![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I morgen skal jeg kanskje for siste gang ut og fly med papirbillett... I tillegg er billetten så gammel at den har BU flightnummer - noe som gjør at jeg må sjekke inn i skranken og ikke på automat. Men det har SAS Braathens beklaget og sendt meg to invitasjoner til Business Loungen...
![]() Kanskje blir det rapport fra Lisboa - hvis ikke kommer test av flyvningen til uken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Da var baasjen sjekket inn - litt taxfreevarer innkjøpt og nå sitter vi o spiser frokost i lounn til SAS...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er bare EB som kan få loungetilgang for en så liten "feil" på billettene som BU-nr. Forresten tror jeg han/du må ha smakt på tax-free-varene allerede - uvant han å ha 3 skrivefeil i 1 setning ![]() Flyet til Lisboa ble visst litt forsinket. Gikk fra OSL kl 0957 og forventes lande i Lisboa 20 min forsinket kl 1350 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Landet på tid... og nedturen gikk fint med et blandet crew aldersmessig. Fra en råproff godt voksen dame (purser) til yngre vertinner. Hjem ble det ordentlig reise på gammeldags måte. Gjennomsnittsalder på godt over 50 i kabinen alle 3 pursere... En flott gjeng...
Serviceopplegget ellers er vel ikke så mye skryte av... "Ola Pakka" som tidligere ble solgt på gaten og bensinstasjonene har nå også funnet plass i salgsvognen til SAS Braathens... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tro det eller ei... FAKTA!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]()
Så når man flyr SAS i Europa blir man nå tilbudt Ola-matpakka mot betaling?? Lurer på om ikke det hadde vært idé å ikke kopiere LCC når man allikevel ikke klarer å holde cost'en nede pga. intern organisasjon osv. Hva med å finne en annen nisje i markedet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
La oss håpe på noe bedre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
SAS er ikke lenger det det engang var nei.....
"Ola-matpakke" må vel være så lavt en kan synke med tanke på servering på et fly. TAP er kanskje et bedre alternativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det må være rart for disse vertinnene fra Braathens og fly rundt i SAS uniform og selge matpakker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mulig...men jeg husker med glede Braathens SAFE sin satsning på frokosten ombord!!! I sin tid var det jo SAS som innførte smørbrød på økonomi!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja matservering er bra synes jeg. I allefall på flyvninger om morgenen og lengre enn 1,5t.
SAS Sverige byr jo fortsatt på frokost til sine passasjerer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det gjør SAS Braathens fra Oslo til Stocholm også!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig!!! Er du sikker på det ikke er SAS Sverige som har dette...og pålagt SAS Braathens å gjøre det samme på den/de avgangene som SAS Braathens opererer da??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mulig... Uansett så fikk jeg frokost sist uke...men ingen ting da jeg reiste tilbake på ettermiddagen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Men ifølge SAS Sverige så byr dem på gratis frokost, mens SAS Braathens SELGER frokost for 50,-kr.....kaos hele greia...hvordan skal passasjerer forholde seg til dette og vite om det er en SAS Braathens-flyvning eller SAS Sverige-flyvning. Vil anta at man har bestemt at det er strekningene som avgjør servicekonseptet OM dte er slik at SAS Sverige og SAS Braathens deler en strekning. Men mener da vitterlig at det er SAS Sverige som har ansvaret for ruten til Stockholm...men mulig jeg tar feil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
ARN-OSL-ARN-OSL-ARN er vel en delt sak , i alle fall så flyr vi her i huset den stadig vekk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billigste måten å få tilgang på lounger | -Sindre | Reiseforum | 23 | 28-02-2022 13:28 |
Norwegian Lisboa-Oslo. Hvorfor du aldri må finne på å fly fra terminal 2 i Lisboa.. | OttoL | TripReports | 12 | 09-06-2015 07:29 |
”Setebeltet festes..... strammes..... og løsnes på denne måten...” | BSSW | TripReports | 82 | 06-06-2013 23:43 |
Trondheim-Oslo-Lisboa-Rio De Janeiro-Fortaleza-Lisboa-Oslo-Trondheim | zico77 | TripReports | 16 | 06-01-2011 18:16 |
Noen gamle og til dels veldig gamle reg's... | LN-HVI | Register- og ATC-Forum | 3 | 11-01-2010 20:07 |