![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]()
Hva skal til for at et Widerøe på egne ben kan klare å ta over rutene på Vestlandet mellom TRD og SVG, dvs TRD-SVG, TRD-BGO-SVG og TRD-AES-BGO-SVG? [Og evt resten av rutenettet SAS tilbyr innenlands]
Vil introduksjon av enten C-series og/eller E-jets kunne hjelpe her eller må man skaffe til veie grønne griser? Det største problemet jeg opplever med Norwegian i dag er det svake antallet flyavganger som tilbys mellom særlig TRD og BGO/SVG. Med tre daglige avganger versus SAS sine sju (9 med mellomlanding i AES). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
![]() Er det mulig at moderselskapet SAS Group kan velge å slå Scandinavian Airlines konkurs mens andre datterselskaper (som Widerøe) fortsetter driften som vanlig? (Sett bort fra at Widerøe er ganske avhengig av SAS sitt nettverk, og at det trolig ikke vil være noen "andre datterselskap" om et års tid) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]() Quote:
Det er neppe så interessant å spekulere i dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]() Quote:
En Q400 hos WF har 78 seter. FlyNonstop har konfigurert sin E-190 til 100 seter, og en E-190 kan romme 108 eller 118 med henholdsvis 32" og 31" pitch. CS300 skal kunne ta 130 eller 145, pitch ikke oppgitt. SK sine griser på rutene har stort sett vært B735 (120 seter), B736 (123 seter) og B737 (141 seter). Spørsmålet mitt rett og slett, vil det la seg gjøre for WF å ta over rutene, skulle selskapet etter at de står på egne ben med en norsk eier ønske det? Og vil det da være mest sannsynlig å se nye fly fra andre leverandører enn B'n'A eller vil "gamle" grønne griser gjøre jobben best? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
Vad händer om SAS gör konkurs på måndag och WF inte är sålt innan dess?
Går WF också i kk då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]()
Det er opp til boet å avgjøre, men siden WF er et eget selskap og det mest sannsynlig er mer verdt i drift enn ikke, vil de nok fly videre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Dette er positivt feil. Et bo som eier kan ikke, basert på hva som gir mest verdi, slå et selskap konkurs basert på verdivurdering. Det stilles helt klare krav for å melde oppbud, og jeg nekter å tro at WF tilfredstiller noen av disse.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Oslo, Norway
Posts: 368
|
![]() Quote:
w |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,409
|
![]()
Det er vel ikkenoe kritisk som forfaller før til våren, så det skulle ikke være noen grunn til å innstille noe som helst før da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En helt takker av - etter 42 år | Wiggo Hovde | Småprat | 0 | 27-01-2014 08:44 |
Prosedyre etter go-around | SpotOn | Flyforum | 7 | 19-01-2008 13:41 |
Etter avgang | Preben Iversen | Flyforum | 9 | 09-02-2007 18:26 |
KL følger etter.. | SQ 777 | Flyforum | 4 | 30-01-2006 17:05 |
WF: er på jakt etter.... | sail4fun | Flyforum | 7 | 06-09-2005 19:38 |