![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det ingen som har tenkt å kommentere dette da??
Hadde det vært kabinstreik i SAS hadde det blitt skrevet spaltemeter her i forumet om "bortskjemte gamle kjerringer", og pressen hadde hatt tåredryppende historier om ødelagt ferie for Ola og Matilde på 3 år..... eller?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Last edited by Someone; 05-06-2008 at 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og så har den vel ikke rammet noen enda heller, ser ut som første avgang som rammes er i kveld!?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, når hele flyplasser må stenge og når vanlig rutetrafikk så vel som syketransport ikke går, får det nødvendigvis større konsekvenser enn når et charterselskap streiker. Da er det bare noen som ikke får dratt på ferie, og selv om det er kjipt for dem, er det ikke spesielt dramatisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men Tuifly er egentlig så lite at det knapt merkes. Jeg leste at det var 56 stykk i streik(?). De har vel 2 turer daglig. I det store og det hele merkes det knapt nok om de er i streik. I tillegg så klarte vel StarTour å ordne erstatningsfly til alle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
For øvrig kan jeg telle mer enn 75 radio- og tv-oppslag på saken siden 6. juni og fram til i dag. Så streiken har vært behørig omtalt i etermediene, selv om ytterst få har blitt rammet. Last edited by AirbusTrond; 09-06-2008 at 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
VG leter nok etter noen syke, svake, gamle eller noe sånn.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Streik brukt i forbindelse med lønnsoppgjør er legitim bruk av dette virkemiddelet. Man kan like det eller ikke, og det kan selvsagt skape store problemer for de utenforstående som rammes, men sånn er nå arbeidslivet en gang organisert. Man kan selvsagt også synes at enkelte fagforeninger blir litt vel kravstore, men det kan ofte være vanskelig å vurdere for en utenforstående (da det ofte ikke bare er krone & øre det forhandles om).
Streik & andre aksjoner (plutselig veldig mange syke over et kort tidsrom) som ikke er endel av lønnsforhandlinger har jeg lite til overs for. Det er bare mine personlige holdninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg er helt enig i det du skriver her - jeg bare undres over at ulveflokken ikke har kastet seg over "bortskjemte kabinansatte".... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
På boarding så er det et bilde av en 32X maskin i TUI sine farger, hvem av TUI søstrene har små busser??
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det der er nok en A310 fra "gamle" Hapag LLoyd.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Uforutsigbar helgejobbing, man kan ikke planlegge noe som helst, ingen fast rotasjonsplan! Forstår det veldig godt jeg, dette har de slitt med siden 1999 når jeg jobba en sommersesong der.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En kollega av meg på OSL fikk tilbud om jobb i TUI men takket nei for hun ville ikke fått noe fritid.
Er noe som kan fungere en periode men ikke på sikt om du har tenkt til å bli der i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I TUI så jobber man variabelt, altså ingen fast nøkkel som f eks 7:6 i WF og 5:4/5:3 i DY. Man ser hvordan man jobber først når rosteren (arbeidsprogrammet ) kommer 14 dager før programmet starter, altså helt uforsigbart. Man kan ikke planlegge noe som helst. Noen som vet hvordan de i DK jobber
![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Er det slik at du er tvinget inn i variabel gruppe eller er det frivillig ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke tvunget, men fast gruppe er såpass populært at det skal lang ansiennitet til for å få det. På langrutene fins det ikke fast gruppe i det hele tatt.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fare for kabinstreik i Norwegian | EHBK | Flyforum | 94 | 11-10-2012 20:14 |
KABINSTREIK AVVERGET I SVERGIE - Avtale inngått | BU595 | Flyforum | 12 | 08-03-2012 10:48 |
KABINSTREIK i Sverige : TUIFly Novair Primera | BU595 | Flyforum | 12 | 18-02-2012 13:14 |
Fare for kabinstreik i Widerøe | ln-pep | Flyforum | 12 | 15-09-2011 07:20 |
(Nok en)Kabinstreik er varlset | sail4fun | Flyforum | 5 | 25-09-2006 19:09 |