![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Nei, det er ikke en sangtittel. Den boelgen hopper ikke jeg paa.
Men det er lenge siden jeg har skrevet en trip report saa jeg tenkte aa skrive en rapport fra en typisk jobbtur her i US and A. Ikke en helt typisk tur siden jeg skal langt utenfor mitt territorie, men en kunde har prosjektlederen sittende i Spokane, saa da faar man vel ta turen dit. Foerst skal man dog en tur til Minneapolis i morgen for flere moeter der. Bra miks av flytyper og flyselskaper. Vi starter med kaboomekspressen som gaar til Minneapolis fra O'Hare kl 0640. Moetet starter 0900 og UA som jeg vanligvis tar forlater O'Hare litt senere, saa tar jeg AA, er jeg sikker paa aa ankomme i tide til moetet. Og det er jo hyggelig aa ikke alltid reise med UA og Star, samt at jeg for lengst er ferdig med aa kvalifisere meg for baade BD Gold og UA 1K. Etter aa ha droppa ned til AA Gold i aar, ligger jeg godt an til aa komme meg langt over AA Platinum slik at man faar lounge access igjen. Vel, sannheten er vel at jeg aldri har reist intercont med AA naar jeg har hatt AA status, saa naar jeg hadde Plat fikk jeg aldri benyttet meg av den fordelen. Men det viktigste er jo at man mottar 100% ekstrapoeng for hver flight man tar og at man kan oppgradere med stoerre suksess. Anyways, her er reiseruta for i morra, turen gaar med Super 80, som slett ikke er aa forakte: Flight Number 1565 Departs 9/23/09 6:40 am Chicago O'Hare, IL Arrives 9/23/09 8:10 am Minneapolis/St. Paul, MN Cabin/Class Coach Class Seats 12A Moeter hele dagen og deretter sjekker man inn paa Westin Edina. En ny, flott eiendom som ligger i naerheten av der de fleste firmaer i omraadet ligger. http://www.starwoodhotels.com/westin...ropertyID=1799 Saa paa torsdag blir det tur til Spokane. Billetten er booket i en dyrere klasse som oppgradertes direkte til F, saa jeg har betalt First Class hele veien. Dagen starter tidlig, flighten gaar MSP-ORD kl 0600 og man er velsignet med equipment change. Fra mainline A319 til Ted A320. Saa der foeler man seg litt snytt for at det ikke er F. Oh well, man overlever nok 40 minutter i Economy Plus. Videre gaar turen til Seattle med en Boeing 757-200, godt plassert paa 5B. Dessverre ett meget kjapt stopp i Seattle, saa det blir ikke tid til noe som helst oel med Bainbridgekongen. Og videre fra Seattle hopper man videre til Spokane med en Brasilia, det kan bli goey, har ikke flydd med en slik en paa ett par aar. Etter ett moete i Spokane gaar turen hjem igjen direkte med en CRJ700 i 1A, en trivelig en seter i First Class. Her er reiseruta: Thu, Sep 24, 2009 - MSP to GEG United 0520 Depart: MSP 6:00 AM Arrive: ORD 7:15 AM Non-stop 1h 15m Airbus A320 334 miles traveled Fare basis code: HUAUP Booking class: Y Economy 334 Award miles No Meal Service Flight: Confirmed Seats:02D Download to calendar Flight details --% On-time 334 miles traveled [No Meal Service] Economy 334 Award miles Availability <<< connecting to >>> United 0635 Operated by: Depart: ORD 8:06 AM Arrive: SEA 10:40 AM Non-stop 4h 34m Boeing 757-200 1,721 miles traveled Fare basis code: HUAUP Booking class: A First 1,720 Award miles Breakfast Flight: Confirmed Seats:05B Download to calendar Flight details --% On-time 1721 miles traveled [Breakfast] First 1720 Award miles Availability <<< connecting to >>> United 6273 Operated by: United Express/skywest Airlines Depart: SEA 11:10 AM Arrive: GEG 12:14 PM Non-stop 1h 4m Embraer 120 224 miles traveled Fare basis code: HUAUP Booking class: Y Economy 224 Award miles No Meal Service Flight: Confirmed Seats:05A Download to calendar Flight details --% On-time 224 miles traveled [No Meal Service] Economy 224 Award miles Availability Thu, Sep 24, 2009 - GEG to ORD United 5818 Operated by: United Express/skywest Airlines Depart: GEG 2:58 PM Arrive: ORD 8:20 PM Non-stop 3h 22m Bombardier CRJ-700 1,498 miles traveled Fare basis code: HUAUP Booking class: A First 1,498 Award miles No Meal Service Flight: Confirmed Seats:01A Download to calendar Explus Kameraet er laddet og klart, det er jeg ogsaa Haaper rapporten faller i smak Last edited by Tommy777; 23-09-2009 at 01:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Da var man ankommet Minneapolis, hatt ett moete og benytter lunchtiden til aa sjekke inn paa Westin Edina. Her har jeg faatt plass nok til aa arrangere ett kjempeparty. Tipper suiten er 150 kvadrat.
La oss starte fra morran. 0520 dirra Boseklokkeradioen, det var bare aa faa beina planta i planeten. Snek meg ut og der sto Peet's aa venta paa meg paa kjoekkenet. Kjapp dusj og deretter var det bare aa sette snuta mot O'Hare. Ankom ca. 0550, null koe noen steder hos AA og heller ikke i sikkerhetskontrollen. Fikk ogsaa beskjed om at det hadde blitt en equipment change fra MD80 til 737-800.. ![]() Ved gaten gjorde jeg det jeg alltid gjoer: Spoer om det var noe ledig paa rad 7, noe det i 9 av 10 tilfeller er. Spiller ingen rolle om du har status eller ikke, de to foerste radene er blokkert for tildeling paa flyplassen. Rad 7 har danseplass og setene er mer enn brede nok selv om bordet er i armlenet. Kjapp Starbucksstopp der det ble en Americano siden de kun har den grufulle Pike's Place (eller McDonalds Starbuckskopien). Boarding startet raskt og rad 7 er seating 1, saa sammen med eliter etter First Class. Flyet var en av de helt flunka nye -800 AA har faatt levert og entertainmentprogrammet ble brukt til absolutt alt bortsett fra en annonsering fra Capt. Speaking og at naa kommer de rundt med begrensede drikkevarer siden flighten er saapass kort. Merkelig, UA og NWA klarer lett aa servere hele flyet med det de vil ha aa drikke. AA serverer kaffe, te og juice. Vel, kaffe er jo det man drikker saapass tidlig om morran uansett. Kaffen ble inntatt med en muffins fra Starbucks Pushback paa rute, taaken laa relativt tett i Chicago om morran i dag, men vi ble raskt klarert ut og tok av mot vest. Flytid paa litt under timen tipper jeg, behagelig tur. AA sine nye 737 er freshe, men det ser ut til at benplassen er passe skrall lenger bak, saa husk rad 7 trikset ![]() Naa baerer det ut for flere moeter foer man tar seg ned i treningsrommet paa hotellet en times tid. Kameraet ble lagt igjen hjemme, men her er ett par BB bilder: Morgenstemning fra 7A i en flunka ny AA maxigris ![]() Frokost courtesy av.. meg selv ![]() ![]() Spisestue maa til paa hotellrommet ![]() ![]() Ikke mindre enn 2 minibarer + kjoeleskap ![]() Fullsized Bose i tillegg til HDTV ![]() Dass nr 1 ![]() Og nr. 2 ![]() Soverommet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Venter i spenning på rapport fra resten av turen og dalstråka innafor. Kjekt med en US domestic-rapport, ikke alt for mange av dem.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,115
|
![]()
Hehe, sengen ja,
minte meg på en amerikaner jeg kjenner som overnattet på Globetrotter og fortalte han hadde ligget oppå dynen. Sorry, digresjon, Interessant og bra rapport so far. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
He He, ja det er ikke uvanlig. Hos Westin har de faktisk dundyne. Panser! Ble 3,2 miles paa 43 minutter paa tredemoella. Er fornoeyd med fremgangen paa kort tid. Naa blir det middag. Ikke HRC paa meg selv om de har en her i byen. CPK staar paa programmet. Blir tidlig kveld siden flyet GAAR kl 0600 Last edited by Tommy777; 24-09-2009 at 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,301
|
![]()
Hvor mye koster billetten for slik en rundtur?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Koster omtrent som en flex til nord norge. Da var man I gang. Dette er tidlig, du. Bensintanken paa leiebilen ble full, men naala ville ikke foelge paa, ikke noe problem hos hertz da man leverte bilen foer kl 0500. Allerede innsjekka, ingen koe I sikkerhetskontrollen. Utfordringen ble aa finne en dass som ikke var okkupert av en gjeng somaliere. Det ble faktisk helt ute ved gaten. Naa skal man gaa aa krangle litt siden man har kjoept F og Ted har tatt over denne flygningen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Spent på nye oppdateringer! Er ikke ex-Ted fly oppgradert med First-kabin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Quote:
De som er omkonfigurert er faktisk ekstremt freshe. Nye skinnseter baade foran og bak. nye tepper og alt. Ser meget bra ut. Siste del av rapporten. Huff, dette ble en laaaaang dag. Alt for lang dag. Boarda som eneste 1K paa denne Ted flighten, ikke en eneste 1K eller Premier Exec gadd aa ta en flight som gaar 0600 (bortsett fra meg da) ![]() Vel ombord fant jeg midtgangsete 1D. Economy Plus paa Ted har faktisk meget god plass til beina, rund 35". Vi pushet litt etter kl 0600 og kapteinen var av den sorten som ikke hadde paa Ch. 9. ![]() Kapteinen var paa forhaand ikke saerlig populaer. Han ble ikke mer populaer naar han var en av de som taxer i 2 km/t. Siden vi skulle ta fra RWY 17 tok det 15 minutter foer denne somlekoppen kom seg i lufta. Rolig luft om morran, kaffen til Ted kom paa bordet, da ble det litt enklere aa takle Hr. Speaking. Vi landet mot oest igjennom taakehavet paa ORD. Dette er den lengste turen jeg har tatt MSP-ORD. Nesten en time og 20 minutter grunnet somlinga til vaar kaptein. Kom meg raskt av flyet som parkerte ved gate B14 og satte kursen mot C concourse siden det kun var 45 minutter til Seattle flighten min skulle gaa. Ble ikke tid til aa lounge overhodet, her var det bare aa pelle seg til gate. Ble dog ett kort stop paa det nye, franske bakeriet som ligger ved gate C21. Fantastisk bra bakverk for en flyplass og god, sterk kaffe, meget god erstatning siden Starbucks kun serverer Pike Place paa flyplassutsalgsstedene sine.. Ved Seattle gaten var det pakket. Damen kom over luren og fortalte at vaar 757 kom til aa bli full og at man starta boarding av First class umiddelbart. Jeg kom meg raskt ombord som pax nr. 2 og fant sete 5B. Etter ett par minutter kom det en yngre kar med en bleika kone ombord og lurte paa om jeg kunne vaere snill aa bytte sete til 6C, noe som selvsagt var greit selv om det er 2 meter unna dassen ved doer 2L. De kom rundt med vann og juice foer doerene ble lukket foer rute og vi pusha. 757 kapteinen var mye kjappere enn bussjaafoeren jeg hadde paa foerste leg, men han hadde heller ikke paa Ch. 9.. Nuts... Flyvertinna kom innom under taxi og tiltalte meg med mitt etternavn og spurte om jeg ville ha frukttallerken eller osteomelett til frokost. Flott aa bli spurt foerst siden de kun laster ett lite antall frukttallerkener. Meget behagelig tur og kapteinen kunne melde at turen kom til aa gaa mye raskere i dag siden vi mot normalt hadde medvind vestover. Rare greier.. Duken kom raskt paa bordet, det samme gjorde brettet som besto av en yoghurt, 4 forskjellige typer frukt og ferske bakverk (bagels, muffins, croissant). Det smakte. Ble enda mer kaffe og de snurret i gang filmen State of Play paa old school skjermene ombord. Den hadde jeg planlagt aa se, saa da var det jo greit aa gjoere unna det. UA har fortsatt gratis headset til alle pax paa innenriksrutene ogsaa. Bra film som var over da vi kom over vakker natur foer Seattle. Skydekket laa meget lavt som det ofte gjoer paa denne tiden av aaret. Landet mot nord godt over halvtimen tidlig. Ringte til DC8ern mens jeg spaserte mot RCC klubben. Saa at Brasiliaen min sto klar paa vei ned til klubben. Ble ett par doble espresso foer jeg satte snuta mot gaten. Boarding raskt, Brasiliaen var sliten og sikkert gamlere enn dama som serverte oss ombord. Enseterne er greie nok. Vi humpa ut og det var rimelig deprimerende aa takse forbi der SAS brukte aa parkere og aa se Icelandair parkert paa fjernparkeringa.. ![]() Rullebanen naermest terminalene er under utbedring og stengt courtesy av Obamafondet. 6 fly foran oss, vi tok av mot nord. Gjennom skylaget og rett vest. Mye vibrasjoner, disse flyene er nesten Twin Otter med trykk ![]() Landet i Spokane paa rute. Her driver de ogsaa aa oppdaterer flyplass med foederale midler... Heiv meg i en taxi til kunden som hadde kontor 10 minutter unna. For ett bondeknoelsted dette var.. Taxisjaafoeren satt og roeyka ut av vinduet, beloennet han med EN dollar i tips. Moetet gikk greit, utrullingsplanen ble godkjent og kunden tilboed aa kjoere meg tilbake til flyplassen. Kom meg til gaten og stoppa paa den lokale pizzabula som skal ha verdens beste Stromboli. Det ble middagen denne dagen og det smakte faktisk meget bra. Boarding paa vaar CRJ700 som hadde Explus config, 1+2 i F, beste setet 1A hadde jeg sikret meg. Som mange sikkert har tenkt seg allerede, selv om vi tok av tidlig, hadde vi motvind oestover slik at det aa lande tidlig ble uaktuelt denne dagen. De flotte damene ombord hadde satt temperaturen paa fryseboks, saa jeg tok paa north face jakken og fikk unna litt jobb, takket pent nei til sodiumsjokket de serverer som F mat (se noedrasjon gyldig til 2020) foer jeg tok en time paa oeyet. Karen paa 1D jobba paa kassen med Heineken. Jeg skulle kjoere, og var helt skutt saa jeg kunne ikke hjelpe han aa komme til bunns i den kassen ![]() Landet 10 minutter etter rute, 16 timer etter jeg sto opp om morran. Saa sliten var man, men det var liksom greit siden man slapp aa tilbringe natten i Spokane ![]() Bilder foelger i morra Takker for oppmerksomhetetn Last edited by Tommy777; 26-09-2009 at 05:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Takker for rapport! Er det en Seinfeld-spist muffin jeg ser? Du liker også bare toppen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Fin rapport fra avdeling Vest. Ser frem til bildene
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Flott Tommy, men et lite spørsmål.. Hvor mange hotelldøgn i jobb har du i året...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Takker for rapport.
Jeg antar at Vazelina Bilopphøggers sitt album "Bensin På Bålet" ikke finnes i CD-samlingen din? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
En flott rapport! Takker
![]() ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 2,029
|
![]()
Slutter meg til Sindreh her
![]()
__________________
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lenge siden sist | inger | Bilder & foto | 10 | 12-03-2015 12:55 |
Lenge siden sist | l188 | Bilder & foto | 4 | 21-06-2014 15:51 |
C-5 Galaxy i Tromsø .....for lenge siden | LN-DAG | Bilder & foto | 13 | 12-10-2011 16:18 |
Ikke så lenge siden... | EB | Flyforum | 13 | 20-02-2007 18:11 |
Veldig lenge siden.... | Dag Viking | TripReports | 20 | 22-06-2006 19:06 |