og en visst andel av jobb-commuting. Men, dersom man vil starte vekst-raketen, sa ma man legge betingelser til rette slik at man kan generere inbound traffic og henter turister fra Europa til SVG...
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Norwegian tar feil : http://www.aftenbladet.no/nyheter/lo...e-2942934.html
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det at reiselivsdirektøren i regionen mener at Norwegian tar feil tar jeg nesten som en selvfølge. Muligens sannheten ligger et sted i midten. Jeg tror det ligger veldig mye i det BU662 skriver. Det er nok muligens ikke den samme kundegruppen som reiselivsnæringen og Norwegian appellerer til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sine fly på på Sola / enzv basen ? | ENZV | Småprat | 3 | 22-06-2015 18:25 |
Norwegian søker Cabin Crew til TRD basen | LTH | Flyforum | 10 | 24-11-2011 20:03 |
Norwegian: BGO basen vokser videre | BU662 | Flyforum | 1 | 20-06-2011 13:18 |
Frokosten er ikke gratis på SAS allikevel | Concorde | Flyforum | 18 | 22-01-2008 20:43 |
Så var ikke pilotene i BU og SK enige allikevel | LN-HAT | Flyforum | 41 | 24-02-2005 11:36 |