Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2024, 07:30   #1
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default God fredags morgen

God morgen fra Kongsberg.

Solen skinner her i dag og det ser ut til å kunne bli en fin dag. Ingen store planer for dagen utenom å få jobbet litt. Kvelden blir nok tilbragt foran fjernsynet da det er sinnsykt mye sport i dag med både semifinalen i French Open med Caspar Ruud, EM i friidrett med blant annet Bjerkli Grøvdal i en (forhåpenligvis) hovedrolle og golf med Victor Hovland.
Old 07-06-2024, 07:37   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Default Re: God fredags morgen

God morgen. Var mye motstand i kroppen, men morgentrimmen er gjennomført og nå angrer jeg ikke. Mye kontorering som skal gjennomføres i dag også blir det helg. Kona og en datter skal ut å fly. den eldste skal ha overnattingsbesøk med filmmaraton...

sitter nå med to leiebiler for New England, men er litt i stuss på hva jeg skal gå for Har BMW X5 hos Sixt og "medium SUV hos Hertz Prestige Collection (Type X3-størrelse tror jeg). For feriefredens skyld vurdere jeg en 7-seter. Hva er egentlig forkjsellen på GMC og Checrolet? (Type Yukon, Suburban, Tahoe, Traverse). Er det ene mer fancy enn det andre? Yukon og Suburban tror jeg kanskje blir for store og bare mas når det skal parkeres etc.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 08:24   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
God morgen. Var mye motstand i kroppen, men morgentrimmen er gjennomført og nå angrer jeg ikke. Mye kontorering som skal gjennomføres i dag også blir det helg. Kona og en datter skal ut å fly. den eldste skal ha overnattingsbesøk med filmmaraton...

sitter nå med to leiebiler for New England, men er litt i stuss på hva jeg skal gå for Har BMW X5 hos Sixt og "medium SUV hos Hertz Prestige Collection (Type X3-størrelse tror jeg). For feriefredens skyld vurdere jeg en 7-seter. Hva er egentlig forkjsellen på GMC og Checrolet? (Type Yukon, Suburban, Tahoe, Traverse). Er det ene mer fancy enn det andre? Yukon og Suburban tror jeg kanskje blir for store og bare mas når det skal parkeres etc.
GMC er har vel opprinnelig vært mer arbeidsbiler, men også et lite hakk over på finish. GMC Yukon og Chevrolet Tahoe er tvillinger, men Yukon koster mer å kjøpe i USA. Vi har leid begge og likte GMC best.

Yukon XL og Suburban er litt lengre utgaver og virker som er litt mer utstyrt

God morgen fra Knaus.. Hjemmelagde pannekaker er servert, kone skal leveres til venninner som skal videre på tennis-leir i Falkenberg, en begravelse og deretter culotte på grillen og kos med barna.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 08:14   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Barna er sendt avgårde eller levert, så blir litt gjemmekontor i dag. Satser på en sykkeltur i løpet av dagen. I sted i en barnebursdag med minstemann, siste i barnehagen, så blir vel siste jeg må være med på. Alenepappa i dag og, takket være disse karrierekvinnene.
Old 07-06-2024, 08:33   #5
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Hadde jeg hatt jobb så hadde mine to uker permisjon i forbindelse med fødsel vært ferdig nå og jeg hadde vært i gang med arbeidsdagen. Mor har uansett ymtet frempå at det faktisk er fint at mor og barn får litt alenetid før august også så blir vel dagers hvor jeg "kastes" ut av heimen. Bra det er plenty med fine sykkelveier i Vestfold

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 08:37   #6
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God formiddag fra Kolbotn. Kontoreringen skjer her på første del av dagen før et mediehus har invitert meg ut på lunsj på Solli Plass...skal se at bilen parkeres før lunsj i dag. Kun en uke igjen på jobb før sommerferie del 1. Nyyyt!
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 09:51   #7
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Jåttåvågen,
Morgen møte ferdig og en bra start på dagen. Møtefri jobb resten av dagen.

I ettermiddag blir det forberedelser for Sea King 060 som skal overføres fra 330 skv. på Sola Land og ned til Flymuseet i Sola Sjø. Som prosjektansvarlig for dette er det rimelig travelt nå og det neste døgnet.
Sea King'en skal krysse riksvei 509 i morgen kl 11.00 for de som er interessert å komme for å bivåne det hele.
Overdragelse skjer ved Flymuseet kl 11.30 i morgen lørdag ved en liten høytidelighet. Etter taler vil SAR Queen foreta en overflyging og hilsning på tradisjonelt vis.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 10:40   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God dag fra Oslo. For oss turnusarbeidere så er et alltids en fordel når man jobber kveld at man kan ta treningsøkten sammen med pensjonistene på formiddagen. Så da er det gjort. Kveldsvakt i dag også dagvakt i morgen. Så blir det en pause fra sykehuslivet hvor jeg skal være med å mekke Sommerbris i vel det som er hovedstaden på Sørlandet; Kristiansand. Får se om man kan stole på toget på søndag da. Vi holder på med dette på tredje året nå og helgepass er utsolgt faktisk. Eneste jeg kunne tenkt meg er litt bedre vær, men det er greit nok for riggejobben at det ikke er like varmt som i fjor.
Hypern is online now   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 16:27   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Oooopsie... sov ca ikke et minutt på SK908 i natt, så veltet rett i køya når jeg kom hjem. Så våknet vi kl 15... jau.

Ble minnet på hvorfor jeg liker å fly Lie flat om natten

Ut og fange noe øl og Kinamat. Ha en best fredag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2024, 21:06   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Oooopsie... sov ca ikke et minutt på SK908 i natt, så veltet rett i køya når jeg kom hjem. Så våknet vi kl 15... jau.
Lærte tidlig at dette er enkleste vei til ikke å bli kvitt jetlag på flere dager ... Jeg holder meg oppe til omtrent normal leggetid, om jeg så må bruke fyrstikker for å holde øynene åpne .. Da er jeg fint i rute neste morgen.

Litt over halvveis i arbeidsdagen. En bikkje bak stolen, en under beina .. sjokoladeis i fryser'n som jeg har tenkt å besøke så fort jeg klarer å komme meg fri.

Lokalvalg i neste uke - dro og gjorde min borgerplikt i lunch'en. En av sheriffkandidatene er i slekt med kona, så da måtte man jo krysse av på ham .. Men må nok ta en Trump og lykkes med det for at han skal ha en sjanse.

Fin fredag - blir nok no' godt i glasset i kveld.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 08-06-2024, 13:28   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Lærte tidlig at dette er enkleste vei til ikke å bli kvitt jetlag på flere dager ... Jeg holder meg oppe til omtrent normal leggetid, om jeg så må bruke fyrstikker for å holde øynene åpne .. Da er jeg fint i rute neste morgen.
Sovnet igjen ved midnatt og har dratt en kjekk 13 timer igjen nå. Så dette blir bra.

Mulig jeg har en ekstra god sove-gen

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules