![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Jeg har sett en pressemelding fra NGU om at de skal fly i bla i mitt område, Hamar, i 60 meters høyde med en Navajo eller en Beech to- motors. Dette skal de gjøre over en lengre periode.
Dette kan da ikke være lov , altså under 200 fot, for å drive geometriske oppmålinger. Noen som veg noe om dette??
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,170
|
![]()
Det er vel ikke umulig de har søkt Tilsynet og fått det godkjent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,640
|
![]()
Du kan, som Someone skriver, søke om og få godkjent underskridelse av minstehøyder til forskjellige formål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Tipper det blir bråk, på flere måter, når de lar en Twin maskin dundre i 60 m høyde over byer og tettbebygde strøk. NGU siter at deres instrumenter er så følsomme at de MÅ fly så lavt for å få best resultat. De flyer vanlig i 5000-6000 fot ellers så de driver med dette.
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]() Quote:
![]() Hvis det høyspent eller tårn/høy bygg i nærheten så kan dem nok ikke fly så lavt. Som jeg har hørt av og til: «Vær forsiktig, fly lavt og sakte» . ![]() ![]()
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,049
|
![]() Quote:
![]() God høyde og fart er skummelt... Haha! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Navajo eller King Air - pøøhh
![]() Skulle vært LN-BDF som ble brukt for ca 60 år siden. Med "stinger" bak på halen. https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=27966 (Noen som klarer å finne et foto idenne konfigurasjonen ?)
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,388
|
![]()
De fleste Navajoer jeg fløy hadde 200’ slakk i kontrollene. Dette er en jobb for en Beech.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Blir spennende å følge med på dette. Navajo/ Beech i lavtflyging må være et fascinerende syn ��
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY LN-NGU - status | LN-MOW | Flyindivider | 14 | 07-02-2020 18:05 |
NGU og småtteri :) | inger | Bilder & foto | 1 | 25-02-2014 19:11 |
Hjelp: Fjellfly på Hamar (Skien-Torp-Fornebu-Hamar) | seilfly | Flyhistorisk forum | 0 | 02-08-2008 11:06 |
Lavtflyging.... | Nja | Flyforum | 12 | 07-05-2008 15:03 |
Hamar 8. apr | seilfly | Flyforum | 2 | 11-04-2007 13:45 |