![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg velger å reise BA Club World hovedsakelig pga. setet. Der slår BA de fleste av konkurentene over dammen, fordi setene kan legges helt flatt og på den måten er det større sjanse for en god natts søvn. Trip reportene som er linket til i posten over gir en pekepinn på servicen ellers. Last edited by jcnorway; 04-01-2011 at 09:46. Reason: De 15 første innleggene i denne tråden er flyttet ut fra tråden "Hvordan reise billigst i business til USA?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Ellers er vindussetene geniale, du får din egen lille "hybel". Husk å skaffe deg BA-kort. Du skuffer inn nok mil til at du kan oppgradere fra Y+ til CW en vei på neste USA-tur ![]() God tur, det blir nok bra!
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fordi de kan? Hadde folk syntes det var så urimelig hadde de ikke betalt. Mener prisene på setevalg har gått opp siden det ble innført, noe som tyder på at det er mange som bruker penger på å sikre seg favoritt-setet sitt. I motsetning til tidligere er det nå også mulig å betale for et sete på UD, noe som før var forbeholdt statuspax og full flex-kunder. Dette er en måte for BA å få inn litt ekstra cash. Man kan like det eller ikke, men det er ingen urimelig avgift som blir pådyttet folk. Uansett hvor man sitter i CW har man et utmerket sete med god plass til å strekke seg ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Wow... Man maa betale for aa forhaandsvelge sete i business?? Det er det mest cheesye jeg noen gang har hoert om... Ingen av de selskapene jeg reiser med i business tar betalt for setevalg. Mr. O'Leary hadde nok vaert stolt over hva han har laert sine konkurrenter.
Og Stian, det finnes naa mange med full flat seat rundt om. Jeg synes BA sine business seter er for smale og at det blir trangt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
-Passengers with fully flexible tickets (booking classes J, C, W and Y) -Executive Club Gold/ oneworld Emerald members -Executive Club Silver/ oneworld Sapphire members http://www.britishairways.com/travel...y/public/en_gb |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Så saken har i det minste to sider. Gold kan også velge bulkhead og nødutgang, noe Silver fortsatt må betale for. Men godplassen 62 A/K er fremdeles gratis for Silver.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synes egentlig det er greit at de mest lojale kundene får denne fordelen. Klart det er kjipt å måtte betale for setevalg, men det er jo kun de med billige biz-billetter som må det, og jeg synes igrunnen ikke det er noe å skrike opp om.
Det skal forretsen mye til at ikke et eneste vindussete er ledig ved innsjekk. Jeg tror det stort sett er folk som reiser to og to som betaler for å være sikre på å få sitte sammen. Setekartet skal man ikke legge så stor vekt på. De siste gangene jeg har reist i Club i en jumbo har det bestandig tilsynelatende vært fullt på upper deck når jeg har bestilt, men det åpner seg ALLTID opp etter en stund. Er man flink til å sjekke innom med jevne mellomrom går det bra. Så jeg ville IKKE betalt for å velge sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg lurte på om de poengene jeg for nå, er nokk til å oppgradere en eller flere veier på first? First er en klasse jeg alldrig får råd til å reise i om jeg betaler selv. Er det så mye forskjell att de kan ta 45000 ekstra for det???? Er det ikke omtrent de samme setene?
PS: når jeg valgte sete på tilbake turen så hvar det fult på upper deck. Er det fortsatt en sjanse for meg å få ett vindussete her ? jeg bestillte 17 k fra MIA og 64 a til MIA. er dette bra seter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
64A går for å være et veldig bra sete. Det er bl.a. et av få vindusseter hvor du slipper å klatre over noen for å komme ut i midtgangen.
Her er et lite Youtube-klipp filmet fra akkurat det setet: http://www.youtube.com/watch?v=mY2UHgOFsCM
(Legg merke til at du sitter baklengs) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
62A er mitt favoritt-sete. Hadde 64K en gang, og syntes det ble veldig varmt der selv om det er et av de beste setene mht. plass og privatliv. 62 er en nødutgang-rad og der slipper man også å skritte over noen. 62K har tilsvarende god plass som 62A, men der sitter du og stirrer kabinpersonalet rett i øynene under start og landing, noe jeg ikke synes er speielt festlig.
Rad 17 er ved toalettene og det kan derfor bli endel trafikk av folk som går til og fra. I tillegg er det noe begrenset utsikt på radene 17-20 pga vingene, men jeg tror rad 19 og 20 er de verste i så måte. Jeg satt på 17A engang og kan huske at utsikten ble delvis blokkert av vingen. Jeg vet ikke om det er high eller low J 744 BA bruker til MIA. High J har 70 J-seter, og der er radene 12-14 de beste nede. På low J (52 J-seter) er ikke 12-14 J-rader, men WT+ (ja, wt+ er foran j i denne konfigurasjonen). Er det high J og du har mulighet til det ville jeg prøvd å bytte til rad 12,13 eller 14, dette er også en litt mindre kabin foran hovedkabinen noe som gir mer ro og fred. Uansett blir det nok en god opplevelse. Last edited by Brandal; 04-01-2011 at 05:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I følge seatguru kan det bli ekstra varmt på rad 17 fordi oppvarmingssytemet er plassert der. Så kanskje ikke den beste plassen på en nattflight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Quote:
Når du sjekker inn på nett så kan du endre sete inntil du skriver ut boarding-kortet, da låses det. Så taktikken er evt. å sjekke inn, men ikke gå lenger enn å bekrefte setevalg for så å se etter om det er endringer nærmere avgang. Quote:
Og hvis du ser litt på detaljene så vil milene dine eks. gi en upgrade OSL-LHR-LAX fra Y+ til CW en vei. Samtidig tjener du 15.000 mil på en slik tur så da går det opp i opp (dvs. en "evighetsmaskin"). Quote:
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg ser at man kan kjøpe miles på BA, 24000 miles tror jeg kostet 545 €. kan det lønne seg å kjøpe miles for å så å betale for upgrade/billetter? Last edited by jcnorway; 04-01-2011 at 09:54. Reason: Fikset quoting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Om du vil kan du f.eks sjekke TR'en min her |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Da kan det nevnes at jeg har meldt meg in i miles club til Us airways. Jeg fikk desverre ikke nyttet meg av tilbudet siden jeg ikke oppdaget det før det hvar forsent.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lurer på om rad 17 er en av de minst populære ? Iallefall har jeg blitt tildelt 17A eller K automatisk hver gang jeg har booket CW, men har alltid byttet så jeg har aldri sittet der. Synes også veldig ofte det er denne raden som blir sist opptatt når jeg har sjekket på MMB. Det at det er ved WCene er en ulempe etter min mening. Så tror jeg ville prøvd å bytte den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
I den grad man merker at det er toalett i nærheten når man sitter i "hulen" sin. Jeg ville heller hatt 17A enn et midtgangsete en annen plass.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har testet både upper deck og mini-kabinen (rad 12-14). Må si at jeg trivdes bedre i upper deck, så derfor blir det upper deck begge veier senere i år når man skal en tur til SFO med BA
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v. | ljomer | Reiseforum | 410 | 15-02-2025 16:34 |
Ny BA First og Club World promo | Brandal | Reiseforum | 8 | 05-10-2009 20:55 |
BA Club World - ny eller gammel? | pgaa | Flyforum | 27 | 10-01-2008 04:14 |
BA oppgraderer Club World | MD90 | Flyforum | 1 | 14-02-2005 20:44 |