![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian «tar en Ryanair» - spent på hvordan dette blir mottatt.
TROMSØ (VG) Norwegian varsler at de vil stoppe passasjerer dersom de har for mange eller for tunge vesker med som håndbagasje http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=586846 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har man da prøvd på lenge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja. Jeg tolker iallefall dette som et takskifte fra Norwegian:
- Vi vil ikke skjerpe våre regler, men vi vil etterleve dem. Det tror jeg de fleste passasjerer har forståelse for, sier Larsson. I utgangspunktet et kjempetiltak, synes jeg. Spent på om de går like langt som Ryanairs "posepoliti". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det ender det jo nok med...
![]() |
#5 |
critical mind
|
![]()
Aerlig talt haper jeg at andre selskaper folger etter. KLM Cityhopper gjör eksakt det samme og det er en fint sak a boarde deres fly og har nok plass i hattehylle til mitt jakke. Rett og slett fordi alle Kolli innsammles för pax'ene kommer inn i flyet.
Her strammer man forövrig ikke noe inn, man bare velger a fokussere pa eksisterende regler, som ble dannet med hensikt til sikkerhet omboard.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Bare på Fokkerne, ikke Embraerne... Men det handler jo om rent fysisk plass, det er ingen veing på gate. Det interessante er om DY vil klare å få frem en prosedyre med betaling på gate - i dag har det vel til en viss grad vært slik at har du kommet deg helt til gate så blir kolliet gatesjekket free of charge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Nordmenn er et kapittel for seg når de skal ha med baggasje inn i kabinen. Jeg synes ofte synd på kabinbesetningsmedlemmer som med et smil skal hjelpe uforstandige passasjerer som har med seg halve husinnredningen på tur. De verste er ofte de som sitter på de fremste 2-4radene , folk som gjerne reiser ofte og som kommer inn i kabinen med den største selvfølgelighet at skrotet de har med seg skal ha plass rett over der de sitter. Går ikke det så må jo CA skjønne at de må lage plass eller ta skrotet frem i galley område og finne plass der selv om det ikke er plass. Tiltaket til DY er bra og her burde også SAS fulgt etter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette er ett problem DY har skaffet seg selv. Å skylde på passasjerene blir fullstendig feil. Løsningen er enkel: Er DY bekymret for sikkerheten (noe som selvsagt ikke er motivasjonen her), slutt å ta betalt for innsjekket bagasje: Problem solved Jeg ser det samme her i USA hver eneste uke når jeg er ute og flyr. Flyselskapene peiser på med økte gebyrer og nordmenn som amerikanere er kjipe og drar med seg alt de kan inn i kabinen for å spare penger. Å spare penger: DERFOR velger folk å fly Norwegian. Det er Norwegians budskap i all markedsføring. Dersom du er forretningsreisende og vil ha bedre kabinmiljø, velg SAS. Mindre frekvente reisende liker nemlig å sjekke inn bagasje, noe de får gratis av SAS, men når de blir offer for en gebyrgalopp ute av kontroll, velger mange selvsagt å ta med seg mer ombord. Logisk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vil vel tro at det kanskje er en sammenheng, men samtidig så koster det ikke all verden å betale for innsjekket baggasje. Skal jeg på ferietur så bestiller jeg baggasje (selv om jeg av & til har endt opp med å ikke bruke "kvoten"). Min primære årsak til å som oftest ikke sjekke inn er å slippe å bruke tid på å vente på baggasjen, og ikke pris (men som økonom så har jeg helt klart som utgangspunkt at pris kan påvirke valg - i større eller mindre grad). Min erfaring, selv om det på ingen måte kan sies å være et representativt utvalg av observasjoner, er at det ikke er noe som tyder på at så er tilfellet i Norge.
Last edited by TOS; 24-02-2010 at 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er godt mulig at det vil gå seg til etterhvert, men i begynnelsen vil de nok gå på en skikkelig smell ... og sikkert en overskrift eller to også .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Hvis de siger at det har været et problem i et stykke tid og at de vil være strikse pga "sikkerheden" - betyder det så at de hidtil ikke har taget "sikkerheden" seriøst?. Lidt modsigende argument - men fair nok - det virker...
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Det kan jo selvsagt være at effekten av innføring av betaling for baggasje faktisk har resultert i mange som trekker inn alt for mye ombord, og at DY har sett seg nødt til å stramme inn på dette. Jeg innser imidlertid at dette nok er noe DY ønsker å gjøre for å tjene noe mer penger, og jeg tar dette med meg i vurderingen av hva man skal velge når man er ute og flyr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er bra! Jeg er selv tillhenger av innsjekket bagasje fordi jeg ikke kan fordra en overfyllt flykabin. Folk må faktisk akseptere at skal de ha med seg mye bagasje så må den plasseres i flyets lasterom. Jeg er selv ganske lang (191cm) og mitt største mareritt i fly er en lengere flytur med min håndbagasje under stolen forran, det er vanligvis trangt nok uansett. Om alle etterlever reglene for håndbagajse burde det være bra plass i hyllene over.
Dessuten burde det vel kunne redusere tiden boarding og avstigning tar nå ikke alle skal pakke et flyttelass opp i hyllene. Gå ann å håpe i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Regner med at de fleste passasjerer applaudderer at reglene blir overholdt, og at ikke brautende mennesker uten respekt for sine medpassasjerer, slipper unna gang etter gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Norwegian har en stor artikkel om problemet knyttet til mye, stor og tung håndbagasje i inflightmagasinet sitt. Selskapet vil kanskje begynne med prøvebokser slik Ryanair og easyJet har. Sistnevnte har forresten ingen regler når det gjelder vekt på håndbagasje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa endrer bagasjereglene | Boeing_fan | Reiseforum | 68 | 03-07-2011 19:56 |
Cimber strammer inn for å frigjöre kapital | branserud | Flyforum | 0 | 20-09-2010 13:05 |
Wizz Air forenkler bagasjereglene | Doll | Flyforum | 8 | 10-04-2010 09:07 |
"Lufthansa strammer inn på benplassen" | Aleksander Maaland | Flyforum | 36 | 25-11-2009 14:15 |