![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser av http://www.whitehouse.gov/about/tours-and-events
"If you wish to visit the White House and are a citizen of a foreign country, please contact your embassy in Washington, DC for assistance in submitting a tour request." Noen som har gjort dette? Er det vanskelig å få til og tar det lang tid? ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 28-12-2011 at 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trangsynt
|
![]()
Jeg tenkte jeg skulle prøve sist...men fant ut at man måtte søke flere mnd i forveien. Da var det for sent for oss...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Pensjonist
|
![]()
Å få et besøk "AV" Det Hvite Hus er nok umulig, men "til" Det Hvite Hus har jeg hørt skal være mulig
![]() (Bare litt flisespikkeri på morgenkvisten) Jeg kan bare tenke meg at vi utlendinger stille langt bak i køen. Ihvertfall gir nå noen filmer og serier fra USA inntrykk at at det er stort å få komme dit, og skoleklasser og andre grupper har nok det høyt på ønskelisten. (basere ikke min info./ viten fra Hollywood ![]() Men umulig kan det ikke være. Noen ganger har enkelte fått ønsker oppfylt fordi de gjorde noe som var spesielt, som ble lagt merke til (tenker ikke på noe som er for spesielt så man kommer "på besøk" til en annen plass ![]() Så hvorfor ikke tenke ut noe originalt ![]() Kanskje vi får en eksklusiv TR her ? Hvem vet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er visst strengt fotoforbud der.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Beste måten å søke etter inngangs pass er via den Norske ambasaden i Washington.
Ta kontakt med de for videre innstruksjon :-))) God tur |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Dette var imidlertid under forrige høvding, så det er fullt mulig at reglene er endret nå. Last edited by Commuter; 28-12-2011 at 13:52. Reason: leif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Komtaktet den Norske ambassaden i sommer med dette formålet. Fikk raskt svar at det kun var mulig med grupper på 10-20 personer og det må søkes 6mnd i forveien, og selv om det blir godkjent er det ikke sikkert det blir gjennomført da besøket kan bli avbrutt på kort forvarsel.
Ble derfor anbefalt å besøke Capitol Hill istedenfor, da det er fullt mulig for utlendinger å besøke i små grupper. Er du "heldig" får du se senatet i aksjon (aldri opplevd kjedeligere debatter, og dette var ang økonomi krisen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Capitol Hill høres ganske så kjedelig ut. Får jeg ikke besøke det hvite hus ser jeg liten vits i å dra innom Washington.
![]() |
#10 |
Trangsynt
|
![]()
Det burde du absolutt. Washington er en meget interessant by, spesielt om man er litt interessert i Amerikansk historie. Mange kjente steder å besøke...Arlington Cemetary, alle minnesmerkene, og Smithsonians museene ikke minst Jeg drar gjerne tilbake!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Havnet på ferie i Washington ved en ren tilfeldighet for noen år siden. Skulle ikke der i det hele tatt da destinsjonen var til Chicago/Oskosh. Veldig hyggelig opplevelse ble det ihvertfall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
|
![]()
Fikk besøke det hvite hus for en ca 10 år siden.. Veldig spennende å se et såpass viktig bygg fra innsiden, så hvis du kan få det til er det absolutt å anbefale! Dog har washington mye å by på og jeg mener et besøk på Smithsonian (Air & space-delen for min del) er nesten vel så interresant som det hvite hus.. Ellers kan man kjøre rundt CIA, se Pentagon og ikke minst Capitol. Mao. vel verdt et besøk selv om man ikke kommer på innsiden av WH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
|
![]()
"Ambassaden beklager å måtte meddele at det på grunn av omlegging av datasystemet i
Protokollen i US State Department, som søker på ambassadens vegne, dessverre ikke er mulig å sende inn søknader før dette er på plass. Vi har enda ikke mottatt noe tidspunkt for når dette vil skje, så det beste du kan gjøre foreløpig er å følge med på vår nettside www.norway.org. for oppdatert informasjon."
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg booker minst en halvår i forveien så dette ville uansett blitt frem i tid. Driver parallelt med reseach på mange aktuelle reisemål til todo-listen min. Selvuten dataproblemer er man jo nødt til å planlegge godt frem i tid om man vil dra på hjemmebesøk i det huset.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med å bestille visum til Hvite-Russland fra Norge? | DCHalvorsen | Reiseforum | 17 | 27-01-2016 12:13 |
DAT fløy for Det Hvite Hus | Trdfly | Småprat | 0 | 31-07-2015 00:13 |
vanskelig å reise på dagstur til CPH til TRD | hifiman | Reiseforum | 3 | 07-05-2013 13:38 |
Er det vanskelig å beregne vekt? | sentry | Småprat | 4 | 14-01-2013 22:31 |
Hvite striper bak flyet - Hva er det egentlig? Beskytter de jorda mot oppvarming? | LN-DAG | Flyforum | 2 | 09-05-2010 02:00 |