![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,415
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Push-back operator
Join Date: Sep 2007
Location: Bergen
Posts: 127
|
![]()
Også vil de selge SGS..... skjønner meg ikke på tanke gangen til SAS der.
__________________
Slave for SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Er det SGS sin skyld at SAS taper penger? I så fall, hvorfor ikke omorganisere SGS og fortsatt beholde den fellesskaps- og eierskapsfølelsen det gir å ha inhouse handling? Kanskje det nettopp er det at de har inhouse handling som bidrar til denne punktligheten, og det er verdifullt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
La oss strekke dette litt lenger enn bare pluss og minus i penger.
SGS, som er førstelinje-menneskene til SAS, er helt avgjørende for om kundene blir godt behandlet og får lyst til å komme tilbake å fly flere turer med SAS. Deres gode arbeide bidrar til at vi(SAS) beholder fornøyde kunder, som kan fortelle dette videre til til alle andre. Om SGS ikke akkurat tjener penger på sin virksomhet ,så er ringvirkningene store når de er så flinke somde er nå. Gratulerer kolleger!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Push-back operator
Join Date: Sep 2007
Location: Bergen
Posts: 127
|
![]()
Nå er det nok ikke SGS som går i underskudd, men SAS i segselv, skal de kvitte seg med SGS vil de også måtte betale markedspris for handling.
__________________
Slave for SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Gratulerer SAS! Da jeg fløy fra DUB-OSL på søndag, sa kapteinen rett før push back at "Vi er i rute i forhold til tidtabellen, slik som SAS gjerne er i disse dager." Flere pax som gliste litt da.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 95
|
![]()
Jeg skal vere forsiktig med å komme med nån krasse påstander om SAS sine prosedyrer for å bli mest punktlige selskapet, men æ må si det at æ ved flere annledninger observert SAS fly som pusher ut fra Gate for så å stå burne fuel ett kvarter for dem har slot tid, dette gjelder utenlands turer selvsagt, hadde det ikke hvert bedre å registrere annkomst tid istedet for avganstid, Jeg blir ganske overraska hvis ingen inne på dette forumet e klar over at denne praksisen eksisterer hos SAS. Kan ikke skylde på Norwegian for samme praksis akkurat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gunnar
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 95
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,446
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Jeg må si meg enig dette om SGS. Jeg skulle like å vite hvem som tror at å kvitte seg med dem vil være med på å løse SAS sine problemer.
Ellers er det veldig imponerende at de er så punktlige for tiden. Det er bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2006
Posts: 206
|
![]()
De få gangene en maskin står på deice å venter er det vel for å frigi gate.
Om du kjenner TRD så godt burde du vite dette Wildbird |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
En slottid skyldes ikke flyselskapet, men lufttrafikktjenestens trafikkopphopning. Dersom flyet er off block på tid, er flyselskapet/handlingagenten presise. Om det må vente på slot en remote plass, eller er nr 10 for avgang på Heathrow, er det faktorer som er utenfor flyselskapets kontroll, men det gikk like fullt fra gaten på tid, siden all boarding, alle sjekker og all lasting ble gjort tidsnok.
Å være klar på tid, gir lufttrafikktjenesten mulighet til å sende en "ready message", som igjen gir muligheten til å få en bedre slottid, dersom det åpner seg en mulighet, f eks dersom et annet fly et eller annet sted er forsinket og ikke når sin slottid. Best i klassen? Helt subjektivt; SGS. Proffe, dyktige, mye erfaring, og viser sin sterke side både ved normal drift og ikke minst når det drar seg til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Gratulerer til SK, og SGS! To meget dyktige og proffe aktører i luftfarten (om vi bortser fra når SGS glemmer hvilke flyselskap dem handler, men det skjedde ikke SÅ ofte da... ;-) )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
En fleksibel løsning som brukes mange steder er "Start up approved according to slot." Da starter man, og ber om push, etter å ha tatt oppstartstid, taksetid o.l. i betraktning. På veldig travle flyplasser der det kan bli kø på taksebanene, er ATC mer spesifikk i når man kan forvente pushback (f eks "Expect 10 minutes ground delay", eller "Expect startup clearance at time ____").
Romslige flyplasser med manko på gate er begeistret for push and hold, som øker kapasiteten både for gates, taksebaner og bakkeansatte. I tillegg gjør det at innkomne fly slipper til gaten så raskt som mulig, hvilket er både i kundenes og flyselskapenes interesse, siden gjestene da når sine avtaler, tog, busser eller videre forbindelser. For dra det tilbake "on-topic"; gratulerer SAS (ja, oss selv, i all beskjedenhet, for mange på forumet), og ikke minst SGS-ansatte, som gir en enorm merverdi. Vi vet hvor viktig "on time" er for mange viktige kundegrupper, og er glade for at vi får levere. Hipp, hipp! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Øyvind Hasaas: - Vi skal ligge i Europatoppen | SQ321 | Flyforum | 12 | 16-11-2014 13:07 |
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus | Robbiedeluxe | Flyforum | 825 | 02-08-2013 20:56 |
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? | Utflyttet | Småprat | 8 | 15-06-2012 09:01 |
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør | FlightDeck | Flyforum | 11 | 15-02-2010 23:29 |
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige | MD90 | Flyforum | 86 | 12-08-2007 15:11 |