![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Air Traffic Controller
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Sverige har like inkompetente politiere som vi har.
De kjøper for mange, vi kjøper feil fly. Hater å være stygg her , men som en morsom historie kan jeg jo si at jeg har fløyet statsministeren til flere destinasjoner. En gang så fikk jeg spørsmålet: " hvor er vi nå?" Kan selfølgelig hende de fleste travle politikere, men når det gjelder kjøp av fighter så tror jeg vi er på samme nivå. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Da kan vi sikkert få et kjempetilbud på pent brukte fly.....
Vi får se åssen det går på høringen på tinget i dag, men løpet er nok kjørt, og vi får en levetidskostnad frem til 2050 på nærmere 100 mrd, mens vi kunne fått gripen til 60 mrd inkl vedlikehold.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har knugen kjøpt jagerfly på strippeklubb??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Hva skal vi med Gripen, når det ikke holder mål? Finnes mange "billige" jagerfly der ute, om det er det eneste kriteriet.
USA kan krig nå. Sverige kunne det for flere hundre år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gripen har aldri vært et reelt alternativ til å erstatte F-16, og det tror jeg heller ikke at det kommer til å bli. Men hvorfor er det alltid slik at folk som mener at vi ikke burde kjøpe F-35 mener at vi bør kjøpe Gripen? Hvorfor ikke noe annet? Hvorfor ikke Typhoon, Rafale, Super Hornet eller noe i den duren, hvorfor akkurat Gripen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag när Sverige bara har tre militärflygplatser(Luleå, Såtenäs & Ronneby) känns det helt otroligt att ända fram till början av 1970-talet hade Sverige världens 3e eller 4e största flygvapen!
Bara i Stockholmsområdet fanns det 3 militära flygplatser! Gripen var aldrig aktuell för Norge och var inte Eurofighter heller. Skillnaden var att BAE/EADS insåg det på ett tidigt stadium och drog sig ur...SAAB borde har gjort samma sak. Det ska bli spännande att se vad Danmark väljer. De verkar hålla dörren öppen för många olika alternativ som F-16 ersättare. Super Hornet tror jag ligger bra till! Last edited by L-1011; 06-06-2011 at 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
JAS 39 Gripen krasj i Sverige (21 AUG) | Someone | Flyforum | 0 | 21-08-2018 11:22 |
Sverige og sveits utvikler ny versjon av Gripen | LN-VLE | Flyforum | 22 | 31-10-2017 21:00 |
JAS 39 Gripen har landat i Thailand | L-1011 | Flyforum | 1 | 22-02-2011 20:20 |
Scanvin # 38 på scaanir.no i 2009 - en innkjøpt i Sverige - en kjøpt inn i Norge. | EB | Flyforum | 0 | 18-09-2009 15:20 |
JAS Gripen styrtet i Sverige | Someone | Flyforum | 11 | 02-05-2007 16:01 |