![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sitter og titter på en ferie til USA neste år og har forsåvidt ganske lite erfaring med long-haul flyvninger. Har funnet fram reise t/r for 3 personer til 9558,- Oslo - Vantaa - JFK med Blue1, Finnair og valg av American Airlines eller British Airways via LHR hjem.
Noen som har noen tips og/eller noen anbefalinger for en så trivelig og behagelig flytur som mulig for 3 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ville nok i hvertfall holdt meg til BA på veien hjem, da slipper dere terminalbytte på LHR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingen flere idéer?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Prisen var det jo i alle fall lite å si på. Men hvis det eneste du nøler med er valget mellom BA og AA, så støttes posten over. Hvis ikke hadde jeg brukt søkemotoren i Widerøe og sett på mulige alternativer. Er jo et hav å velge mellom. Selv likte jeg forbindelsen med LH i DUS, med mindre du vil holde deg til OneWorld, da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kommer jo litt an på hvor lenge du skal være borte da?
Lufthansa kommer jo jevnlig med grisetilbud til Østkysten. Da må man være 6 dager og over en helg om ikke jeg tar feil. Alt bryter ned til hva du synes er behagelig. Det er jo ikke helt gitt på dette forumet. ![]() Om du heller ørlite til sistnevnte er det jo en kongepakke, og jeg har null problemer med å se det kule i den. Men med litt is i magen, får du nok like billig med LH eller BA. BA pleier ha salg i August bl.a.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Prøver å la transporten være så billig som mulig, så får man som regel råd til flere ferier
![]() OneWorld var de som kom med best pris denne gang, så tror ikke jeg venter noe særlig til eventuelle tilbud fra f. eks. LH, det vil vel i så fall være snakk om noen få kroner forskjell... Men glemte å spesifisere benplass. Er det noe å skryte av hos BA ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Benplass er vel ikke så mye å skryte av hos noen. Men jeg synes BA har veldig gode seter i Economy. Finnene har jeg ikke prøvd, men om det er 330/340 og dere får kombinert rundt to-seterne ved vinduet så bør det også være rimelig bra.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Okay. Når vi først er i gang, hotelltips?
![]() [Ja, jeg vet jeg kan sjekke Hotels.com etc., men det er jo mange gode tips å få her også]. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg hadde vel tatt tilbudet du har fått. Man vet ikke hvilke priser vil komme framover.. Med dagens oljepris som ingen vet hvilken retning går... LH kan komme, men dette var en topp pris... Har selv begynt med "flypris hedgeing" de kommende 11 mnd.... Intet å tape på denne prisen og flere selskap for deg å teste... Man må nødvendigvis ikke fly SK-CO /UA på direkten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har fått noen gode pakker med biz og hotell via ebookers som jeg ikke har kunnet matche med individuell bestilling. Skal til San Diego i begynnelsen av juni og fikk biz med BA til under 18K og god rabatt på hotell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Okay, takk for tips og råd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Amatør
|
![]()
Jeg ville ventet og slått til på kort varsel når LH kommer med sine knalltilbud, hadde ikke blitt USAtur på meg neste uke om jeg ikke kuttet ut andre ting og ventet på LH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reisetips til November 2014 | Howardnor | Reiseforum | 7 | 21-04-2014 18:40 |
SAS-rute til New York har ført til økte flypriser | kekker | Småprat | 4 | 23-09-2011 18:40 |
Reisetips til Maldivene | LN-Capt | Reiseforum | 0 | 16-12-2010 22:55 |
Reisetips til USA (NYC) i C | beck | Reiseforum | 13 | 09-08-2009 13:14 |
Billigere å fly til New York enn til Midt-Norge | Desk pilot | Flyforum | 5 | 01-11-2007 17:15 |