![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Flysitter
|
![]()
Da jeg har endel Thon poeng liggende så tenkte jeg på en weekend i en av disse byene. Noen som har noen erfaringer og anbefalinger på hva man bør se og gjøre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Altså, jeg tror en weekend i Rotterdam er særdeles lite spennende med mindre det er noe spesielt du skal der -- og ville nok dermed gått for Brussel!
EDIT: Hva slags hotell har Thon i Rotterdam(eventuelt avtale med?)?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flysitter
|
![]()
Tulip Inn Rotterdam. Men ser at Stanhope virker mere fristende ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noe av problemet med Rotterdam er jo nettopp at det ble bombet relativt sønder og sammen i WWII, og mangler et ekte sentrum, og er ikke spesielt hyggelig! Helt grei by, og hvis du er into arkitektur og design mer enn normalt bør du absolutt ta turen. Ellers er det begrenset av interesse i Rotterdam -- som sagt, om det ikke er noen spesielle festivaler eller andre arrangementer som tar deg dit, ville jeg nok ungått det. Begynner å bli en del år siden jeg har vært i Brussel, men tror det er bedre egnet til en hyggelig weekend. (Om det skulle være noen tvil bor jeg p.t. i Rotterdam...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ingen kjennskap til Rotterdam men kan virkelig gå god for Brussel. Er du glad i øl har denne byen mer å by på enn du vil makte å konsumere i løpet av en weekend. Området rundt Grand Place er et meget sjarmerende område som er preget av smale gater med hyggelige kafeer og restauranter. Blant annet Rue De Boucher, en trang alley med mange hyggelige fortausrestauranter. Belgia er også hjemlandet til en rekke store tegneseriser (Tintin, Asterix, Lucky Luke) og om dette skulle være av interesse så kan en jo ta en tur på Comic Strip Museum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
De har også en del fine restauranter ved Le Boers, ikke så mye turistfeller der. Så har de Leffe Bruin! Må være noe av det beste som er laget av typel øl...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I begge disse byene finnes det avdelinger av Use-It. Use-It er et europeisk nettverk av uavhengig turistinformasjon drevet på non-profit basis. De retter seg mest mot lavbudsjett-turister men har ofte noen skatter for dem som reiser på litt høyere budsjett.
I Rotterdam har de en ganske tjukk guidebok som du kan få gratis med masse gode tips. I Brussel gir de ut et kart med masse tips (også gratis). De har også Use-it i mange av de andre belgiske byene i nærheten Rotterdam: www.use-it.nl Brussel: www.use-it.be/brussels/ I denne byen er forøvrig Moeder Lambic et must om du er glad i belgisk øl ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Skal bo på Thon Hotel EU i neste uke, så jeg kan evt rapportere tilbake om hvordan det hotellet er...
Ellers vil jeg vel si meg enig med de som trekker frem Brussels, som er en trivelig by å tilbringe litt tid. Har imidlertid ikke vært i Rotterdam, så jeg kan ikke bidra med en komparativ studie... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplassen i Brussel/Transfer i Brussel | fjasebase | Reiseforum | 59 | 14-03-2025 15:44 |
Brussel Airlines med Brussel-Montreal, overlater Toronto til Air Canada | Someone | Flyforum | 0 | 04-09-2019 13:29 |
Éndagstur til Rotterdam.. Næsten | jestraveller | TripReports | 7 | 27-08-2015 13:21 |
Rotterdam - Amsterdam - Bergen | Scanorama | Flyforum | 5 | 01-03-2009 19:13 |
book today : Oslo-Rotterdam(nl) : 64.14 eur return all inclusive | marnix | Flyforum | 6 | 08-04-2005 17:34 |