![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Der landet det en C-17 på 19R gitt. Takser oppover mot mil side nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva er GRM?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
GRM er et radiofyr, som forøvrig står plassert ca. mellom flymuseet og vestre rullebane. Håper ikke det landet en C-17 der.. Tror forøvrig jeg hadde hørt smellet da..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Gardermoen... ENGM, Osl som det nå heter på IATA språket. Var vel GRM før i tiden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
GEN var det gamle navnet på IATA-språket..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Landet det en C-17 midt på VOR`n ?
(EDIT: Note to self: Les hele tråden, før du forøker og være morsom.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
GEN var det. ja ja det er godt at det er noen som er kjappe med korrekturern. Forøvrig så var det bare til info til de av dere som liker å ta bilder.
Men en liten skrive feil, og se så mange poster det kom.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Han skriver da tydelig at den landet på RWY og ikke på VOR'en men kan fløy kanskje en VOR app?
![]() Er det noen og foto-dekker dette?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis den landet på 19R, kan den jo ha mistet veigrepet (banegrepet??) mot sørenden av banen, og dratt av stripa og truffet VOR'en..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Takk for at du sier ifra
![]() De har faktisk vært her endel i fjor, som her i oktober 06: ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
tar med et til....de er jo tøffe da...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne tråden er jo virkelig 'the statement' på at vi har fagnerder en mass på forumet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
evig optimist
|
![]()
I all verden?? Jeg sto ved 19R da jeg, men så ingen C-17?? Sikker på at du har sett riktig? hehe. kan ikke skjønne at den har passert bak ryggen min uten at jeg har sett den.. Flere som kan bekrefte dette??
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Bombesikker på at det var en C-17, når jeg skrev den første posten satt jeg og så på den taxe av 19R på avkjøringen ved cargo. (hvis du sto ved 19R da, så skjønner jeg ikke hvordan du har gått glipp av den?!?) Og takset så opp og parkerte på mil området på OSLO LUFTHAVN GARERMOEN - Osl (tidligere GEN) - ENGM.
Var ute og tittet over dit nå, og da var den borte igjen. Så fuglen er fløyet. (for de har vel ikke plass til den i noen hangar der borte vel?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
evig optimist
|
![]()
skjønner jeg ikke noe av.. Hvis den kom noen minutter før 15 så kan jeg skjønne at jeg gikk glipp av den. Hendelsesforløp : Kjørte ei venninne på jobb på badeland-hotellet, hu begynte 15. Kjørte henne dit så hu kom et kvarter før. Reiste så bakveien, ut ved GA-terminalen, kjørte denne veien helt bort, ser alltid over på militærsida om det står no der. Kjørte så veien inn til vollen, opp til venstre og gjerdet ved 19R. Da må den ha kommet akkurat den lille stunden som jeg ikke så rullebanen, dvs etter sundt-hangaren og fram til gjerdet på 19R. Ikke mange minutta. Må ha vært da den kom. I følge bildene mine er mitt første der tatt i dag 15:01 :-) Pokker og, at det går an å ha så uflaks da.. Den kommer vel tilbake tenker jeg..
![]() |
#16 | |
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Hvis det første bildet ditt er tatt 15:01, så da kom den rett under en time etter at du begynnte å ta bilder der. Du hadde kanskje gitt deg da. Uflaks ja, men den kommer nok tilbake. Får satse på bedre lykke neste gang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
evig optimist
|
![]()
Noe galt med systemklokka mi, den viser første posten din 14:59 her nemlig.. jaja, shit happens, kommer nok fler anledninger! veit ikke når jeg reiste derfra jeg, men er nok kun snakk om minutter! Finner du ut når LN-RRL landa, så dro jeg et par minutter etter at den satt hjula i bakken..
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SK4087 EVE-GRM 13. mai | LN-TIB | Register- og ATC-Forum | 3 | 16-05-2008 14:27 |
Best i landet! | fkrlf | Flyforum | 3 | 03-01-2008 21:26 |
WF landet ny kontrakt | Egil | Flyforum | 7 | 28-10-2007 08:45 |
CO landet på taxebane! | CK | Flyforum | 12 | 02-11-2006 09:44 |
AA landet for tidlig ...... | LN-MOW | Flyforum | 10 | 24-11-2004 14:43 |