![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Folkens,
Noen som kjenner til bookingklassene i OtherWorld? Ser at AA har begynt med partner upgrades. http://www.aa.com/i18n/AAdvantage/pr...rades/main.jsp Er det noen av disse bookingklassene som er en god deal? Takker paa forhaand for hjelpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Y+-salget til BA bookes i "T". OSL-BOS i "W", dvs. flex Y+ koster 17.000, så jeg vil si det er dårlig butikk å kjøpe det og oppgradere til bussiness da. OSL-BOS i flex Y (B) koster 14.000. Bildet blir nok noe annerledes med midtuke/kort tid til avreise, men det ser generelt ut som man kommer billigere unna ved å kjøpe (semi)en restricted billett enn fullfar+upgrade. Dette gir hvertfall en pekepinne på TATL-flygingene. Regner også med at det må være ledig award-sete i neste klasse for å kunne oppgradere, og det er det veldig tynt med i C på TATL tett opp til avreise. Normalen hos BA er at man må ha en viss pris på Eco for å kunne oppgradere, men alle Y+/C kan oppgraderes, så det er en bedre deal på den siden av OW-gjerdet.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 11-01-2011 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for svar.
Regna med det, ja. Saa ganske saa likt som Star Upgrades, med andre ord ubrukelig. ![]() Vet at BAEC har en mye bedre deal. Dessverre er det ikke smart aa ha BA status her i USA siden jeg kun hopper over atlanteren 4-6 ganger i aaret men har haugevis av domestic der man er avhengig av AA status for aa oppgradere.. Oh well.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fortsetter herfra: http://forum.flyprat.no/showthread.p...151#post830151
Quote:
Er litt frustrerende at minst et av segmentene må være med AA-flightnummer, for BAs bookingsider er mye bedre enn AAs, særlig til å velge ulke bookingklasser på ut- og hjemreise. Hvordan sjekker jeg om det er ledig bonusseter for oppgradering fra WTP til CW? Er det ved å finne MileSAAver-seter (ikke AAnytime) når jeg er innlogget på AAdvantage-sidene? Er jeg i så fall garantert å kunne ringe dem rett etter å ha booket for å gjennomføre oppgraderingen? Et par ting til fra en nybegynner: - Pleier BA å åpne opp flere seter opp mot avreise, eller er løpet kjørt om man ikke finner tilgjengelighet ved bestilling? - - Er det en god deal å kjøpe 20-30 000 USDM-miles på tilbud før fusjoneringen for å bruke nettopp til et par WTP -> CW-oppgraderinger? Tenker både i kroner og øre, og om det generelt er lett å få til (dvs vente på et WTP-salg og deretter finne CW-bonusseter)? - Mener å ha lest noe om at det kan være problemer med oppgradering hvis reisen starter i Norge i stedet for UK. Stemmer det?
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 07-03-2013 at 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Spørsmålet var heller om 1) hvordan man bør verdsette en AA-mile. Er ikke så god på denne cpm-terminologien, men f.eks. 12 500 miles vil koste ca 1300 kr inkl. gebyrer. Forsøkte å søke etter cash-priser for å sammenligne, men fant bare ett FT-innlegg som sa $500, vet ikke om det er representativt. Og 2) hvordan er tilgjengeligheten på bonusbilletter generelt - må jeg bruke mye tid på å lete etter tilgjengelighet, risikere å måtte reise til en annen flyplass/by enn den jeg foretrekker osv (les: slik det er med *A mange steder)? Eller er det enklere? Leste nylig at det ofte er ganske bra F-tilgjengelighet hos BA, men biz er mer aktuelt for meg. Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgradering for penger hos SAS? | Emitop | Reiseforum | 5 | 07-11-2014 08:44 |
Oppgradering hos BA? | Sondbjo | Reiseforum | 23 | 26-07-2014 10:20 |
Innleggelse av EB nr hos partnere | Hpkris | Reiseforum | 4 | 05-02-2013 11:34 |
Opptjening av EB poeng ved reise hos Star A partnere | LN-TIB | Reiseforum | 26 | 15-08-2012 14:54 |
EB-opptjening hos andre *A-partnere. | Martin | Reiseforum | 3 | 04-08-2009 08:30 |