![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Sitter her og prokrastinerer alt som heter eksamenslesing, dermed ble det sløs av tid på fjesbok. Besøkte facebook-sidene til Widerøe, Norwegian og SAS - og i den sammenheng må jeg bare ROSE Widerøe for en knallside! Best av alle flyselskapene på facebook. Skikkelig hyggelig stemning der inne med mye aktivitet fra ansatte og mange artige/koselige historier fra folk flest. Thumbs up!
Til sammenlikning ble SAS-siden upersonlig. Forsåvidt helt grei, men manglet den ekstra lille piffen. Kanskje det er fordi den er internasjonal? Bra aktivitet/svar fra ansatte iallefall! Litt irrelevant, men: SAS må gjøre noe med det dårlige personlige bildet de har. Det har tilogmed dårlig oppløsning... Hva skjedde med å bare ha en enkel firmalogo? Eller et fly? ![]() Norwegian var helt på bånn, mye spam og rart på veggen - samt at svar fra ansatte var noe "lunkne". Nei, way to go Widerøe! Ble tilhenger jeg, og det er sjeldent jeg blir tilhenger av noe på facebook for å si det sånn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Unnskyld at jeg spør. Men kan noen utdype hva ordet "prokrastinere" egentlig betyr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Så dreier vi tilbake til tema
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk Polaris ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke sjekket ut Widerøe FB-siden før nå, og er enig i at den er veldig bra. Personlig touch, svar til publikum, jo helt greit god stemning som sagt ovenfor. Widerøe er generelt veldig gode på internett synes jeg.
Polaris, som det så fint heter: A procrastinator's work is never done. Lykke til med eksamen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig, toppscore til Widerøe på facebook!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det er også tydelig at Facebook, når brukt riktig, fungerer bra som kommunikasjonsverktøy i slike situasjoner som nå under vulkanutbruddet. Det 3 selskapene jeg har har på Facebook (SAS, Widerøe og Swiss) kommer alle med stadige oppdateringer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Stor ros til SAS på Facebook, som jeg absolut vil kåre som vinderen her i vulkanepisoden. Klart den bedste, hurtigste og mest grundige Info af alle de flyselskaber jeg har tjekket.
Thumbs up SAS
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Til gjengjeld så synes jeg Norwegian er adskillig bedre på den kanalen som fortsatt er den viktigste: Sine egne websider.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Enig - utrolig lite proaktive hos Norwegian, det eneste de skriver er at de ikke vet noen ting ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]()
Verste med siden til Norwegian er alt det svadaet som blir postet der - og mangelen på evne til å fjerne dette svadaet. Om det skal være noen som helst førsteprioritering på slike sider så er det å FJERNE spam og svada, ingen er interessert i å høre om konserter eller videoer. Igjen: bærer preg av lite intersse og "amatører".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har ikke jeg fulgt så nøye med på Facebook-sidene til flyselskapene, men tenkte jeg skulle se på Norwegian og SAS sine sider nå. Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen, og finner ikke så mye svada & spam som det vises til her. Svarene til både SAS og DY er vel stort sett i samme gate - det er vanskelig å si noe konkret. Jeg ser imidlertid ikke bort fra at førstesidene i dag ikke er helt representantive.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var innom Norwegian nå - og det ser for meg ut som om det ikke skjer noen ordentlig kommunikasjon ut fra selskapets side - det svares noe på en mengde uten like av spørsmål - mens f.eks. SAS og WF som jeg "følger" normalt er flinke til å opplyse om utviklingen - SAS opplyser hver gang de har nye bussruter på gang til europeiske byer ol. - slik informasjon direkte fra selskapet ser det ikke ut til å være hos DY.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SAS gir spesifikk informasjon om både busser og flyruter, hvor de går fra og hvor de lander, og hvilke telefonnummer man må ringe for å komme seg med bussene og flyene, og når folk senest må møte opp og sjekke inn etc. Har man fulgt med de siste dagene ser man at DY ikke har samme Facebook-strategi...uten at dette skal føre til en DY vs SK-diskusjon
![]() WF har ikke samme spesifikke informasjon som SAS, men de er flinke til å informere om hvilke områder de opererer normalt i etc. Det er antakeligvis godt nok for WF sin del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Den viktigste forskjellen på SAS' og Norwegians side er jo at førstnevnte legger ut oppdatert informasjon omtrent hver time, samtidig som de svarer på henvendelser ... Norwegian svarer bare på noen av henvendelsene og svarene er stort sett innholdsløse. Da blir det for dumt at selskapet på sine nettsider ber reisende om å bruke Facebook om de vil ha raske svar: http://norwegian.no/viktig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyselskapenes livery utvikling | jameson82 | Flyhistorisk forum | 3 | 24-12-2011 22:58 |
Acars - flyselskapenes meldingstjeneste. | ATC-flyradar | Flyteknisk forum | 13 | 20-07-2011 08:35 |
Flyselskapenes service | Boeing_fan | Reiseforum | 56 | 14-12-2010 18:01 |
Flyselskapenes billigkampanjer | DCHalvorsen | Flyforum | 4 | 12-01-2008 00:05 |
Flyselskapenes tidligere hjemmesider | flyKSU | Flyforum | 8 | 30-12-2007 14:40 |