![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Flytiden fra Oslo og Stockholm til København, der mange av flygerne begynner sine vakter bak spakene, må også regnes med i arbeidstiden, mener generaldirektør Nils Gunnar Billinger i den svenske Luftfartsstyrelsen.
SAS har rundt 300 norske og svenske flygere, som ofte må ta fly til København for å starte vakten der, melder Ekoredaksjonen i Sveriges Radio. Av sikkerhetsgrunner får flygerne bare arbeide i 14 timer om gangen, men SAS er ikke enige i at flytransporten til København skal regnes med. - De må gjerne kjøre bil eller komme seg til København på annen måte. Vår skjemaføring skjer i tråd med skandinaviske myndigheters regler, sier operativ direktør Lars Mydland i SAS Hentet fra vg.no |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Er dette flygere som er ansatt i Danmark, og har valgt å pendle for egen regning?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 265
|
![]()
Nå synes jeg at det blir vel mye hakking på SAS, det går ikke en eneste dag for tiden uten at avisene skal skrive noe negativt om selskapet. Man skulle tro at de forsøker å hevne seg etter at pilotene sykmeldte seg. Så beskjed til journalistene: La nå SAS få fred en stund
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
VG klarte ikke å harke opp annet i dag enn gebyret for refusjon av billigbilletter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Dette gjelder norske og svenske piloter som flyr intercont. Som endel av sparetiltakene i K-avtalen 2004,så gikk vi med på å reise som passasjerer til CPH samme dag som den programmerte flygningen finner sted.Tidligere dro man ned til CPH dagen før og lå på hotell.Vår overføring til CPH går på vår fritid og arbeidstiden starter i CPH. Forskjellen med passiv overføring,som vi gjorde før,og såkalt "deadheading" som nå,er at passiv overføring ble prikkbelastet som arbeidstid.
At en times tid med litt blund på øynene i en flykabin skal være så mye mer belastende enn la oss si 1 1/2-2 timers kjøring til CPH,kanskje i rushtrafikken,tror jeg denne svensken vil få problemer med å forklare.Avtalen sparer SAS for store summer.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lange innenriksruter | eriwe737 | Småprat | 15 | 17-03-2020 14:03 |
Bevæpnede vakter på fly | OleSR | Flyforum | 32 | 24-12-2018 13:17 |
De beste pilotene (mest flaks- de er dyktige men har flaks også)? | Skuggenheimer | Småprat | 29 | 23-08-2018 12:13 |
Molde har fått Ormen Lange-lounge | AirbusTrond | Småprat | 2 | 03-04-2014 18:07 |