![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Ser på http://www.luftfartstilsynet.no/utda...ticle19158.ece
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Det er vel fordi de 1000 flytimene i USA går unda FAA, som har egne loggbøker. Europa har JAA-godkjente loggbøker.
Timene blir vel godkjent, men du har bare en bok av hver?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]()
Syns den der er ganske klar jeg... Det godkjennes ikke ut fra det du har sitert..
Dessuten regner man vel hobs-tid i USA og blocktid i Europa. Dvs. tiden fra man starter motoren til man pusher/takser logges ikke i europa, men i USA.
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Jo, men hva er da vitsen med at man skal være igjen i USA et år for å jobbe som instruktør? Vil et norsk flyselskap ansette en FAA-utdannet pilot som ikke har en eneste JAA-godkjent flytime? Eller er dette likegyldig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
En time er en time, men FAA-timer skrives i FAA bok, og JAA-timer skrives i JAA-bok. Søker man på jobb plusser man sammen timetallet fra begge bøkene.
Et norsk selskap vil ikke ansette en FAA-utdannet pilot uten en eneste "JAA-godkjent flytime", siden denne piloten ikke kan ha JAA-sertifikater. Etter 10-20 flytimer i et JAA-godkjent krediteringsprogram kan man derimot ansettes. Man behøver ikke gjøre ting vanskeligere enn de er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Korrekt, Dag. Dette er "no big deal". Det er ikke forskjell på en Twin Otter i Norge og i USA; det er bare forskjell på kravene til loggbøker man skriver i.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Bare for at byråkratene skal holde seg selv i arbeid!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA kan droppe F-35 | jameson82 | Flyforum | 7 | 20-05-2011 14:59 |
Hvorfor kan du ikke bruke mobilen før etter immigration i USA?| | SpottAir | Reiseforum | 3 | 28-02-2010 17:50 |
Hvorfor har ikke SAS ruter til USA fra Norge? | Robin882 | Flyforum | 10 | 29-01-2010 21:30 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
Bill skrives ut om 72 timer | RH | Flyforum | 5 | 20-12-2005 13:00 |