![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hadde tenkt meg en tur opp på Prekestolen, men er det også andre aktiviteter som kan anbefales en helg midtvinters i Stavanger?
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Prekestolen om vinteren? Lykke til.
Sånn ellers se oljemuseet som er en fin gjennomgang av det moderne Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er ingen sliter av barkrakker og kan man ta med seg pølser i håndbagasjen når man skal fly hjem?
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er veien dit stengt om vinteren? Har søkt opp turistinfo om bussen som går dit og det står ikke noe om at rutene ikke går om vinteren.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Det er vel et godt stykke å gå på sti opp dit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke noe problem med pølser i håndbaggasjen. Ei heller Idsøe-baconet (namme).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og rutetidene for bussen ut dit:
http://www.boreal.no/route-table-sat...tegory847.html Nederst står det at rutetabellen er gyldig fra 15/4-2012. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, hadde faktisk forstått det slik at dette lå noen hundre meter bortenfor busstasjonen. Da må planene revideres.
Da blir det i alle fall oljemuseum og "Sverd i fjell" om det ikke også er vanskelig å komme seg dit om vinteren.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Surfing på solastranden er jo en aktivitet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Stien opp til Preikestolen har noen steder som kan være skumle på glatt føre ja
![]() ![]() ![]() Quote:
![]() Utenom oljemuseet er de vanlige attraksjonene Domkirka, Valbergtårnet og Gamle Stavanger (hvor du kan få med deg hermetikkmuseet om du vil ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sverd i fjell må være en av de mest oppblåste turistattraksjonene i Stavanger etter min mening. Men alikevel er det horder av turister som tar bilder der. Men monumentet tar seg bedre ut på bilder enn i virkeligheten.
Ellers vil jeg si at Stavanger er rimelig kjedelig vinterstid, og sommeren og dens festivaler er tiden å komme her, vertfall hvis en er glad i en fest. Som by har ikke Stavanger stort å by på, så vil en ha de helt store opplevelsene må en nok komme seg ut i Rogaland. Her kan nevnes Jærstrendene og kysten sørover som er flott på sommeren og også spennende under vinterstormene. Etter om lag en times kjøring kommer Egersund og videre Sokndal, som er to idylliske steder som vel er det nærmeste vi kommer sørlandet. Prekestolen og Kjerrag er nok høydepunket i området. Men selv etter snart 29 år, så har jeg ennå ikke kommet meg til noen av steden. Månefossen kan vel også anbefales hvis det er naturopplevelsene som lokker. Ellers er det som andre sier, Oljemuseet, Domkirken, Valbergtårnet, Øvre Holmegate (fargerike trehus) og Gamle Stavanger jeg kommer på i farten. Ikke døm Stavanger en regnfull vinterdag, kom heller tilbake en sommers solskinnsdag :-)
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg kommer visst for tidlig for å få med meg den nye severdigheten på flyplassen: "kyssekroken"
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10069723
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Helt enig med A-380 at Sverd i fjell er skikkelig turistfelle, eller typisk den sevärdheten man tenker "jaha, check, då har jag sett det ja". Ligger praktisk til på vei til/fra Sola dog så pleier å vise det opp fra bilvinduet for besøkere.
Utenom det som kommmit frem her vil jeg slå et slag for Tungenes fyr ute på Randaberg. Nydelig utsikt, litt overblick over området og sauer og kyr som står å beiter helt med sjøen som avgrensning.Skal gå å komme sig ut med buss og, tror jeg. Ellers for utsiktspunkter er Ullandhaugstårnet (nås med lokalbuss) eller enda heller Dalsnuten veldig bra. Her får man "mye utsikt for innsatsen". Dalsnuten ligger riktignok i Sandnes men etter en halvtimes promenad så har en sen utblick øver hela NordJæren. /bjørn |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Hva må egentlig til for at en flyselskap kan selge setene som "C" | jamesclandestine | Reiseforum | 7 | 20-11-2013 15:30 |
Sånn kan det også gjøre ved "Spansk streik" | krølle | Flyforum | 2 | 13-12-2010 20:57 |
Statlig eierskap i SK - emisjon = statstøtte? (splittet fra "DY IC"-tråden) | basejumper | Flyforum | 31 | 13-07-2010 16:47 |
DY "stjeler" penger ut av kreditkort - hva skal man gjøre? | Stoarn | Flyforum | 13 | 05-03-2008 17:32 |