![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
LN-DYM kom fra Oslo via Malaga, LN-NON kom fra Trondheim via Alicante. På Torp sørget været for kansellering etter halve W'er.
W-slinger er sårbare for dårlig vær på midten! I morges ble LN-NOL og LN-DYD sendt til Torp for å fly de to gjenværende delene av W'ene. LN-NOL 07:00 DY6012 Alicante Flyet gikk 07:45 LN-DYD 07:00 DY6004 Malaga Flyet gikk 07:55
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 19-02-2012 at 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]()
Hvorfor er en W-sling mer sårbar enn hvilken som helst annen flygning som ikke er dagens siste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Mine tanker om dette: I tilfelle Torp så har flymannskapet som skal ut på den siste V'en, allerede brukt av timene sine på å komme seg dit fra hjemmebasen OSL. Det skal ikke så store forsinkelser til før man ser at man ikke har nok timer igjen til å kunne rekke hele V'en. Og siden de ikke er på en base, fins det ingen andre som kan steppe inn.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]() Quote:
Det ville jo uansett ikke være mulig å fly hele denne W-slingen uten Crewbytte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Vi snakker om situasjonen i dag, før DY har opprettet base (eller "base") på Torp.
Og jeg regner med at hele mannskapet til de to lørdagsflyene som ankommer Torp samtidig, transporteres samlet fra OSL for å fly henholdsvis Alicante-Trondheim og Malaga-Oslo.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2011
Location: KRS/ENCN
Posts: 563
|
![]()
Noen som kan forklare meg hva V/W-Slinger er?
__________________
Watch my videos at: www.youtube.com/user/ThePlanespotter1 <a href="https://www.facebook.com/groups/449511585120244/"> Sørlandets flyspotterforening</a> på Facebook |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
En W-slynge kan f.eks være at en maskin går OSL-AGP-TRF-AGP-OSL.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,123
|
![]()
Ja såg det på FR24 i går. DYM og NON kom etter hverandre og forsøkte begge og lande en gang på Torp, men dro videre til OSL.
Også Air Europa fra Las Palmas forsøkte en gang rett før, men dro isteden rett til Sola. Og den returnerte derfra til Las Palmas i dag tidlig. Ble vel noen timer i buss for de sydenpassasjerene da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Norwegian vil ikke opprette crewbase på Torp - det er for dyrt.
Det er kun fly som skal baseres der. Piloter og kabincrew skal posisjoneres fra utebaser som f.eks. Malaga for så og starte sin tjeneste på Torp. De skal forøvrig overnatte i brakker på Torp. Velbekomme. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bare en signatur manglet før SAS ble solgt | AirbusTrond | Flyforum | 3 | 13-08-2011 17:36 |
Bare må ha, bare må ha! Delta B752 SkyTeam! | LN-REF | Samlerhjørnet | 31 | 15-04-2010 21:32 |
Torp bare søler det til | LN-FOC | Flyforum | 28 | 18-09-2006 20:04 |
To barn ble stående igjen på OSL da flyet til BGO ble innstilt | MD90 | Flyforum | 32 | 14-08-2006 18:27 |
Stevnet på Torp ble avlyst... | LN-GBM | Flyforum | 15 | 07-06-2005 11:12 |