![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Tenkte vi trenger en liten nerdete live rapport fra SAS - faktisk ikke så mange av de her siste tiden, samt at jeg slipper å voldta God morgen-tråden med bilder av flymat.
Dragen godkjente turen for noen måneder tilbake, og det er nå over med Senior for å feire 75 års dagen hans. En god tradisjon vi har hatt i "alle" år. Første gangen var i 1984 med en DC8, og første kvelden spiste vi på Coconuts FL som faktisk er der ennå, og det er faste stoppen første kvelden. https://www.coconutsfortlauderdale.com/ Så nesten ut som vi ikke skulle rekke den da det var 4-5 timer etterslep på LN-RKO, men en innbytter denne uken fikk hun i rute igjen. Det er doble statuspoeng fremdeles, så det er noe voldsom opptjening på denne turen, faktisk 50k som gir Senior det mistede EBG kortet tilbake med glans. Jeg har mitt favorittseete både på A330ene pg på CRJen hjem fra CPH. Om ca 14 timer står jeg på Hertz og krangler om bil.. De har lovet en Mustang Shelby GT-H Cab så renger med at den faktisk er spesifikk. Snart maaaasse kjedelig bilder av flymat. Og nå kom faktisk reisefeberen - snakkes. Last edited by SudCaravelle; 17-02-2023 at 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Så du reiser på tur i vinterferien UTEN barna? Du burde være litt nervøs når konen din tillater det.
![]() Gleder meg til rapport og spent på hvilken champis de har ombord nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Dragen er vel det man kal kalle en "keeper". Hun stikker på fjellet (langt fra min favoritt) og kommer ned soste langhelgen av ferien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God stemning så langt.. mange familier på vei til vinterferie hvor far har innmari gullkort. Jeg hadde igjen SSSS, men det er jo litt koselig. Skuta er i rute, og ser ut som de kjører det nye nazi-opplegget hvor kun business slipper ombord først, type 5-10 minutter før de med kort. Snart en iskald sjampis.. håper det blir de-ice før stoppet i tropene.
Last edited by SudCaravelle; 17-02-2023 at 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel installert.. dette er inmari deilig. Arlaux Brut Grande Cuvée Premier Cru o glasset, dannet klientell, ganske flotte godt norske vertinner samt en kaptein som har siste flight ut av Europa og soste hjem i morgen. Håper han finner på noe morsomt.
Virker som det er svært mange oppgraderte foran her i dag da de sitter spredt. Jeg har jo bikket 50 så mange av barna irriterer meg bittelitt allerede. Snøen laver ned.. Last edited by SudCaravelle; 17-02-2023 at 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er derfor Gud skapte Bose …. God tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og her rapporteres det.. overhørte pursheren at det er stinn brakke, to rullestol, en EBP og som hun sa "en hel drøss" med diamanter. Ble tilbudt ny champagne som ikke er ofte de gjør..
Dette er skikkelig live her er menyen… (filmene er mer eller mindre de samme som har vært siste 4-6 turene) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Quote:
Den lille italienerinnen satte i gang med PlusGrade for returen mens vi takset inn til Gaten
![]() |
![]() |
#9 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
![]() God tur, og god helg, gøy å følge ! Last edited by Eirik; 17-02-2023 at 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, Bose er redningen på sikkert halvparten av mine 100-200 turer i året. Noen ganger bare for at folk ikke snakker til deg, men som oftest må det litt musikk til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Lurt å velge reisetidspunkt hvor barn er på skolen…billigere er det også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Aviator Extraordinaire
|
![]()
Der er du på vei til Florida igjen?
Du var der sist i November også husker jeg. Kanskje noe for Deg å kjøpe condo i Fort Lauderdale da? Jeg skal tilfeldigvis selge en om noen måneder: 1 sove rom, 1.5 bad, 3 tredje etasje og på kanal. Stort basseng og klubbhus, etc. Her ser du noen fra samme anlegget: https://portal.onehome.com/en-US/pro...a-8478d5d65714 Løp og kjøp. ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Heisann.. ble litt lite live denne rapporten, men må skylde litt på at LN-RKO var uten wifi. Merkelig, men brorparten av de siste turene vi har hat med SAS 330er så har crewet sagt at de har wifi, men at akkurat i dag såvirker den ikke. Jeg synes det er veldig deilig, da jeg har dårlig viljestyrke, men blir da tvunget til å la internettet være i fred.
Så.. Denne turen vil jeg rett og slett si ikke var verdt pengene. Deilig med direkte, men ufattelig enkel service og temmelig kjip mat. Hele turen var som en SAS firmafest som i og for seg var forståelig da piloten hadde sin siste tur, men vi følte oss i veien. De spiste kake, løp frem og tilbake i kabinen og virket totalt fraværende. Skjenket hvitvin når du ba om Pinot Noiren, stilte de samme spørsmålene gjentatte ganger og lagde faktisk en Bloody Mary med gin. Et par av de oppgraderte familiene lagde i tillegg et helvete hvor den ene familien spredt på rad 1 og 4 hadde full slosskamp med ro av barna mens foreldrene så tomt ut i luften. Flyet landet i tide og igjen, de som jobbet ombord var svært flotte og hyggelige, men et helt annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så.. den klassiske leiebilen da. Kom oss bort på Hertz Gold/President saken og ikke noe SUD på tavlen hvor slike kunder skal ha en bil klar. Vi hadde bestilt Mustang Shelby GT-H Cab som en en garantert bil så ingen fare for den klassiske kose-krangelen. Som det skal være på MIA så sto faktisk alle disse premium-kundene og kranglet om alt fra ikke-pick up til alt for liten SUV osv. selv en Hertz ansatt på ferie sto og hylte og generell dårlig stemning.
Vår mann fortalte at vår Shelby var til vask og klar om 10 minutter. Etter 25 minutter tilsto han at de ikke hadde noen Shelby, men den kom snart. Etter 40 minutter sa han at det var ingen Shelby i det hele tatt og unge SUD klikket i Seinfeld-stil. Hva i helvete er poenget med reservasjon når de ikke har reservert bilen? Juan ga helt beng og kom med den ene løgnen etter den andre. Til slutt ble vi enige om en firesylindret Mustang og fikk 20% rabatt. Da kokte det såpass for Sud at Sud Senior sa at nå må vi gi oss. Vi trasket bort til plass nummer 308 og der sto det en firesylindret Mustan MED tak. Kanskje bilverdens mest ubrukelige bil. Da tiltet det og Seinfeldt gikk over til Larry David. Da våknet Juan og gikk selv ned i en eller annen kjeller og fant en Camaro Cab, ga oss 50% rabatt og fri fuel. Da var 70 minutter av ferien stjålet så vi hoppet inn og ga full pinne ut av garasjen. Så i det minste Cab så man kan gi vikene en annengrads forbrenning. NB! Jeg har faktisk ikke dysleksi.. men trykker alltid submit/send uten korrektur, samt at laseren jeg tok for 22 år siden har begynt å gi opp. (Og bittelitt promille) Last edited by SudCaravelle; 18-02-2023 at 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg tror det er en slags naturlov: man skal aldri få bilen man tror man skal få og man blir alltid overrasket hva «lignende» betyr. Noen ganger er det kraftig forbedring noen ganger noe totalt ræl
Selv har jeg gitt opp gå for noe «garantert», dog er jeg riktignok mest vant til å leie bil i Frankrike ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ellers har jeg gitt opp garantert modell og ville selvsagt valgt Sixt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Der er vanligvis Sixt veldig bra, men Covid har vel sikkert rota det til for de og.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Avis i Italia klarer «garantert» med stil - tommel opp:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Synd det ikke ble en Shelby GT H. En bil med tydelige referanser til den originale GT Hertz fra 1966. Min verste leiebilopplevelse var med Avis i Tyskland. Sammen med en kompis hadde vi bestilt en Porsche 911. Fikk den riktignok ikke bekreftet i forkant. Den unge damen bak disken beklaget og sa at vi skulle få en bil i kategorien som lå nærmest. Da vi fikk nøklene var det til en Ford Transit minibuss
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA | LN-MOW | Flyforum | 417 | 27-05-2023 19:59 |
The models of the weekend!! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 30-01-2015 19:12 |
NY Weekend LH (CO) | SudCaravelle | TripReports | 4 | 29-09-2011 05:45 |
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL | dhgang03 | Reiseforum | 8 | 10-03-2010 11:36 |
En weekend i BRU | Savipix | TripReports | 9 | 19-05-2008 16:20 |