Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 15-04-2014, 05:26   #1
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default God tirsdag fra Hana

.....vel det er riktignok mandag her ennå, dagen startet med en runde i hagen hvor Bananer (to sorter) Ananas og Papaya ble plukket for frokost. Så en lang svømmetur i "Venus Pools" - naturens svømmebasseng fyllt med turkis blått stillehavs vann - allt før arbeidsdagen starter klokken 08:00
Ha en fin tirsdag
Old 15-04-2014, 05:56   #2
RJon
ScanFlyer Dusty

RJon's Avatar

Default Re: God tirsdag fra Hana

God alt for tidlig morgen her fra Glasgow, lys våken klokka 4 selv om jeg har hele dagen fri. Får satse på at jetlagen gir seg etter hvert når jeg begynner på jobb igjen i morga...
RJon is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 06:25   #3
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

For å følge Finn Erik, ca 20 min flytur fra HNL til OGG, deretter en noe lengre biltur til Hana med vel 600 (?) hårnålssvinger.

Undrer på om han har møtt Kris Kristoffersen der... Men for oss flygærne, Charles Lindberg er begravet i nærheten. Har kjørt ruta et par ganger, men aldri innom grava..

God morgen Norge, skål Finn Erik, kveld her ..

Last edited by SQ 777; 15-04-2014 at 06:30.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 08:03   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
For å følge Finn Erik, ca 20 min flytur fra HNL til OGG, deretter en noe lengre biltur til Hana med vel 600 (?) hårnålssvinger.

Undrer på om han har møtt Kris Kristoffersen der... Men for oss flygærne, Charles Lindberg er begravet i nærheten. Har kjørt ruta et par ganger, men aldri innom grava..

Hana ja, veien dit ned kan få selv de mest hardbarka bilsyke. Heldigvis slapp jeg det da!

Morgings fra Leicster Square, få komme meg ned og ta meg litt frokost før t-bane og DLR kombo tar meg videre LCY, videre til JFK og BOS. Stresser ikke akkurat med avgang 09:45, de stenger visst innsjekk 20 min før. Men nå litt frokost. Picadilly Line slet med signalproblemer så var litt å vente på Heathrow, en inder ropte ut at det var minimum en halv time til neste. Jeg venta bare jeg og tilslutt kom trafikken igang. Grei skuring hit da. Club Europe når Afternoon Tea er slutt må være den beste intraeuropeiske businessklassen jeg har testa. Crewet var virkelig i slaget i går og var alltid på om jeg ville ha mer og drikke når jeg hadde tømt en liten flaske champis. Var ganske brisen i går, men tok likevel et par øl på en pub her i nærheten, men våkna ikke akkurat fyllesyk i dag bare veldig trøtt. Rart det der med alkohol.

Last edited by Hypern; 15-04-2014 at 08:05.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 18:12   #5
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post

Alle kjenner alle her ute på Hana, har ikke møtt Kris Kristoffersen ennå, men han er involvert og en støttespiller i prosjektet vårt. Noen jobber med å få med Woody Harrelson også.

Vi kjørte "the Road to Hana" i mørket og i store deler i en tropisk regnstorm, østsiden av Maui er jo regnskog. De 41 "Miles" tar 2 timer og kurvene er såpass klappe og broene så smale at Globalization ikke når frem til Hana - uten lange stygge stinkende Trailere fungerer ikke den Globale verden og dermed er det rom for oss som tenker litt anderledes
Old 15-04-2014, 06:38   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Oslo. Et raskt kikk ut vinduet tyder på mer himmel enn skyer. Tilbake til Beitostølen etter jobb i dag. Ha en fin dag
Old 15-04-2014, 07:58   #7
ATC-flyradar
Traveler

ATC-flyradar's Avatar

Norge Re: God tirsdag fra Hana

God morgen fra Oslo nord - her har vi sol og blå himmel og en kald nordavind.

God påske til dere som har fri fra i dag og kanskje reiser til en hytte eller et sydligere objekt.

Jan

Next flight:
ATC-flyradar is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 08:39   #8
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

morn morn. tirsdag alt, herlig vær! Ikkenoe fri i påsken, så det er bare å jobbe på. Gardermoen er trivelig på våren :-) Fikk super og lenge etterlengtet nyhet på jobben i går, så man går spennende tider i møte, og en ganske annen arbeidshverdag. Og for folk på og rundt osl, så kommer snart nyheten til å synes i terrenget ;-)
Old 15-04-2014, 08:46   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Guten morgen fra Fnatrobi.

Siste dagen idag, før BA0064 tar oss hjem rundt midnatt. Har leid bil med sjåfør idag og tar turistruta til Giraffparken, Gorine Blitsen, Aflikan malketplaze og alt sammen. Til slutt er krona på verket, nemlig babyelefantene som Fnate har sendt ukepengene sine til siden 2010.

Har vært strålende tur, men må si det blir greit å krabbe opp i køya på dumboen i kveld. Få seg en stram GT og dunste hjemover.

Ha en fjong tirsdag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 10:56   #10
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

God formiddag fra Trondheim
Her er det blitt snø i løpet av natten, var rimelig glatt på hovedveiene. Ja ja....jeg har ikke lagt om til sommerdekk ennå
Idag er det middagsgjester og deretter blir det å synke ned i go'stolen med ei flaske Iron Maiden Trooper

Ha en flotters dag

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 10:56   #11
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
.....vel det er riktignok mandag her ennå, dagen startet med en runde i hagen hvor Bananer (to sorter) Ananas og Papaya ble plukket for frokost. Så en lang svømmetur i "Venus Pools" - naturens svømmebasseng fyllt med turkis blått stillehavs vann - allt før arbeidsdagen starter klokken 08:00
Ha en fin tirsdag
Uff, sånn er det når Oilers tar bøtta, blir litt ørsken dagen etter
Tenkte med engang, What, sydhavsfrukter på HANA, vel under har skjedd før og dette hadde bare gått meg hus forbi. Alle som har badet i Gandsfjorden kjenner jo igjen det turkisblå vannet.
Heldigvis slo SQ777 vann i ansiktet mitt og alt falt tilbake til normalen

Ha en fin dag, enten er på HANA her eller der.. eller andre plasser
krølle is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 14:38   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G'morgen fra sånn nesten midt-i-mellom-Hawaii-og-Norge ... her er det grått og trist .. 25 varmegrader i går erstattes med minus to til natten ... Kontraster? Neeeeida ....

Det er tirsdag, Det er dagen da jobb-kaffekoppen kan vaskes. Blir det ikke vask i dag, er det bare en uke til neste sjanse, så det er ingenting å stresse med egentlig ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 15:25   #13
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

God morgen fra Kristiansand.

Ser ut som en stille dag, solgte stereoanlegget idag. Så blir det lydløst her i noen dager til jeg får kjørt ned til Tyskland for å handle nytt.

Har forøvrig bestilt milage run til alicante, men vurderer nå å utsette returen og faktisk ta en dag eller syv der. Morsomt at det er billigere å bestille i SAS Plus på United.com en på sas.no.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 18:44   #14
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

God sen ettermiddag fra TOS hvor sola nå titter frem etter at et polart lavtrykk har passert i løpet av dagen.

Selv fikk jeg og gulljenta debutert på WF Q400 i dag fra KKN hvor vi joinet en gjeng som hadde startet 07:30 fra BGO til TOS, men som fikk med seg både LKL og KKN før de kom seg til TOS. Vi ble bare en liten halvtime en, men de ble vel nesten 4 timer sen.

En tur til EuroSpar i kveld for å bunkre opp for resten av påsken som skal tilbringes på firmahytta i Lyngen. Ser dog ut til at det blir mye innevær......
Old 15-04-2014, 21:11   #15
OJB
ScanFlyer Rusty

God kveld fra Aberdeen,
Etter en lang dag på industriens årlige Offshore Subsea Intervention Seminar er det tid for et godt måltid før kvelden er over.
Det blir en tilsvarende dag i morgen før returen med SK4616 til fedrelandet og påskeferie , så det blir ingen utskeielse idag.
Satser på at været blir like fint i morgen som idag.
Fortsatt god kveld alle.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 21:26   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God ettermiddag fra JFK, AA Admirals Club. Du veit man er i USA når loungen skal ha betalt for øl. Billig er det heller ikke for litt bedre øl enn Budlight. Men det her tar faktisk kaka. Under innflyging kom kapteinen på PA anlegget og sa at et fly hadde flydd seg litt vil og ATC synes det var best vi kom oss litt unna. Resultat 20 minutter nye strafferunder før landing. Det der har jeg aldri hørt før og jeg har flydd mye i mitt liv.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules