![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Da var jeg kommet hjem fra ferie og denne gangen endte vi opp på NAS Oceana i Virginia Beach, VA.
Vi fløy Oslo-Arlanda-Newark (noe jeg ikke kommer til å gjøre neste gang, da det var nesten 9 timers kjøring mellom EWR og VA beach. VA Beach i seg selv var egentlig ganske idyllisk og pent, om en litt turist preg. Hovedatraksjonen NAS Oceana ligger ca 10 min kjøring fra stranda og arrangøren hadde gjort en kjempejobb, parkeringen var lett tilgjengelig og en slapp å gå i timevis for å finne bilen. Basen i seg selv er hovedbasen for US Navy sin atlanterhavsflåte og mange av skvadronene som tilhører atlanterhavsflåten har sin "homeport" her. Flytypen som det var betraktelig mest av er F/A-18 C/D/E/F Hornet/superhornet/Rhino. Det var fremdeles noen F-14 Tomcat igjen, men kun en håndfull av disse var i tjeneste ennå, da flytypen skal trekkes fra tjeneste 22 september. VF-31 "Tomcatters" er siste skvadronen som flyr Tomcats og denne er også på god vei til å overføre manskaper til F/A-18 Hornet Flyshowet i år varte i tre dager til ende. Første dagen var det ett spektakulært kveldshow,mens lørdag og søndag var relativt like,men noen justeringer i programmet hver av dagene. Bildene her er fra alle dagene i litt varierernde rekkefølge. Det er også noen bilder fra Torsdagen da det var "arrival day". Jeg har valgt å legge på vannmerking på bildene og beklager at jeg har måttet dette, da jeg selv mener det forringer kvaliteten noe. Men flere gjentatte misbruk av bildene mine over de siste månedene gjør at jeg ser meg nødt til å gjøre dette. Jeg har også tenkt at hvis noen skulle ønske utskrift av ett eller flere bilder vil det være mulig å kjøpe dette. De aller fleste bildene har jeg i original utførelse og kan skrive ut i opptil 35 x 40 cm. jeg har også A4 og 15x13 formatet tilgjengelig. Hvis noen skulle ønske dette ta kontakt med meg på PM/Mail med hvilket format, samt filnummeret. Vel over til morroa, det er 99 bilder, og alle er tilpasset forumbruk, jeg har kompremert bildene så mye som mulig uten å miste for mye av kvaliteten. Håper de faller i smak og kommetarer er velkommene ![]() S A ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
mye snadder her...topp bilder
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja, HVA skal man si til dette her??? RÅTT og flotte bilder.
![]() Skal noe til å få slike flotte bilder av jagere i fart, så jeg bare MÅ spørre. HVA slags utstyr bruker du på disse bildene?? Airbus 330. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
Hei
![]() Jeg bruker samme utstyret som ellers, Canon 300D/BG-E1 + Canon EF 70-200 F4L USM/ 1.4 extender. Trixet er å forutsi hva flyet kommer til å gjøre, så følge det med kameraet å skyte ett lass med bilder. Så blir det endel bra og masse som ikke er bra ![]() Litt erfaring med Photoshop hjelper naturligvis også ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette var en veldig bra bildedokumentasjon! Og det er vel ingen av disse som er noe særlig stillegående, så det må ha vært et drønn med LYD hver gang du tok bilde!
Skikkelig bra innsats, og at du benytter vannmerke er godt forståelig. Er virkelig F-14 blitt for gammel, antakelig for tørst? Ja, en får holde koken så lenge en orker, for å si det slik....
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Så jeg bruker mest ACD FhotoEditor, men den er ikke like bra tror jeg. Men jobber med saken da. ![]() Også hjelper nok linsa du har tror jeg, litt bedre enn min Sigma 70-300mm. Alltid flott å se dine bilder, fortsett i de baner å la flere komme. ![]() Airbus 330. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
evig optimist
|
![]()
Tøffe motiver SA! måtte være veldig artig å se dette!!
*spare* ![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sinnsykt bra bilder!!!! Det er bare å ta av seg hatten
Har du noen flere B2 bilder?? Den er nok tøff å ta bilder av |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]()
Hei
![]() Takker for hygglige tilbakemeldinger. B2 bilder er det desværre lite av fra dette showet. Den gjore ett pass i ca 3000 ft over NAS Oceana og det var det. Jeg har en drøm om Edwards AFB show neste år, og da blir det mer B2 regner jeg med ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
litt mer NAS Oceana action | TigerBlack | Flyforum | 2 | 10-09-2006 15:30 |
NAS Oceana twilight show.. | TigerBlack | Flyforum | 3 | 09-09-2006 13:20 |
NAS TRAFFIC FIGURES JULY 2006 | sail4fun | Flyforum | 9 | 08-08-2006 17:34 |
Midnight Sun Airshow 2006 bilder | atck | Flyforum | 7 | 26-06-2006 15:49 |
NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat | sail4fun | Flyforum | 9 | 28-04-2006 05:50 |