Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2018, 06:53   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad søndag:-)

God morgen fra Røros. En tur innom kontoret før frokost med gjestene. Blir en fin tur med spark ut til flyplassen for å sende avgårde en gruppe...digger at man kan bruke spark til flyplassen - hvor ellers kan man det i organisert form?Ha en flott søndag der du er:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 08:06   #2
roger
Rakettforskar

Default Re: Glad søndag:-)

Morn frå Oppdal. På hyttetur med totalt fem ungar frå tre til ni og fire vaksne. Så mange ungar er egentleg berre fint; dei passa på kvarandre veldig fint.

Ski, mat og drikke blir det mykje av. Trur eg skal droppe det siste, drikk sjelden nok til å kjenne noko, alltid nok til skallebank mm dagen etter. Det er ikkje så mykje som skal til for å klare det... For å snu om på det Biz seier: "Det er vel rart eg drikk..."

Ha ein bra dag, skal snart førebu pizzalunch som må til før heimreise sånn midt på dagen. Blir godt å sleppe å ta omsyn til sovetid snart!
Old 28-01-2018, 08:59   #3
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

God morgen fra Groruddalen - øverst i Oslo mot Akershus. Frokost er spist og ser på en ny episode med Bonanza denne morgen.

Ha en flott dag videre.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 09:37   #4
ForeverSAS
ScanFlyer Gold

God morgen fra Snillfjord.

Delvis skyet opphold og noen blå på gradestokken. Nabobikkja sto for vekking i dag, allerede klokken 08.15, litt tidlig på en søndag for min del...men men.

Satser på en skikkelig lat dag uten mye innhold. En lang og god frokost først, deretter en dusj, så får man se hva man tyner utav dagen. Jobb i morgen, så mulig en stikker til sentrum for å praie en sofa i natt, så en slipper å opp allerede klokken 05.30.

En fortreffelig en ønskes!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 09:44   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Beitostølen. Påfyll av snø i natt. Får vel snart ta å spenne på meg skiene å komme meg ut av døren. Hjem i kveld, og forhåpentligvis sover både arvingen og kona mesteparten av turen. Ha en fin dag
Old 28-01-2018, 11:19   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Helt feil teknikk tipper jeg. Du burde kjøpt inn noen kasser øl, og invitert til fyll&mal og selv tatt ansvar for å være bartender.
Ser jeg har noe å lære fra erfarne fjellfolk...

God morgen fra Lillestrøm. Putrer med en kaffe og gjør meg klar for dagens malejobb. Dævven, dette var mye jobb. Man glemmer det liksom mellom hver gang man flytter.

Men først brød med egg&karbis!

Ha en fin en

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 12:48   #7
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hau hau .. oppe til ‘vanlig tid’, courtesy of vekkerbeagelen som som vanlig begynte å danse på meg ved sekstiden. Så da var det ingen bønn. Så etter morgenlufting og snacks, okkuperer de senga mens jeg sitter med kaffe og ipad ... sneaky buggers ..

Vel vel .. kun sjarmøretappen igjen av helgevakta. Bare dritvær ute uansett, so who cares ..

Trallala!
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 14:22   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Grytidlig morgen fra Monterey. Har innebygget vekkeklokke som går av tidlig dager hvor jeg skal fly. Skal ta en tur til rundt i byen før jeg tar shuttelen tilbake til SFO. De holdt på å pakke sammen "Whalefest" igår da jeg kom dit litt sent. Skal innom igjen idag og se om de har smaksprøver.

Carmel, da har jeg endelig fått sett en typisk amerikansk småby. Pent vær var det også og solen varmet godt. Folk jogget rundt i bar overkropp og strandvolley ble spilt i bikini. Litt bedre enn hva som tilbys i Norge for tiden. Men jeg må jo til flyplassen for å få sett ferdig "Dræberne fra Nibe".

Ha en god en alle som ikke helt har lyst til på reise hjem.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 14:27   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Carmel, da har jeg endelig fått sett en typisk amerikansk småby. Pent vær var det også og solen varmet godt. Folk jogget rundt i bar overkropp og strandvolley ble spilt i bikini.
'Typisk amerikansk småby' er ikke det første jeg tenker på når man nevner Carmel. 'Tourist trap' er nærmere, og det virket tydeligvis. Lei deg heller bil og kjør Route 66.
Radar Station KGRV3
Old 28-01-2018, 15:27   #10
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Lei deg heller bil og kjør Route 66.
Et tips som ikke helt er tilpasset mottageren. Vil ikke ta route 66 før man de får et tog som man kan ta langs ruten.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 28-01-2018, 15:40   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Et tips som ikke helt er tilpasset mottageren. Vil ikke ta route 66 før man de får et tog som man kan ta langs ruten.
Det vil nok aldri skje, men kanskje dette er løsningen?

Radar Station KGRV3
Old 28-01-2018, 17:13   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
'Typisk amerikansk småby' er ikke det første jeg tenker på når man nevner Carmel. 'Tourist trap' er nærmere, og det virket tydeligvis. Lei deg heller bil og kjør Route 66.
Vi tenker tydeligvis ikke på samme Carmel ? Vet ikke helt hvor du har vært, men den Carmel vi tilbringer mye tid i er langt i fra en turist felle (i så fall rettet mot turister med et solid budsjett når en ser hva som er tilsalgs i butikkene ikke akkurat Made in China, mer Designed in Exclusive parts of Paris) og tilpasset de lokale lommebøker.
At The Left Coast utvikler seg anderledes enn deler av USA betyr ikke at det er uamerikansk !
Her på øya er det en rolig søndagsmorgen, med Washington Post (Underground News Source i disse Trump dager) New York Times (failing to fail) god Espresso i koppen og Granola fra Blackbird Bakery. Fikk noen fine timer i Port Townsend (another Sanctuary City not approved by Trump) i går, god vår stemning solen varmet, DHC Beavers på vei mot andre Sanctuary Cities and Islands.
Old 28-01-2018, 14:30   #13
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Slapp dag og som vanlig får jeg ikke gjort en dritt av det jeg hadde planlagt.

Travle uker fremover nå. Det er så jeg blir matt bare av tanken. Har 14 flyreiser booket frem til slutten av februar. Kanskje like lurt å slappe av resten av dagen da for å bygge opp et lite overskudd?

Nuvel. God søndag ønskes.

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 18:03   #14
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Hmmm... lounge på SFO, er virkelig eneste alternativ en kjip United-greie når man flyr med SAS?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 28-01-2018, 18:35   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Mener å se et skilt til SQ lounge der, men har aldri prøvd å finne den...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 20:15   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Mener å se et skilt til SQ lounge der, men har aldri prøvd å finne den...
SQ Lounge stengte i October 2017, det bygges en ny United Polaris Lounge i samme omraadet, men den aapner i loepet av vaaren. Saa det er vel for tiden kun den relativt kjipe UA loungen tilgjengelig.
Old 29-01-2018, 01:14   #17
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
SQ Lounge stengte i October 2017, det bygges en ny United Polaris Lounge i samme omraadet, men den aapner i loepet av vaaren. Saa det er vel for tiden kun den relativt kjipe UA loungen tilgjengelig.
Nja, de hadde da noen grønnsaker som man selv kunne lage salat av. Og så hadde de satt frem ketchup og sennep som man kunne ha på salaten...

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 28-01-2018, 23:13   #18
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Nordover highway 1 har jeg sett skiltene "Speed enforced by aircraft" og "Patrolled by aircraft". Bare bløff eller hva innebærer dette?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 28-01-2018, 23:19   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Nordover highway 1 har jeg sett skiltene "Speed enforced by aircraft" og "Patrolled by aircraft". Bare bløff eller hva innebærer dette?
Highway patrol i USA i rurale strøk bruker ofte helikoptere og fly for å overvåke trafikken på bakken, de kan da gi beskjed om uvettig kjøring etc til bakkepatruljer. Feks om de ser noen som vingler mye på veien så gir de beskjed til bakken om å ta promillesjekk av vedkommende (nå skal det sies at promillekjøring i statene straffes generelt langt mildere enn her til lands hvor det ikke skal mye til før man får ubetinget fengsel)
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 23:25   #20
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Ok, men fartskontroll fra luften?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Reply

Posting Rules