![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
|
![]()
JetTime taper penger og må restrukturere. Cargovirksomheten legges ned, og de vil stoppe fly ATR for SAS, da også disse flyene skal ut av flåten. Slik at de i fremtiden kun skal operer 737-700 i charterproduksjon. 1/3 av de ansatte mister også jobben
http://www.check-in.dk/jet-time-fyrer-hver-tredje/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
En anden løsning kunne være at FlyBe overtager de 8 ATR og omregistrerer dem til Irsk register og fortsætter beflyvningen uændret. Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,921
|
![]()
SAS vil ha så billig så mulig tjenester fra sine underleverandører. Tviler på Widerøe er aktuelt, om ikke de også kaster seg inn i "race to the bottom".
Selv med Jettime sin prisstruktur taper de store penger på sin avtale med SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
|
![]() Quote:
Ellers har jeg heller liten tro på Widerøe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Widerøe er på full fart inn i nevnte "race to the bottom". Ny kollektivavtale for regionalpilotene, som effektivt sabler ned gode vilkår. Nå er det fritt fall som gjelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 61
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Kansje det blir Superjet!
Opning for BRA igjen, er det mogleg? Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
|
![]() Quote:
Tja, mange av rutene er såpass korte, og endel steder frekvens viktig, så propellfly er mest gunstig. Men er jo ikke sikkert alt går til en operatør, samt det ikke er umulig nå operatør overtar ATRene. Da er det jo bare bytte klistremerket med "operated by" på døren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2016
Posts: 51
|
![]()
Skal vi se at lille Ola plutselig liker SAS igjen og skal fly med SuperJet og Dash8 for dem? :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 119
|
![]()
Widerøe fløy mange av disse rutene med Q400 når SAS eide Widerøe.
De har ledig flykapasitet så jeg har tro på samarbeid. Q400 er billig å operere med fulle fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,173
|
![]() Quote:
Ellers opererer de 7 andre ut fra København, til destinasjoner som Gøteborg, noen svenske småbyer, dansk innenriks, nord-Tyskland og noe Polen. Samt noen få ruter fra Jylland, som f.eks BLL-OSL. Ingen ruter WF har fløyet for SAS Ellers så kommer det jo 4 nye Cityjet CRJ-900 i første del av 2017 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Är icke ATR fra NAC?
Då är det ju bara att ta över leasing contractet då JTG ger dem tillbaka. Dock skall de ju returneras fra JTG med fresh from C-check så man kommer att behöva en extra maskin för att fylla i medan JTG har dem på service. Jag menar kärran är ju redan målad så den är ju som gjord för operationen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Du kan være sikker på at ATR72 er langt billigere, spesielt på korte leg.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,494
|
![]()
DAT har jo allerede ATR på sitt AOC, så kanskje en mulighet for dem .. ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: CPH
Posts: 125
|
![]()
Lease på ATR72-600 er eftersigende dobbelt så høj som ATR72-500 og SAS stiller vist nok krav om -600.
Mangel på slots i de få -600 simulatorer, er ligeledes noget der besværliggører samt får mulige operatører til at trække sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
YawDamper: hvilke villkår er det som forsvinner hos Widerøe nå? Dette er spennende å høre om....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
X-Plane V9 gis bort mot frakt | GinTonic | Samlerhjørnet | 0 | 20-01-2019 12:02 |
Jet Time med markant underskud | Jan | Flyforum | 0 | 24-02-2016 08:08 |
Erfaringer med SAS/Jet time ATR? | Reidar Fredrik | Småprat | 20 | 20-02-2016 07:01 |
Jet-time med winglets | Jan | Flyforum | 0 | 07-11-2007 09:31 |
Jet Time med nytt fly | MartinL | Flyforum | 2 | 21-10-2007 16:14 |