![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå pakkes det foran morgendagens seiling til København. Ned blir det MS Pearl of Scandinavia og etter en natt på Skt Petri seiler vi opp med MS Crown of Scandinavia på lørdag ettermiddag.
Ship o hoi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvilken båt er best? God tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg trives best på den "eldste" - Crown of Scandinavia. Begge skibene har vinbarkonseptet "Red&White" - en av de bedre vinbarene til lands eller vanns!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..til tross for at Crown faktisk er nyest. DFDS fikk den splitter ny, på midten av nittitallet (jeg seilte med den i '96, og da tror jeg den var i sin andre sesong eller noe), mens Pearl kom "brukt" i 2001, og er egentlig enda eldre enn Crown..
Har seilt med begge de par-tre siste årene, og personlig foretrekker jeg vel Pearl.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Helt riktig som du sier - Crown er den nyeste. Og jeg seilte første gang med den i januar 1995 - siden har det i allefall blitt 3-4 turer i året...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva med "gågatene" til Kiel da EB?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det blir litt smakssak, hvilken av båtene man liker best. Har selv
jobbet (og jobber innimellom) på Pearl, men selv holder jeg nok en knapp på Crown. Når det gjelder festing, har Crown den desidert største og beste nattklubben - selv om Pearl riktignok er ett noe større og luftigere skip - tar Crown igjen dette på atmosfæren! Vil uansett anbefale å prøve et måltid på "Explorers Steakhouse", som er meget populære på begge skip! Flotte "M/S Crown of Scandinavia" ble originalt ikke bestillt av DFDS Seaways, det var rederiet "Euroway" som skulle opprinnelig operere skipet på strekningen mellom Malmø og Travemünde/Lübeck - og skipet skulle hete "Frans Kockum". Men skipet ble forsinket, og rederiet slet. Dermed ble skipet avbestillt i sin helhet, men verftet bygget allikevel skipet. Nå het skipet "Thomas Mann", og så kjøpte DFDS Seaways skipet i Mai-måned 1994 - og "resten er historie" som man sier. Forøvrig er altså Crown en '94-modell, mens Pearl er '89-modell. Selv foretrekker jeg å reise med Crown på vår/sommer/tidlig høst, mens Pearl for meg er "vinterbåten". På Crown vil jeg anbefale de flotte Commodore: Balcony på Dekk:11 med egen balkong og direkte beliggenhet til Commodore: Loungen. Eller evt. noen av de flotte Commodore: Suite med flott panoramautsikt og store skråvinduer (gjerne de på Dekk:9). På Pearl vil jeg sterkt anbefale de flotte Commodore: De-Luxe på Dekk:6 (som har "full utsikt"), eller noen av de mange flotte Commodore: Suite-variasjonene som det totalt finnes fem stk. av (én på Dekk:7, og resten forut på Dekk:10). Flere Suiter og De-luxe lugarer har boblebad på lugaren, og to av Suitene har dette på en stor balkong utvendig. Her er litt lugar- og interiørbilder fra skipene, dersom noen skulle være interessert i forskjeller på Crown og Pearl: DFDS: m/ Crown og største Commodore: Balcony (27Kvm) http://www.shipsforum.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=2076 DFDS: Crown m/ Commodore: Suite til CPH: http://ships.forumup.dk/viewtopic.ph...8&mforum=ships "Suite-tour" ombord på DFDS: Pearl of Scandinavia http://www.shipsforum.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=1376 DFDS m/ Pearl x 2: ordinær"Commodore"&"Comm.De-luxe" http://www.shipsforum.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=1444 Ellers er det bare å spørre, dersom det er spørsmål ang. skipene mh.t. fasiliteter osv. Riktig god tur EB (selv om jeg så denne posten litt sent, så nå er du snart ombord)!
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 02-10-2008 at 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ble Steakhouse begge veier - kjempebra!!! God mat og ikke minst gode viner. Også hyggelig når man treffer ansatte ombord som man ette rmange turer kjenner meget godt - både i vinbar (bombe) og i restauranten.
Commiodore Cabin på vei ned med Pearl - Commodore De Luxe i baugen på Crown hjem...men med minimalt med søvn takket være stormen. Showet med "Show off" i diskoen i går kveld var derimot meget meget bra... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Anbefaler på det varmeste Commodore: De-luxe på Pearl neste gang, disse
er SVÆRT mye større og lekrere på Pearl enn Crown. Også de "ordinære" Commodore er langt bedre på Pearl enn Crown. At det ble lite søvn på vei oppover, tviler jeg ikke på nei: ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men Kaptein Freddy gjorde nok så godt han kunne...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mest trolig, ville nok ikke overfarten ha blitt bedre med Pearl -
snarere tvert i mot. Skal ikke så mye sjø til, før man virkelig kjenner det der - i tillegg til at det varierer litt selvsagt hvor man befinner seg ombord/hvor man har lugar osv. Blir nok rolig overfart i dag ser det ut til med Pearl desverre, hadde håpet på nok en overfart med litt "action". Kanskje mer flaks med Stena Saga på søndag (langcruise, to netter ombord) tilbake igjen på tirsdag i Oslo.
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 06-10-2008 at 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oslo-Tallinn-Brüssel-København-Oslo-Helsinki-Oslo | FlightDeck | TripReports | 17 | 03-07-2012 12:50 |
Oslo-Bergen-Alicante-Madrid-København-Stavanger-Oslo | FlightDeck | TripReports | 19 | 15-03-2012 12:07 |
Oslo–København–München–Wroclaw–Frankfurt–Oslo | FlightDeck | TripReports | 12 | 04-11-2011 09:36 |
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro | FlightDeck | TripReports | 37 | 16-09-2011 09:30 |
Oslo–København–Madrid–Barcelona–Tallinn–København– Oslo | FlightDeck | TripReports | 15 | 17-08-2011 16:46 |