![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Problemer oppsto under testflight før overlevering til ny operatør. Flyet stupte fra FL150 til omtrentlig 5000 fot.
Quote:
Quote:
AAIB Special Bulletin S2/2009 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Wow..
..interessant lesning, dette er jo en test som taes jevnlig i Norge og kunne i teorien like gjerne skjedd her. Skulle likt å visst hvilken g-belastning flyet har hatt i de ulike stadiene her. Dette viser jo også viktigheten av skriftlig dokumentasjon før man utfører korreksjoner på flyet, samt at kommunikasjon i cockpit er alfa omega for sikker flyging samt begrense hvor langt "det sklir ut". |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Wow indeed. Bra bygd denne flytypen her. Tipper de to passasjerene ombord var passe svett da de endelig levla ut paa rundt 5000 fot
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Start –landings avgift B737-800 VS F. EKS B737-600 | FBUMAN1 | Flyforum | 19 | 28-03-2011 13:04 |
Thomson B737 med liten incident i Newcastle | Skyhigh | Flyforum | 0 | 26-11-2010 21:59 |
AF incident | krølle | Flyforum | 30 | 08-12-2009 16:45 |
Report on serious incident - Thomson B733 | Blubird | Flyforum | 1 | 27-05-2009 23:27 |
SAS B737-800 LN-RRW i incident på ARN | Savipix | Flyforum | 19 | 22-04-2009 14:25 |