![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Er dette en forøkelse eller en fornyelse av flåten som allerede eksisterer? Noen som vet om noen fly som skal ut i nærmeste fremtid? Med 15 nye fly så vil jo rutenettet bli større, mon tro om man får se en norsk by på easyJet sitt rutekart? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lese artikkelen kanskje ... ?
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøvde å sjekke flåten til EZY på deres egne sider, men fikk opp en kjip melding nemlig.
...og ja, jeg skumleste bare artikkelen *stille seg i skammekroken* |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Interessant at EasyJet nå går opp i størrelse, og oppgraderer
bestillingene fra A319 til A320. De har jo fra før også noen A321-maskiner, som "fulgte med på lasset" fra GB Airways - men det er vel lite trolig at kommer til å bestille noen nye av den typen.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
A321 maskinene skal vel ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De er allerede ute, tror jeg ... Vi så jo nylig et par av dem i .. erm .. lett kreative fargeskjemaer ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det ser ut som det har skjedd en del i det siste
med A321-flåten, står riktignok ett sted jeg har sjekket - at ingen A321 er aktive i flåten akkurat nå. Men er ikke så lenge siden jeg tok bilde av en A321 i EasyJet-farger, må finne tilbake til det bilder og se. Totalt syv A321 var aktive i selskapet, en av dem (G-TTID) skal hugges pga. "landing incident" i sept. 2010. 14. og 25. desember, ser ut som var datoen for de to siste A321-maskinene gikk ut av EZY-flåten - så rimelig nylig med andre ord.
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 04-01-2011 at 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Godt dere følger med. Det er nå nesten to år siden easyJet mottok sin første A320-214 (G-EZTA), så noen nyhet er det ikke.
![]() easyJet har nå 27 stk. A320, men tre av disse kom med overtakelsen av GB Airways og disse er IAE V2500 og skal avhendes.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå ja, tror vel de fleste her inne er fullt klar over at EasyJet lenge
har operert A320. Har tatt bilder av minst like mange A320 som A319 i EasyJet-farger, men når selskapet har en såpass stor flåte med A319 i forhold til A320 - er det allikevel interessant at selskapet nå velger å gjøre A320-flåten større. Det kunne jo virke som de egentlig kun ønsket seg A319, når man så på tallene for de enkelte modellene. A320-flåten er jo fortsatt meget liten, i forhold til antallet A319 de opererer.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I tillegg skal vel alle EZYs B73G ut i løpet av neste år?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I følge tredjekvartalsrapporten for 2010 til easyJet er årsaken til valget en 6% bedre CASM for A320 sammenlignet med deres A319.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når flåten er såpass stor som Easyjet sin, så vil ofte merinntekter være større enn merutgifter ved subflåter. Det er kanskje ikke umulig at Norwegian kan få 73G etter hvert heller, det er i alle fall ønsket fra en del hold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Egentlig ved jeg ikke hvorfor, men jeg fortrækker EZY over RYR....måkse skyldes det at
det flyver hovedsageleig med Airbus, som jeg er helt vild med. Måske skyldes mit valg også, at EZY ikke så ofte laver de medie stunts som RYR gør. Deres produkter skiller sig jo ikke væsentlig ud fra hinanden. Så det er en af grundene til at jeg glæder mig over EZY valg af at øge sin A320 flåde Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vad var igentligen orsaken till att Easyjet bestämde sig för att byta ut hela sin flotta av Boeing 737 NG till Airbus A32X?
Först hade Easyjet 737 Classic, bolaget började byta ut sin classic flotta till NG(precis som DY nu gör) för att nu byta ut sin 737NG flotta till Airbus A319. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
American Airlines AA bestiller 460 fly fra Airbus og Boeing | LN-AFG | Flyforum | 78 | 08-02-2014 18:06 |
THAI bestiller nye fly | CebPac | Flyforum | 2 | 19-06-2010 09:34 |
Pia bestiller 27 nye fly. | pk772 | Flyforum | 0 | 25-07-2009 11:58 |
Air France bestiller nye fly | Someone | Flyforum | 11 | 24-05-2007 21:12 |