![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]()
DAT har lagt ut sine to SAAB 340 til salgs og disse skal erstattes med ATR-42 på blant annet OSL-RRS.
Det er gode nyheter da SAAB'en, spesielt i helgene, ofte er fullbooket på denne ruten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]()
det er jo bra for RRS, men hva betyr det for VDB, som gjerne flys av samme flyet, men det sies med langt færre pax?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,052
|
![]()
Det blir i hvertfall en overkill på VDB! Så istedet for de 2 daglige passasjerene å ha en Saab 340 for seg selv vil de nå ha en ATR-42. Snittbelegget på den ruten vil vel bli 5% eller noe slikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 120
|
![]()
Rutetidene blir som før, så ATR'en skal også innom VDB. Snittbelegget blir jo selvfølgelig lavere i forhold til antall seter, men vil tro det ville blitt dyrt å ha en SAAB 340 bare for VDB. Det er kostnadseffektivisering som er stikkordet.
Last edited by LN-GTA; 20-11-2010 at 14:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,613
|
![]()
Har de alt skaffet seg erstattere?
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-NYO W6 321, ARN-WAW LO E90, WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Så vidt meg bekjent ikke nei, men dette er veldig, veldig ferskt. Begge SAAB skal selges eller eventuelt leases bort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
DOT har fått nytt interiør i et av sine ATR 42-300-fly.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]()
Nea Radio melder at begge Saab-340 maskinene er lagt ut for salg. Det er en 46-seters ATR-42 (muligens LY-ARI) som skal settes inn på ruta OSL-RRS. ATR-42-maskinen blir sannsynligvis ikke satt inn før Saab-en som brukes i dag blir solgt, og ny hangarport på RRS er nødvendig for at flyet skal komme inn i hangaren.
http://www.nearadio.no/v/a/stoerre-roerosfly-2116/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Blir det ATR på BLL/EBJ-SVG ruten også da?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Ruta mellom Danmark og Stavanger markedsføres som en DAT-rute men oppereres under DOTs AOC. På flyplassen er rutenummeret da også vist som R6xx.
ATR skal også gå inn på denne ruten. På Fagernes blir det skikkelig overkill med en ATR men den ruten flyes i kombinasjon med RRS så det spiller liten rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]()
Hvilket fly har operert Danmark-Stavanger-ruta til nå?
Mener du at Fagernes skal være "mellomlanding" på RRS-OSL, som det har vært på sommerruten til DOT LT Saab 340? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Det er SAAB 340 fra DOT som har fløyet ruten på vegne av DAT.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
EBJ-BLL-SVG blir fløyet av DOTs LY-RUS
Og rutene til RRS og VDB av LY-RUN Det jeg mener med at VDB flyes i kombinasjon med VDB er at flyets routing er RRS-OSL-VDB-OSL-RRS. Noe mellomlanding slik som har blitt prøvd en sommeren 2009 fristet ikke til gjentagelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]()
Har vært i kontakt med dat.dk, og de hevder via e-post at det for øyeblikket ikke eksisterer planer om å bytte ut Saab 340 med ATR-42.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
Join Date: Jan 2011
Location: RRS
Posts: 26
|
![]()
Var i kontakt med en salgsassistent i DAT, men fikk etterpå en melding av en annen salgsassistent som kunne bekrefte at det er planer om å bytte ut Saaben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Vet at ATR 42 er litt større en SAAB 340, men hvordan er drivstoff forbruket når man sammenligner disse to?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
|
![]()
ATR ca 100 kg mere per time end SAAB 340. ATR42 ca 600 kg per time.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jomfrutur med DAT og Saab 340 RYG-SVG | Ståle | TripReports | 17 | 08-07-2012 10:58 |
Saab 340 med 22 ombord i bakken i Argentina | SKY-LIMITED | Flyforum | 0 | 19-05-2011 07:52 |
DAT/DOT med 360* film | Trdfly | Bilder & foto | 0 | 02-02-2011 18:48 |
DAT med Saab 340 på BLL/EBJ -SVG | Guest | Flyforum | 1 | 08-03-2005 09:59 |