![]() |
|
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Hjemturen fra Brussel startet med en hyggelig spasertur fra “Haven van Brussel”, som jeg faktisk ikke ante eksisterte! Jeg brukte ca 25 minutter til ”Brussel Noord”, hvor det går tog til flyplassen. Der ble jeg faktisk deprimert, jeg vet ikke hvor mange familier som faktisk bor på den togstasjonen, men noen er det. Unger skulle ikke vokse opp på en togstasjon i Europas hovedstad i 2012!
Jeg fant meg et flytog, og kom meg til flyplassen. Jeg hadde god tid denne dagen, det ble nesten tre timer med arbeid hos SAS i 2. etasje, der var det ikke fullt så tidlig på ettermiddagen: ![]() Jeg skulle fly med SK4746, som etter hvert ble satt opp fra utgang 43. Det var LN-TUI som skulle fly oss, en 737-705 som Braathens fikk levert i 2000. Hun bærer navnet Kristin Knudsdatter. Ved innsjekken tok den hyggelige damen og oppgraderte meg til business, det er alltid hyggelig på BRU. Jeg fikk da sete 5C, med ok beinplass: ![]() Det var faktisk 18 stykker som fløy business til Oslo! Det er liksom ikke helt vanlig lengre. Økonomi ekstra var til og med rad 16, og også der var det mer eller mindre fullt, det samme for økonomi. En bra tur for SAS altså, bra det. Vi tok av på rutetid, fra rullebane 25R, og som vanlig ble det en skarp sving mot høyre, for å ikke forstyrre Brussels innbyggere med for mye støy. Denne gangen var det servering av skikkelig god mat om bord: ![]() Kylling og biff, og under sistnevnte befant det seg en pølse, belgisk sikkert. Smakte veldig godt! Ble en rødvin til det der. Vi fløy greit opp til Oslo, landet, og jeg skulle ikke fortsette til Trøndelag denne gangen, så det ble Flytoget til Nasjonalteateret, og en bonusovernatting på Rica Travel Hotel. Dagen etter tog jeg etter hvert toget tilbake til OSL, parkerte all bagasje hos portøren, og tuslet bort til SAS´ tekniske base, hvor jeg sammen med de andre Pandion-medlemmene var inviterte til dialogmøte med SAS-sjeg Gustavsson og noen av hans sjefer, det så jeg frem til! Først fikk vi lunsj: ![]() Så fikk vi en fin presentasjon av sjefen, med mulighet til å komme med spørsmål og kommentarer. Sånn gjennomgående er SAS´ beste kunder rimelig fornøyd med SAS, men det er liksom de små tingene, lysdimming, blokkert midtseter ++, og så et par litt større ting. Tollbehandling på OSL når man skal videre til Norge irriterer, sammen med manglende Fast Track i sikkerhetskontrollen. Folk savner innenrikslounge, det jobber SAS med, bra. Vi fikk til slutt en omvisning i hangeren, hvor de jobbet med ny kabin på LN-RCY: ![]() LN-RMR var inne til C-sjekk, Kastrup hadde ikke kapasitet: ![]() ![]() ![]() Dette var en skikkelig ok opplevelse må jeg si! Etter omvisningen tuslet jeg tilbake til OSL, hentet bagasjen og sjekket inn, og der var jeg ikke alene, jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på OSL! Men, jeg kom meg gjennom sikkerhetskontrollen, og til utgang 33 hvor LN-RPK ble klargjort for Trøndelagsturen: ![]() Jeg hadde sete 2C, med plass til beina: ![]() Ny tur på mandag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Herlig TR, litt utenom det vanlige og med innblikk "behind the scenes".
Føler du at inspillene dere kommer med faktisk fører til endring?! Det må jo være gull verdt for SK og få tilbakemelding fra de mest dedikerte brukerne sine. Keep em comming!
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takker, spesielt fra bildene fra OSL backstage. Litt irritert på meg selv at jeg måtte droppe den eventen!
Kom Mr. CEO med noen nyheter, eller var det den vanlige 4Excellence-presentasjonen som ble kjørt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
SAS Customer
|
![]()
Det var i alle fall en 4Excellence-presentasjon. Han viste eksempler på hvordan SAS skal begynne å vises bedre (som diskutert&vist her på Flyprat også). Det ble en del snakk om langdistansefly, og han var klar på at her har SAS ikke konkludert ennå, men de kommer til å ta et ordentlig tak for å få alt ok på de flyene de har i dag. Netse langdistanserute som vurderes er til San Fransisco, de vil tilbake til vestkysten av USA.
Jeg tror han faktisk satte stor pris på de ulike tilbakemeldingene, og det var helt klart en del ting han selv ikke hadde tenkt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår nye IC ruter : Jeg hadde inntrykk av at SEA hadde bra med trafikk (og potensielt en del premium trafikk), og begrenset konkurranse til Europa. SFO, som vi jo har hørt om en del ganger før, er muligens noe mer crowded...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Fin raport
![]() Har du bilder av LN-RCY inside? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enda en flott TR fra deg!
![]() Fløy RCY for ikke så veldig lenge siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
SAS Customer
|
![]()
Myhrair: Vi var ikke inne i LN-RCY - desverre...
Artig at folk leser&liker, da kommer det flere rapporter etterhvert! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Fin lesning!
LN-RCY fikk vel en aldri så liten smell i halen i forbindelse med en nærkontakt med en konkurrerende winglet for ikke lenge siden hvis noen husker... Du var ikke bak der og fikk en kikk, da? Den har vel ikke flydd siden, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Brussel Airlines med Brussel-Montreal, overlater Toronto til Air Canada | Someone | Flyforum | 0 | 04-09-2019 13:29 |
Sikkkerhetslanding med SAS i Brussel (10/11/13) | Star Flyer | Småprat | 18 | 12-11-2013 19:38 |
.. og hjem fra Brussel, noen hopp mindre | hanswest | TripReports | 2 | 21-04-2012 12:00 |
Siste hopp på tu hjem fra Brussel | hanswest | TripReports | 0 | 13-01-2012 12:48 |
Første hopp på tur hjem fra Brussel | hanswest | TripReports | 2 | 12-01-2012 22:14 |