![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Jeg prøver å få ett skikkelig svar fra LH på dette, men jeg får bare noe tvetydige svar. Kanskje noen her kan hjelpe meg. I sommer skal jeg ned til Spania for å ta med meg en hund hjem til Norge. Turen går fra Madrid til Frankfurt til Oslo. Mitt spørsmål er hva slags bur er det de godtar. Jeg har funnet i dyrebutikk noe som dette: http://www.drsfostersmith.com/images...PZ_020-dog.jpg Eller er det kun dette de godtar? http://www.pettravelcenter.com/img/p...bin_Kennel.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Flysitter
|
![]()
http://www.lufthansa.com/de/en/Animals
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
KLM godtar ihvertfall også en slik bag, så lenge den ikke er mer enn tyve centimeter høy, og at hunden/dyret kan stå "komfortabelt oppreist" og ligge "komfortabeklt" når den er plassert under setet foran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Håper virkelig at hunden har gjennomgått ordentlige veterinærundersøkelser, har fått alle vaksiner og er holdt under observasjon over lengre tid i forhold til smittsomme parasittiske sykdommer. Dette gjelder aller mest om det er en gatehund, ved innførsel av rasehunder er det jo noe mer trygge rammer rundt parasitter og sykdommer.
Refererer gjerne til følgende linker: "Kjempeparasitt oppdaget i Norge fra import-gatehund" http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8110596 "Mattilsynet frykter spanskadopterte løshunder" http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.6458816 "Fant hjerteorm og ny flåtttype på importerte gatehunder" http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.8132367 Brunflått er en fin ting, en flått som bosetter seg innomhus og dermed overlever kalde vintre. Trives best i soffa og seng. Vær spesielt OBS på JulieRescue, dette selskapet har vært under søkelyset lenge, både når det gjelder økonomisk underslag av eiere - og ekstremt slørvete veterinærundersøkelser. Lyver i annonsene angående helsetilstand på hundene. Om ditt spørsmål; de fleste flyselskap "krever" en Sherpa-bag til hunder som transporteres i kabin. http://zoosupply.com/xcart/sherpa-bag/ Dette er et kvalitetsprodukt som jeg anbefaler å kjøpe uansett. Husk vektgrensa på 8kg inkludert baggen. Så håper jeg at hunden bidrar til et bedre hundenorge, og ikke sprer utenlandske parasitter og ulumskheter. Vi har en haug omplasseringshunder i Norge som også trenger gode hjem, skjønner ikke hvorfor man absolutt skal importere en masse sykdommer og parasitter inn i landet. Charlottes omplassering og FOD-gården er eksempler på organisert omplassering, i tillegg omplasseres mange hunder privat gjennom lokale grupper av Dyrebeskyttelsen og på finn.no.
Spoiler mixer Last edited by Polaris; 22-06-2012 at 13:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Alt av undersøkelser er tatt, hunden har fått en ID-brikke, og vaksiner skal taes før avreise til Norge - og skal bli fulgt opp ved ankomst Norge. Dette er ingen gatehund! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er ikke 10% allergisk mot hunder? Det burde være ganske mange på et fly.
Så engang noen som hadde med hund i et lite bur, hunden stakk av i flyet..
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Takke meg til en liten hund i en kurv.
![]() |
![]() |
#8 |
Flysitter
|
![]()
Å være allergisk mot dyr er en sjukdom, en veldig plagsom en faktisk. I værste fall kan man faktisk dø av det. Så havner jeg i nærheten av en hund på fly må en av oss flyttes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
For de med aller kraftigst allergi kan opplevelsen man kan få av å komme nær en en snill liten hund i en kurv sammenlignes med å få tåregass i ansiktet.
![]() |
#10 |
Amatør
|
![]()
Enig, dette er for meg det jævligste man kan oppleve i et fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.bose.com/controller?url=/...rt_3/index.jsp
Kombinert med en "hyggelig" prat med foreldrene |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Amatør
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flysitter
|
![]()
viste ikke at jeg burde gjøre det på forhånd. Den eneste gangen jeg har opplevd hund i kabinen var faktisk på tirsdag. Men siden det bare var en 40 minutter flight bråke jeg ikke om det. Men på en lengre reise så er det sjanseløst for meg å ha hund i nærheten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fra OSL så har vi avganger omtrent daglig til flere ganger daglig som folk har med seg hund/katt (+andre dyr) i kabinen. Som oftest små kjæledyr som skal være innenfor håndbagasjemålene inkludert "innpakning", men også assistansedyr.
Jeg har jobbet her over ti år, og som jeg har sagt så er det ekstremt sjelden noen har oppgitt allergi mot dyr. En gang har jeg opplevd at noen har valgt å gå av pga. dyr ombord, et par ganger har de valgt å fly likevel. Aldri har jeg fått meldinger om spørsmål, anfall, eller alvorlige hendelser pga. dyr ved ankomster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Robertaas, Dette er en historie jeg gjerne vil høre mer detaljert.
On topic: 100% enig med Polaris angående import av gatehunder fra øst og sør Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
http://www.drsfostersmith.com/images...PZ_020-dog.jpg Rett etter at de var kommet til setene sine åpnet den ene ungen bagen litt slik at hunden skulle få hodet ut, men hunden hoppet rett ut av bagen. Den gikk litt frem og tilbake under seteradene, men den var ikke for vill og de fikk tak i den etter knappt ett minutt før personalet hadde lagt merke til episoden. Jeg har selv ikke allergi mot hunder, men kjenner folk som er det og vet at om de hadde vært i nærheten av den raden ville de muligens hatt behov for legehjelp, de hadde i alle fall vært nødt til å ta allergimidesin og ville hatt problemer med øyne, nese og hals resten av dagen. En behagelig reise ville det i alle fall ikke vært for dem. På flyet sitter man innelukket i ganske mange timer så jeg skjønner ikke at flyselskapene i det hele tatt kan tillate hunder i kabinen. På tog har de jo egne vogner hvor hunder er tillatt på fjerntog. Edit: sjekket og det er 15% av befolkningen som har allergi mot hund. Alle selvsagt ikke like kraftig, men for de fleste av dem ville ved en slik episode antagelig fått noen symptoner. De fleste av allergikerne jeg kjenner ville ikke klagd i et slikt tilfelle, de vil jo ikke fremstå som sykelig eller sytete.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 23-06-2012 at 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Jeg utvikler akkurat nå et reservasjonssystem for et Europeisk Flyselskap og i spesifikasjonene er det klart at Allergikere kan blokkere avgangen for kjæledyr. eller få vite at det allerede er et dyr ombord. Når det gjelder selv å reise med hund - så er Lufthansa i særklasse best - de har sysakene sine i skikkelig orden og det finnes ingen i nærheten. Det er bare Google litt - spesiellt når det gjelder de av oss som har større hunder som må i lasterom - fra USA som vi reiste - fantes det faktisk ikke noe alternativ - det var Lufthansa og det var ultraprofesjonellt (LH har en Pet Lounge på linje med F Class Lounge i Frankfurt)
![]() |
![]() |
#19 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg har reiste endel med forskjellige selskaper og har enda ikke sett noe slikt. Spørsmål om matallergi er derimot svært utbredt.
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva synes dere om pet in cabin | krølle | Småprat | 12 | 22-01-2020 21:20 |
cabin crew WF | peace | Flyforum | 15 | 03-06-2010 19:47 |
Cabin Crew | Ek_Osl | Flyforum | 4 | 09-09-2009 23:21 |
Pet Airways. for Airline Pawsengers:-) | salmon-air | Flyforum | 1 | 15-07-2009 11:48 |
Cabin Attended | sas-kr | Flyforum | 14 | 21-04-2006 17:09 |