![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Slenger ut noen bilder jeg fikk, fra en flight inn til DTW. Det la seg is rimelig fort, og som man kan se så er ikke boots nok i slike forhold. Ringen på spinneren er et merke man bruker for ising, om isen går forbi ringen er det på tide å gjøre noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]()
Wow...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]()
Uff. Ja, is er styggedom
![]()
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Send de bildene til Kjoser`n så får du jobb i NAS
![]() Egentlig litt merkelig at dere fikk lov å lande, eller fly under slike forhold og at flyplassen var åpen. Noe av det værste jeg har sett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Det er tidvis veldig "tøft" å se hvordan isen har bygget seg opp. På WIF ANX-TOS en gang så jeg ispigger som stod fremover i fartsretningen. "tøft bygget" ...
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Jeiks.. det der er sånn jeg helst ikke vil se på ett fly jeg er med i :P
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
|
![]()
Brrr...hutre hutre...fly me to the sun!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
oi! Dette så ikke bra ut. Veldig interessante bilder, har aldri sett noe sånt før. Takk, Dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Det må jeg si! Dette må da være helt på limit, eller hva? Har sett is på vinger før, men ikke i nærheten av dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Har sett det mest utrolige av ising på WF's Twin Otter'e i gamle dager...
Bare synd jeg ikke hadde dilla på foto på den tida ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Dag Viking, hvor jobber du? Eller bare sitter du på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
![]() Det ble brukt ca 20% ekstra torque, ellers fløy flyet overraskende fint. Speed og config som vanlig. Icingen skjedde på FL150, og de gikk ned til FL050 for å hindre at det la seg så mye mer. Quote:
Slenger på noen bilder til.. Siden dette var sjelden kost for de fleste ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
De-icing OSL | ENGM 911 | Bilder & foto | 11 | 04-10-2012 20:43 |
Årstid med local severe turbulence ?? | ENZV | Flyforum | 7 | 30-04-2009 13:37 |
De-icing spm | Blubird | Flyforum | 6 | 20-04-2006 12:49 |
De-icing av kabinen | blazius | Flyforum | 1 | 09-03-2006 15:58 |