![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Er ny på forumet her, men forstår at det finnes en ikke ubetydelig kompetanse blant dere som har hengt her lenger enn meg ;-) Jeg er i Japan med en SAS-billett som ikke kan endres, men på grunn av familiære grunner vil jeg gjerne hjem litt tidligere. Enveis-billetter har en tendens til ikke å være spesielt billige, men jeg lurer på om jeg kan ha funnet en løsning: Kan jeg kjøpe en Economy-Fixed billett til Norge med Full Flexible retur til Japan, og så refundere den fleksible delen? Eller finnes det andre billige måter å komme seg fra Japan til Norge på? Alle tips mottas med takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei, Einar! Velkommen til forumet. Jeg kan love deg at det er folk her som vet mye. Jeg vet ikke alt. Men et sted må man begynne.
Hos Widerøe fant jeg en mulighet å fly hjem på mandag for litt over 5000.- en vei med Aeroflot. Dessverre med en laaang layover i Moskva på veien. Men vestlig flymateriell. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Takk for raskt svar!
I utgangspunktet vil jeg gjerne fly SK, så hvis det er mulig å avbestille halve billetten vil jeg gjerne det. Er det noen som har erfaring med dette? Altså: En bestilling med booking-klasse L på utreise og S på hjemreise, for så å avbestille hjemreisen? Mvh Einar :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Takk for tipset jjessen, men er nok ikke en så preker situasjon.
En slektning av madammen har ikke klart å holde terminen, og jeg vil derfor hjem for å hilse på den lille, noe forsikringa dessverre ikke dekker :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du kan risikere at billetten blir re-priset hvis du skal refundere halve. Sikrere å se etter en billig t/r og kaste returen. Evt om du har noen bonuspoeng du kan bruke, evt fylle opp kontoen med å kjøpe poeng.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar Discus, var det jeg var redd for.
Bruk av bonuspoeng var et lurt tips, men det er ingen bonusbilletter igjen på de aktuelle dagene. Kanskje det blir 30 timer med Aeroflot på meg da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Jeg fikk beskjed av en kundebehandler på Facebook at billetten ikke kunne endres, da den var endret en gang tidligere (fikk Optiontown-oppgradering fra Norge), men kanskje jeg skal prøve å ringe kontoret her i Tokyo for å se hva de sier.
Takk for all hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endre en WF/SK-billett? | LN-BEF | Reiseforum | 12 | 15-09-2014 11:53 |
BA billett spørsmål | imm | Reiseforum | 1 | 25-10-2013 12:02 |
Kansellering av LH-billett | Entusiasten | Reiseforum | 3 | 15-07-2013 04:51 |
Refundering av urefunderbar billett til NRT? | Øivind | Reiseforum | 5 | 18-03-2011 02:34 |
Åpen billett | tosfreight | Flyforum | 9 | 12-10-2007 10:21 |