![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Hva bruker f.eks. Ryanair baggasjeromet under cabinen til dersom all paxen kun har håndbaggasje med seg ? Er den tom ? Her burde man da tenke nytt i henhold til design av fly. Hvis målet er å fly med pax med kun 10kg. håndbaggasje for å ha flyene så lette som mulig ,burde flyene blitt designet om. Vi vet at pax har til tider behov for å ha med seg mer. Dersom paxen selv skal bære ombord baggasjen burde flyet vært tilrettelagt for det m.h.t. design.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Russerne har allerede tenkt på det og var nok litt forut for sin tid ...
![]() Imidlertid må innsjekket bagasje og passasjerene av sikkerhetsgrunner holdes adskilt, så Ryanairs våte drøm om passasjerer som laster selv (mot et lite gebyr, må vite) er nok ikke helt realistisk. For resten av verdens operatører er det fortsatt ønskelig å frakte bagasje, post og frakt, så jeg tviler på at Boeing eller Airbus utvikler en ny flytype kun for Ryanair .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]()
Det er vel utviklet flytyper tidligere som har hatt lavere totalt salg enn Ryanairs flåtestørrelse. Men det kan jo klart karakteriseres som å legge alle eggene i en kurv å utvikle en flytype utelukkende på behovene til èn potensiell kunde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2005
Posts: 526
|
![]()
Spørsmålet er fremdeles: Dersom utviklingen er mer håndholdt baggasje for paxen, lettere vekt på flyet og til tider tomt baggasjerom, så må jo dagens fly være utilpasset ? Går utifra at ikke Ryanair f.eks. ikke har cargo eller post, eller hva ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Ville ikke Ryan heller brukt plassen til liggeplasser for pax?
(mot et lite gebyr selvfølgelig, og ekstra gebyr pr pute og madrass)
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Selv om enkelte selskaper har svært lite bagasje, og strengt tatt nesten ikke behøver lasterom, så er vel markedet for videresalg av slike fly svært begrenset. De aller aller fleste har jo bagasjerommene fulle av bagasje, frakt og post.
Hvem skulle kjøpe et slikt fly når det var modent for utskifting? Har ikke sett noen statistikk på hvor lite bag ryanair har i lasterommene sine nå, men jeg vil tippe det er godt under 0,5 kolli pr. passasjer. Jeg tipper man sparer inn ihvertfall ett tonn i snitt pr. avgang i forhold til hvordan det var for 3-4 år siden. Det blir penger av slik, og også en miljøgevinst som bonus. Noen som har en formening om hvor mye man sparer på en gjennomsnittlig flytur med å redusere vekten med 1 tonn?
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avbestilling SK lavpris | VC-10 | Småprat | 3 | 09-10-2012 09:21 |
DY lavpris | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 26-10-2009 11:59 |
lavpris er søppel | krølle | Flyforum | 9 | 20-03-2008 14:56 |
Lavpris til USA? | DY | Flyforum | 17 | 05-10-2005 16:08 |
Lavpris? | seilfly | Flyforum | 11 | 17-10-2004 23:54 |