![]() |
Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
DAT har lagt ut sine to SAAB 340 til salgs og disse skal erstattes med ATR-42 på blant annet OSL-RRS.
Det er gode nyheter da SAAB'en, spesielt i helgene, ofte er fullbooket på denne ruten :up: |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
det er jo bra for RRS, men hva betyr det for VDB, som gjerne flys av samme flyet, men det sies med langt færre pax?
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Det blir i hvertfall en overkill på VDB! Så istedet for de 2 daglige passasjerene å ha en Saab 340 for seg selv vil de nå ha en ATR-42. Snittbelegget på den ruten vil vel bli 5% eller noe slikt?
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Rutetidene blir som før, så ATR'en skal også innom VDB. Snittbelegget blir jo selvfølgelig lavere i forhold til antall seter, men vil tro det ville blitt dyrt å ha en SAAB 340 bare for VDB. Det er kostnadseffektivisering som er stikkordet.
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Har de alt skaffet seg erstattere?
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Så vidt meg bekjent ikke nei, men dette er veldig, veldig ferskt. Begge SAAB skal selges eller eventuelt leases bort.
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
DOT har fått nytt interiør i et av sine ATR 42-300-fly.
Quote:
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Nea Radio melder at begge Saab-340 maskinene er lagt ut for salg. Det er en 46-seters ATR-42 (muligens LY-ARI) som skal settes inn på ruta OSL-RRS. ATR-42-maskinen blir sannsynligvis ikke satt inn før Saab-en som brukes i dag blir solgt, og ny hangarport på RRS er nødvendig for at flyet skal komme inn i hangaren.
http://www.nearadio.no/v/a/stoerre-roerosfly-2116/ |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Blir det ATR på BLL/EBJ-SVG ruten også da?
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Quote:
www.flydot.no |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Ruta mellom Danmark og Stavanger markedsføres som en DAT-rute men oppereres under DOTs AOC. På flyplassen er rutenummeret da også vist som R6xx.
ATR skal også gå inn på denne ruten. På Fagernes blir det skikkelig overkill med en ATR men den ruten flyes i kombinasjon med RRS så det spiller liten rolle. |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Hvilket fly har operert Danmark-Stavanger-ruta til nå?
Mener du at Fagernes skal være "mellomlanding" på RRS-OSL, som det har vært på sommerruten til DOT LT Saab 340? |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Det er SAAB 340 fra DOT som har fløyet ruten på vegne av DAT.
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
EBJ-BLL-SVG blir fløyet av DOTs LY-RUS
Og rutene til RRS og VDB av LY-RUN Det jeg mener med at VDB flyes i kombinasjon med VDB er at flyets routing er RRS-OSL-VDB-OSL-RRS. Noe mellomlanding slik som har blitt prøvd en sommeren 2009 fristet ikke til gjentagelse. |
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Vet at ATR 42 er litt større en SAAB 340, men hvordan er drivstoff forbruket når man sammenligner disse to?
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
ATR ca 100 kg mere per time end SAAB 340. ATR42 ca 600 kg per time.
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Quote:
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Har vært i kontakt med dat.dk, og de hevder via e-post at det for øyeblikket ikke eksisterer planer om å bytte ut Saab 340 med ATR-42.
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Quote:
|
Re: Over og ut med SAAB 340 DAT/DOT
Var i kontakt med en salgsassistent i DAT, men fikk etterpå en melding av en annen salgsassistent som kunne bekrefte at det er planer om å bytte ut Saaben.
|
All times are GMT +2. The time now is 07:21. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.