![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]()
Det var i dag innslag på NRK Rogaland om stor trafikkvekst på utlandet,samt utvidelser av terminalen og nye passasjerbruer !!!!! ( antall ?)
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/280772/ ![]() ------ Del 1 finnes her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=39601 Last edited by Discus; 09-10-2011 at 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Det er jo flott det! Men det blir hele 1 ny bro. Gate 19 kommer tilbake.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
De snakket jo om 2. etasje på den nye delen med broer der....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Tipper det Lorentzen snakker om er langsiktige planer, dvs når behovet faktisk kommer (dvs. 5-10 år etter at behovet kommer siden dette er Norge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 854
|
![]()
Jeg kikket på NRK innslaget, - hvor fikk de plass til en tax-free butikk på 1 mål ? ( + noen nye serveringsområder ? ). Det virker ikke som SVG hadde 1000 m2 å ta av til en slik butikk.
Er det bare innland som skal få en påbygd etasje slik at de kan få broer, eller skal den lave utenlandsavdelingen også bli påbygget ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Er det noen som vet om om terminalen er prosjektert med tanke på enkel utvidelse? Er den dimensjonert til å tåle enda en etasje?
Og så et lite tips til den det måtte angå: Estetikk!!! Sett fra utsiden er Sola sannsynligvis en av Norges styggeste flyplasser. Det hadde virkelig ikke skadet med noe litt penere når man først bygger nytt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
De nye terminalene er bygget med tanke på en etasje oppå ja.
Og når denne etasjen kommer blir det estetiske noe bedre vil jeg tro; den gamle delen er da ikke så stygg Mjolnir ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Er noe rart med dette landet: vi klarer ikke å begynne å bygge noe ut før kapasiteten er sprengt, det virker som om fingeren sitter for langt oppi ræva, og at det tar veldig lang tid å få den ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
4 000 000 pax betyr vel en økning på 9 % i år
![]() Quote:
![]() JO! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ja, for sånt skjer jo bare i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 738
|
![]()
De trenger 800 meter rullebane for avgang.. og det er i tilfelle motorbortfall på take-off. Men hvorfor de behøver det på en flyplass på land og ikke på et helidekk i Nordsjøen kan man spørre seg om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Et helidekk ligger som regel 50-80 meter over hindringer i utflygingstraseen, det gjør ikke en rullebane på land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,175
|
![]()
Kjekt med ekspansjon på SVG. Selv om jeg ikke ligger innenfor målgruppen syntes jeg at det er verd å spørre seg om det ikke er på tide med å få seg en business-lounge på Sola.
Oljå har definitivt kommet for å bli. Og lite som tyder på at det kommer til å endre seg med det første. Kanskje Star Alliance, SAS og Lufthansa kunne være en pådriver her. Det er jo en god del folk som reiser i biz både med SK til CPH/LHR/ABZ og LH flyr til FRA. I tillegg har vi jo en så lenge BMI som flyr til London i tillegg. (litt usikker på hvor mye premium-pax BMI genererer på Sola. Men det er vel en liten del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 105
|
![]()
Sola er en effektiv flyplass å reise fra og til, ikke noe å si på det. Men et skikkelig rest-area (og da mener jeg ikke Peppez Pizza) og en business-lounge hadde gjort seg. I tillegg til en sikkerhetskontroll som ikke lå klint opp i gatene!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Jo mye problemer med de og vanskelig og skaffe reservedeler. Så de starter utskiftning av dem våren 2012.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fremtiden og utbygging på Sola (var: Nye terminaler på Sola) | Kenneth | Flyforum | 189 | 09-10-2011 09:17 |
Trafikkvekst hos Finnair i mars | FlightDeck | Flyforum | 1 | 07-04-2010 12:18 |