![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
CPH havde en beskeden fremgang i december måned på 1,4%. Det er ikke imponerende men godkendt i forhold til at SAS i forhold til de forrige år, denne jul har reduceret programmet fra CPH med ca. 50%. Bl.a. har mange interkontinentale flyvninger omkring jul og nytår været aflyst.
Med december tallene er årsstatistikken for CPH ligeledes klar og slutresultatet blev 20.887.496 pax. hvilket er tæt på de 20,9 mio. som var budet efter tallene for november måned. Fordelingen for december: Int. rute: 1.208.277 +1,2% Charter: 78.685 +1,6% Dom: 139.857 +6,5% I alt: 1.427.568 +1,4% Stigning i absolutte tal: 19.786 pax. Fordelingen for hele 2006: Int. rute: 17.575.782 +4,2% Charter: 1.524.991 +1,6% Dom: 1.832.255 +10,7% I alt: 20.877.496 +4,5% Stigning i absolutte tal for hele 2006: 895.624 pax.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
:clap Grattis till bra siffror för 2006!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det er ok tal - havde nu selv håbet at CPH kunne nå 21 mio. grænsen i 2006, men det må blive næste år.
Mit eget bud for 2007 er 21.5 mio. men dette tal afhænger af mange forskellige faktorer. Får SAS nye langdistance fly, hvordan udvikler Sterling sig, hvilke nye ruter åbnes fra CPH af andre selskaber m.v. Der er ikke andet at gøre end at vente og se...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og med en reduksjon på 2,7% i antall passasjerflybevegelser for hele 2006, vil de være tall i positiv retning når det gjelder kabinfaktor for de fleste.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Å måtte du ha rett ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvis ARN-PEK åbnes på bekostning af flyvninger fra CPH, så er det klart at det vil påvirke billedet for CPH i negativ retning. Hvis SAS derimod tager nye fly ind i den interkontinentale flåde som rygterne siger, regner jeg med at den nuværende kapacitet fra CPH bibeholdes og at der samtidig kommer en ny rute til Hong Kong - i så fald vil det påvirke billedet for CPH i positiv retning. Ryanair i Billund og Malmö har kun ringe betydning for trafikken på CPH - det er relativt små volumer der er tale om og ud af disse volumer er det kun en begrænset del som tages direkte fra CPH. På trods af problemer denne sommer tvivler jeg på at CPH's renommé i det store billede har taget så meget skade at det vil påvirke trafikudviklingen negativt. Det positive er jo samtidig at lufthavnen har indset at sidste sommers mange uheldige episoder ikke er holdbart i længe og har taget en række tiltag for at forbedre situationen således at det ikke gentager sig fremover - se bl.a. følgende redegørelse fra CPH: 29.12.2006: Status på smidig trafikafvikling fra Københavns Lufthavne A/S Jeg ved ikke hvorfor du tror toppen er nået for CPH - vi har højkonjunktur som formentlig fortsætter gennem 2007, hvilke er med til at stimulere rejselysten samtidig med at udbudet af lavprisbilletter fra CPH stadig vokser. CPH forudser selv en trafikvækst for 2007 på 4-6%, hvilket jeg tror er et ganske realistisk bud.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor håpe på så mange flere passasjerer på CPH? Køene er jo til dels lange nok... Litt av den gode stemningen/sjarmen forsvinner jo hvis plassen blir alt for stor...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Køerne var alt for lange i sommers, hvilket jeg tror og håber på at vi ikke ser en gentagelse af igen fremover. Ledelsen på CPH har sat fokus på disse problemer og taget fornuftige tiltag til at forhindre en gentagelse af denne kaos sommer. De flyvninger jeg har haft fra CPH her i efteråret har stort set været uden nævneværdig kø, hvor jeg er kommer gennem check-in og security på ca. 15 min.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor bygges det ikke mer nytt på CPH når forholdene til tider er så kaotiske?
Jeg synes det både er køer for å sjekke inn og når man venter på bagasje. Dessuten så har det til tider vært umulig å få med bagasjen videre til Oslo når man bytter fly med kort transfer. Stått mange ganger på OSL uten bagasje som står igjen i CPH. Det er for dårlig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
PP antyder at toppen er nådd for CPH, jeg er tilbøyelig til å mene det samme. CPH har i alle år hatt sin posisjon basert på masse transfer, spesielt til/fra Norge og Sverige. Denne situasjonen er dramatisk endret de siste 3-4 årene, slik at grunnlaget for vekst på CPH bare blir mindre og mindre. Med ytterligere interkontinental trafikk fra ARN (og forhåpentligvis OSL), vil dette bildet forsterkes ytterligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det bliver heller ikke i år at CPH får gavn af Emirates.
http://borsen.dk/nyhed/101725/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Problemet omkring check-in og baggage er at det ikke er noget som direkte kontrolleres af CPH. Selskaberne står selv for check-in og hvor mange pulte der skal være åbne - baggagen håndteres også af selskaberne selv gennem de forskellige handlingselskaber. CPH fører i øjeblikket en tæt dialog med de forskellige selskaber og aktører for at opnå en acceptabel ventetid for henholdsvis check-in og baggage. Men i sidste ende er det selskaber selv der er ansvarlig for dette - og i en verden med fokus på at nedbringe omkostningerne skal vi nok ikke forvente at ventetiderne helt forsvinder. Når alt dette er sagt er der ingen tvivl om at CPH i det sidste års tid har lidt under kaotiske forhold som er helt uacceptabelt for en lufthavn som CPH der gerne vil måle sig med verdens bedste. Set i det lyd er det glædeligt at der arbejdes intensivt på at forbedre situationen.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
For blot et par måneder siden gik rygterne i korridorerne at Emirates var sikkert for 2007 - tingene har det jo i luftfartsbranchen med at ændre sig hurtigt, så det bliver nu formentlig ikke før engang i 2008 at EK kommer til CPH.
![]() |
![]() |
#18 | ||
Qwerty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Med dagens endrede behov for sikkerhetssjekk og dertil køer, samt køer ved innsjekk pga flere punkt til punkt flyvningre, synes jeg det kan virke som OSL trenger en større sentralterminal/bygning, og ikke bare flere gater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle SAS-passagerer kan benytte Fast Track i CPH (men kun den 24. december) | jefi99 | Småprat | 27 | 06-12-2012 16:44 |
CPH august 2006: +4,1% | PP | Flyforum | 15 | 07-09-2006 22:03 |
CPH juli 2006: +4,4% | PP | Flyforum | 11 | 09-08-2006 21:15 |
CPH april 2006: +7,3% | PP | Flyforum | 14 | 11-05-2006 12:13 |
CPH marts 2006: +6,5% | PP | Flyforum | 19 | 17-04-2006 12:51 |