![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,557
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Snakk om å skyte seg sjøl i foten med skikkelig grovt kaliber
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Dette skjer vel flere steder..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
tror at rabatter til flere forskellige selskaber er en udpræget praksis mange steder
Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Antar det kan ha noe med at flyplassen er statlig eid, og dermed blir dette regnet som statsstøtte. Veldig strenge regler for slik, noe privateide flyplasser ikke er så belemret med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Front section flyer
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
|
![]()
Er ikke dette vanlig Ryanair praksis ?
Quote:
__________________
Upcoming Flights 2016 24. April BKK-OSL (DY) 22.Aug OSL-DXB-BKK (EK) 05.Sept BKK-DXB-OSL 06. Oktober OSL-IST-BKK (TK) 30. Oktober BKK-OSL (DY) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Hvorfor inngår en bedrift en avtale hvis egne kostnader ikke dekkes?
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: TRD
Posts: 493
|
![]()
Antageligvis for at de satser på å tjene penger på tilleggstjenester (i dette tilfellet salg til de reisende både på flyplassen og i landet for øvrig).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Når jeg reiste fra Riga tidligere denne måneden rulla det over på alle ruteinfo-skjermer at Ryanair-passasjerer må betale en "security fee" på 7 Euro.
Dette må alle Ryanair-passasjerer betale før de går gjennom sikkerhetskontrollen. Er det bare i Riga de har en slik avtale? Merkelig å overføre denne avgiften til passasjerer! Last edited by Glenn; 23-02-2012 at 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 550
|
![]()
Ikke uvanlig at FR betaler nærmest ingenting eller får betalt for å traffikere gamle flyplasser som egentlig er erstattet av større, mer sentrale... eks, skavsta og vesterås i sverige, eller sthlm som FR reklamerer med. Karlstad ble jo i fjor solgt av LFV til Karlstad kommune for 1 krone, med en hake på ca -50mill sek i underskudd per år... vips.. kort tid etter begynner FR å fly der... mon tro de fikk en bedre pris enn LFV kunne gi dem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Husk at det er lettere å få tilgivelse (betale en liten bot..) en tillatelse. Når nivået på boten er så latterlig lavt så er det bare å kjøre på som før, og heller la folk se hvor dårlig systemet er til å straffe overtrederne.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,565
|
![]()
Er vel en viss risiko for at bot nr. 2 blir større enn bot nr. 1? Så helt "tut og kjør" blir det vel neppe....
__________________
Mvh Gunnar |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 898
|
![]()
Det er klart at om man fortsetter i samme spor på den plassen man har fått en bot allerede, men jeg tenker mere generelt over hele rutenettet.
__________________
Hello I'm using internet explorer I hope this message sends in time. Happy new year 2006 -Fredrik Propell- |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Dette har vel ikke bare med statlige selskap og subsidier. Det er da også slik at det skal være fri konkurranse i EU. Da har man ikke lov til å rabattere på annet enn volum med mindre man har usedvanlig gode grunner. Så tipper denne type rabatter er på tynn is uansett. Salg under kost er neppe lov det heller, men den er nok litt tyngre å bevise
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Det frie og ikke-offentlige marked (i Norge) kan fint rabattere og selge så mye det vil under kost, med få unntak, f.eks. alkohol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]() Quote:
Quote:
Altså; Om det er nattåpent på Manglerudsenteret og JYSK føler for å selge dyner for 23,- mellom kl 22:00 og 23:00 så er det lov. Men om en ny konkurrent forsøker å etablere seg i et marke JYSK dominerer, og JYSK sitt svar er å selge alle varer under kost. Dette kan de fordi de har en større krigskasse enn konkurrenten. Da er det neppe lov. Tror jeg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Hovedregelen som er etablert i rettspraksis fra EU er at man iallefall må dekke inn sine gjennomsnittlig variable kostnader. Her oppstår problemet. For det første er ikke dette kostnadsbegrepet egentlig det som er det interessante (men det er blitt oppfattet som en grei nok tilnærming). For det andre er utfordringen å avgjøre hvilke kostnadskomponenter som er variable og hva som er faste (tidsdimensjonen blir da viktig å avgjøre). For å sette det litt på spissen så hevdet f.eks. SAS i sin sak vis a vis KT om rovprising på Haugesund og Ålesund at "nesten ingenting" var variable kostnader, og det meste av tunge kostnadskomponenter var faste kostnader. KT, på sin side, ville inkludere noe av det som var definert som faste kostnader av SAS i sin definisjon av variable kostnader. Nå er det en stund siden jeg kikket på de helt konkrete aspektene med dette, men man skal ikke se bort fra at med en definisjonen på variable kostnader som SAS opererte med så ville både 79,. og 99,- på de to destinasjonene som var nevnt være tilstrekkelig til å dekke de variable kostnadene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny Ryanair-bot | FlightDeck | Flyforum | 10 | 22-01-2009 16:43 |
Sterling får bot for prisfusk | OsloAirports | Flyforum | 1 | 06-12-2007 16:28 |
Ryanair godtar bot i Danmark | Isbamse | Flyforum | 1 | 02-05-2006 16:53 |
Ryanair for £24.000 i bot | CK | Flyforum | 1 | 05-03-2005 09:08 |