![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2011
|
![]()
Vil anbefale ganske nykonstruerte MADb (Model Aircraft Data base) for samlere som vil ha en god side å holde styr på flymodellsamlingen sin, eventuelt bruke databasen til å få en oversikt over hva som finnes der ute. Den ble opprettet i fjor etter at det viste seg at de gamle databasene DIMA (diecastmodelaircraft.com) og Wings900 ikke lengre blir oppdatert.
Hele databasen er brukerstyrt så alle kan være med og holde den oppdatert, rette feil osv. https://www.modelaircraftdatabase.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det noen som har Wooster Air Stord Dornier 328 i sin samling? Et bilde eller informasjon om modellen har registrering eller ei hadde vært god info å få. Jeg oppdaterer
Wooster sin produksjon i MADb og det er en del norske/skandinaviske modeller som sikkert en del her inne sitter på. Jeg lurer også på om noen har Saab 2000-modeller fra Wooster? Kan noen belyse om det er skala 1:72 eller 1:100? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Jeg har en Air Stord DO328 i samlingen. Ikke her hvor jeg befinner meg nå, men jeg er ganske så sikker på at modellen er uten LN-registrering. Skala 1:100 mener jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for info! Dersom du har sjans til å måle modellen i cm en gang så hadde det vært god hjelp også. Trodde modellen ville være 1:72 men det finner vi jo fort ut i så fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Jeg skal ta en kikk ved første anledning. Jeg er usikker på om den er i 1:72 eller 1:100. Det er mulig at du har rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aircraft Performance Database | Extra230 | Flyforum | 3 | 20-02-2009 16:23 |
Database spørgsmål | sk931 | Flyforum | 2 | 11-12-2006 18:32 |
Re database | sk931 | Flyforum | 5 | 07-07-2005 23:16 |