![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
Mulig denne har vært oppe før, men jeg tar sjansen og poster allikevel.....
![]() SAS har solgt 12 av sine Dash 8-Q400 fly. Tre av dem er ulykkesflyene fra Danmark og Litauen i fjor høst. http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=522422
__________________
Mine bilder på Airliners |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hvordan skal 12 CRJ900 erstatte 27 Dash 8-Q400?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 686
|
![]() Quote:
Imidlertid så blir det ikke helt riktig å sammenligne disse tallene, bl.a. p.g.a. at CR9 ikke kan fly til LCY, og at det helt sikkert er en del tynne ruter som ble fløyet med Q400 i SAS som ikke kan forsvare en CR9. Ellers så åpner jo rangen til CRJ900 (som gjør at det skal fly direkte uten mellomlanding fra Goose Bay til CPH) for helt andre ruter enn Q4 fløy. Roma, Moskva og Bucharest er nye destinasjoner, hvorimot enkelte tynne ruter nok kan forsvinne på permanent basis.... Men her er nå flyet - vakkert som f.... etter min mening! Krok Last edited by Lamox; 15-11-2008 at 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,446
|
![]()
Flere av Q400ene tilhørte SAS Sverige. De vil ikke bli erstattet i første omgang. Og når det kommer til Danmark så hadde de vel rundt 17 Q400, og selv om bare 10 CRJ-900 kommer i første omgang så vil SAS nesten helt sikkert benytte seg av de 17 opsjonene de sitter på. Skal SAS få maks utbytte av erstattningen fra Bombardier, må de nemlig benytte seg av samtlige opsjoner. Dessuten så kan ikke CRJ-900 idag brukes som erstattning for Q400 på CPH-LCY
Ryktene skal ha det til at SAS Danmark har sagt de ønsker 17 CRJ-900, og at noen av opsjonene allerede er eller er i ferd med å bli bekreftet |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
CPH-LCY tages over af QI med ATR42 for SK fra jan09. (som lease, udføres for SK regning med SK flynummer)
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,446
|
![]() Quote:
Det er en lang tur i en ATR, men plassen er nok bedre enn ombord i Atlantic sine Avroer som stiller i charterklassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ikke i følge denne siden: http://www.lcacc.org/aircraft/index.html. Kun ATR-42.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
En 42-50 seters ATR 42 representerer jo en markant nedgang i kapasitet på CPH-LCY? Hvorfor inngås ikke et samarbeid med f.eks. Transwede?
Den nye ATR 42-500 er visst veldig fin og stillegående. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Og VG skriver også:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,446
|
![]()
Hadde ikke SAS 3x daglige da de fortsatt hadde Q400?
Og hvordan er performance til ATR'en i forhold til Q400, som var weight restricted LCY-CPH og stadig måtte sette igjen bagasje |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ifølge SAS skal både ATR 42 og 72 fly LCY-ruten. Registrerer ellers at prisene på morgenavgangene fra København og kveldsavgangene fra London City, er skrudd kraftig opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 127
|
![]()
Hvem kjøper flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Flybe har overtatt 4 ,Philippines 4, og Malev 3 stk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Dessuten skulle vel noen bli cargomaskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,612
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS selger WF? | Theaviator | Flyforum | 1 | 25-10-2012 10:36 |
Selger SAS-fyrstikker | jameson82 | Samlerhjørnet | 3 | 22-01-2012 22:38 |
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) | Spacetime | Flyforum | 3 | 22-11-2011 10:26 |
SAS selger ut .... | sail4fun | Flyforum | 17 | 12-12-2005 12:29 |