![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]()
SAS Norge burde skille seg ut fra resten av SAS og ta Braathens SAFE navnet tilbake....
![]()
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,806
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]()
ikke meg imot det heller
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: Aug 2010
Posts: 29
|
![]()
Måske Kjos selv køber SAS ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]() Quote:
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,116
|
![]()
Litt usikker hvem Kjos egentlig ber for eller bør be for. Skulle SAS bli kjøpt opp og få en sterk og mer aggresiv og markedsorientert eier enn dagens, så vil det neppe være utelukkende positivt for Norwegian
Ellers så ser jeg ikke noe problem om SAS havner på utenlandske hender. Poenget er ikke hvem som eier dem, men hva de kan tilby meg som passasjer! Da følger de med på kjøpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Vær ikke så sikker på det, her er det konkurransemyndigheter ute og går - dessuten er det enkelte politikere som har viftet med det norske flagget for Widerøe.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Det ville ført til mye dårligere connectionmuligheter for mange pax i Norge.
Akkurat den kan jeg være enig i, men det burde blitt gjort for mange år siden. Last edited by Boeing_fan; 14-01-2011 at 09:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Desk pilot; 14-01-2011 at 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Ja, Høyre (av alle ting) er/var bekymret for Widerøe hvis SAS selges/går dukken: http://www.hoyre.no/artikler/2010/2/1266914229.98
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Av distriktspolitiske hensyn burde 'alle aktører' innenriks fore kortbanenettet, uansett konsesjonshaver/aktør. Det burde være en selvfølge. Imidlertid strider det mot LCC'enes 'skumme fløten'-forretningsmodell ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Nei, den oppmuntrer samarbeide og feed. Mulighet til å komme seg fra Svolvær til Alice Springs på en billett. Ikke bare Oslo-Bergen eller -Malaga ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Ja, jeg skjønte at du mente det var selskapene som driver konkurranseutsatt som skulle endre seg og at man burde nedlegge forbud mot andre forretningsmodeller innenriks enn tradisjonelt nettverksselskap, men det er nok nærmere at det vil være de som har konsesjon og lovbestemt monopol som må tilpasse seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,477
|
![]()
Ja, det er korrekt, og alle vil selvfølgelig tjene penger. Men når du ser å rutetilbudet (point to point på tunge ruter mot 'komplett' rutetilbud) skjønner jeg egentlig ikke hvordan du kan se 'skumming av fløten' som noe positivt, annet enn på bunnlinjen tilø LCC'en. Distrikts-Norge (og andre for den del) har fått et dårligere tilbud etter at BU ble borte som hovedkonkurrent innenlands. Spør f.eks. militutten som må hente kofferten sin etter sin flight fra Bardufoss før han skal videre til Sogndal ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Regjeringen ber om fullmakt til SAS-salg | AirbusTrond | Flyforum | 70 | 04-07-2011 18:02 |
SAS ber ansatte gå ned i lønn | Brandal | Flyforum | 130 | 16-01-2009 10:25 |
Ber staten vurdere sin eierposisjon i SAS | TG923 | Flyforum | 13 | 30-04-2008 19:27 |
Ordfører ber SAS rydde opp | AirbusTrond | Flyforum | 10 | 23-10-2007 13:44 |