Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2011, 10:05   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,823
Swiss Artig tripreport - Swiss.

Denne syntes jeg var fin (og litt morsom):

http://www.youtube.com/watch?v=wuVhu_tjEtg


Jeg ser det er mye om A340 sin undermotorisering, også i denne reporten. Er det tilfelle? Er faktisk A340(300) undermotorisert?

Hvordan er kraft mot vekt på denne kontra feks 747-400?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 10:52   #2
Henshaw
ScanFlyer Dusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,220
Default Re: Artig tripreport - Swiss.

Vel, vi har opplevd å ikke komme med på grunn av weight issues med A343 på ZRH-JNB. Aldri noe lignende på B747, selv ikke smekkfult fly på f.eks FRA-JNB og LHR-JNB.
Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 16:22   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Artig tripreport - Swiss.

Det kan jo da ha vært med usedvanlig mye frakt, og de heller har prioritert dette enn ID-pax?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 18:06   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Artig tripreport - Swiss.

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det kan jo da ha vært med usedvanlig mye frakt, og de heller har prioritert dette enn ID-pax?
Fragt bliver altid prioriteret fremfor ID. Helt vanligt at dette sker på SK hjem fra EWR bl.a.

340-300 kan vel tage mere vægt end 330-300. Det har vel ikke så meget med at gøre om den er undermotoriseret, men istedet range ift vægt.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 18:35   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Artig tripreport - Swiss.

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Fragt bliver altid prioriteret fremfor ID. Helt vanligt at dette sker på SK hjem fra EWR bl.a.
Ja det håper jeg da inderlig!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2011, 17:46   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Artig tripreport - Swiss.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Er det tilfelle? Er faktisk A340(300) undermotorisert?
Alle fire-motorsfly har mindre overskudd enn to-motors. Et to-motors må kunne ta av på en motor, et firemotors må kunne ta av med tre. Så hvis du sier avgang med motorkutt = 100 og du akkurat skal greie deg på reserven så har et firemotors fly 133% motor og et tomotrs 200% motor. (veldig grovt og forenklet regnet helt optimalt sett - du kan sikkert ta mer om det i teknisk forum)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hvordan er kraft mot vekt på denne kontra feks 747-400?
Med MTOW så er det A340-300 0.22 lb skyvekraft pr. lb, for B747-400ER er det 0.28 lb. Tallene for tomvekt er 0.47 og 0.62 (Kilde: Wikipedia, og igjen veldig forenklet).

EDIT: Så på noen andre fly med MTOW
A380 = 0.26
B777-300ER = 0.30
A330 = 0.28
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 02-02-2011 at 17:54.
Discus is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Artig historie... EB Flyforum 6 01-04-2007 07:35
En artig sommerferie TigerBlack TripReports 10 02-08-2006 00:06
Artig bilde.... SK931 Flyforum 1 08-04-2006 18:33
En artig side KLMfan Flyforum 1 12-08-2005 23:12


All times are GMT +2. The time now is 10:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.