Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2011, 07:33   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Lufthansa Airbus 388 F OSL-FRA-NRT/retur

Jeg er fryktlig darlig til a lage titler pa tripreports, men det far na vaere nar man er i litt jetlagg modus.

Takket vaere en ivrig sjel her pa Flyprat som kunne fortelle at det plutselig apnet seg seter hos Airbus 388 i F for Star Alliance. Jeg var kjapt ute og kjopte US miles sporenstraks og ringte kort tid etterpa. Null problem med booking og fikk billetten mindre enn 24 timer senere pa epost og fikk velge seter pa Lufthansas sider.

Torsdag 29 desember 2011.
Var ferdig pakket kvelden i forveien (bortsett fra tannborsta), satte vekkeklokka pa 06:30 noe som viste seg a vaere nok for en kjapp frokost for man satte seg pa Flybussekspressen. Ikke mye a si om Flybussekspressen annet enn at den fraktet meg kjapt og enkelt til dora pa OSL slik det skal vaere. Pa OSL ble jeg mott av en smasur ansatt i businesskranken som helst skulle sett at han ikke fikk noen a betjene den dagen, men han fikk na merket og sendt bagasjen til NRT og skrevet ut boardingkort til FRA. Trenger ikke a kunne mer enn det annet enn at LH og SK sine systemer burde snakke mer sammen. I fasttracken var vekteren i ferd med a scanne boardingpasset i SAS leseren, men sa jo da Lufthansa sa og vips dro han frem en annen leser og fikk da adgang. Dessverre var Tanum mellom utland og innland stengt da det er ARK som overtar fra neste ar av. Gikk da over til utland og gikk opp i SAS kantina for litt frokost. Sa da ned pa koen for Las Palmas flyet til SAS. En trenger ikke a vaere rakettforsker for a skjonne at det var et komplett kaos.

Var glad jeg ikke reiste dit. Boardingen til FRA tok etterhvert til, men Las Palmas flyet sto fremdeles der en god stund. Plutselig sa jeg to politimenn komme oppover jetbroen, men ingen folk. Var der sikkert bare for a roe ned noen brysomme charterturister tenker jeg. Bruker a vaere slik at polititilstedevaerelse ofte er preventivt i seg selv ovenfor slike boller. To be continued.

I mens far dere noye dere med et bilde av denne karen.

Jeg har na en ny versjon av denne, spesiell juleand.

Last edited by Hypern; 30-12-2011 at 07:36.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2011, 07:44   #2
Islending
ScanFlyer Silver

Default Re: Airbus 388 F OSL-FRA-NRT/retur

Jeg gleder meg til fortsettelsen! God tur videre!!!
Old 30-12-2011, 09:07   #3
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

En handlingens mann Ser fram med spenning til fortsettelsen.....

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2011, 14:47   #4
jjessen
ScanFlyer Blue

A380 i F er drømmen... heldige deg:-)

Ser frem mot fortsettelsen og noen bilder.
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2011, 16:05   #5
reiseportalen
travelling nerd

Fin rapport så langt. Jeg ser frem til fortsettelsen.

.................................................. .........
http://www.reiseportalen.blogspot.com/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2012, 20:55   #6
Helikopter
ScanFlyer Blue

Helikopter's Avatar

Venter spent på resten!
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2012, 13:29   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Jeg tillater meg å starte i gal rekkefølge, da jeg ikke tok bilder på den strekninga. Jeg var ganske sliten etter 3 nesten søvnløse netter i Tokyo kombinert med feberfantasier med svette som rant verre etter en hard løpetur på Hawaii eller frysninger som var verre enn -20 grader i Oslo og at det var nyttårsaften. Kroppen fikk kjørt seg hardt med andre ord.

LH 862 FRA-OSL.
Etter å ha landet fra NRT er det en relativ lang spasertur nedover C piren til passkontrollen. I og med at jeg uansett måtte igjennom ny sikkerhetskontroll så var det like greit å bare gå ut av terminalen til first class terminalen hvor det het flügästkontroll (eller noe i den dur). Jeg har ikke gjort så mye ut av å omtale denne i denne rapporten da den er omtalt flere ganger her på forumet. Her tok jeg en god og varm dusj og det var deilig etter at jeg først oppdaget at det var en dusj på NRT på vei ut av F loungen der for boarding. Ble kjørt ut til gate A17 av en hyggelig sjåfør og kom meg ombord på sete 3C. Dette var en stinn brakke flight både på C og Y og var nok noen op-ups involvert. Flytypen var Airbus 320-200. Landet på OSL litt før tiden grunnet medvind underveis, bagasjen kom raskt (dog imellom en del bagasje som ikke hadde priority tag så dette fungerer ikke i Norge), droppet tur i duty free, var egentlig mest instillt på å komme raskest mulig heimat.

Setene:
Kan best beskrives med Dag Vikings ord - "Neue Elendige Kabin", disse setene er virkelige ikke gode og man er glad for at man ikke må sitte der mer enn 1 1/2 time til OSL. På min flight i sommer så var det et bord nedfelt i selve midtsetet, det var det ikke denne gangen. Men da gikk flighten med Airbus 321 så mulig det er flytype spesifikt.

Maten:
Meget skuffende, fikk bare en slags salat med noen kjøttbiter oppi. Var ikke mye heller, men var ikke spesielt sulten så greide å spise opp mesteparten. Her var LX (Swiss) på min tur i sommer mye bedre selv om de serverte en rimelig seig biff så serverer ikke Lufthansa varm mat overhodet i intraeuropeisk C virker det som. LH server varm mat selv i Y bare turen er over 2 timer og 30 minutter (iallefall for 3 år siden) så mulig man må over dette for å få varm mat på C.

Konklusjon:
Den eneste grunnen til å velge LH metall til/fra FRA er å få biltransport ved fjernpark og få tilgang til first class terminal ved inbound fra intercontintal i F. Om dette ikke er viktig velg heller SK. Ut i fra det jeg har lest på forumet her så er de faktisk ikke så verst i intraeuropeisk C. Alternativt kan man gjøre en detour XXX-FRA-ZRH-OSL for å få LX om US Airways ikke bryr seg. Man har tilgang til FCT med inbound F og outbound på LX og man kan da også besøke F loungen i ZRH om man vil bedrive lounge hopping. Den er dog ikke like bra som FCT/FCL i FRA.

Ja dere kan få et par bilder som ble tatt med mobil, da jeg hadde pakket kameraet langt nedi sekken, beklager elendig kvalitet.

Cockpit Airbus 380:

Folket i cockpit gav beskjed om at jeg ikke skulle få med ansiktene noe jeg respekterte.

Bussen parkert i FRA.

Last edited by Hypern; 03-01-2012 at 13:44.
Old 06-01-2012, 21:12   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Får vel fortsette i "riktig" ende.

Torsdag 29 desember 2011

Kom frem til OSL hvor det var rimelig stille. Kanskje fordi det var midt i romjula. Kom frem til businesskranka hvor jeg ble møtt av en småsur SAS ansatt som nok helst skulle sett at jeg ikke kom dit. Men han fikk sjekket min bagasje og skrevet ut boardingkort til FRA så mer enn det kan man vel ikke forlange. Gikk til fastracken og viste boardingpasset, men da så jeg at vekterne ville dra boardingpasset i SAS leseren. Da jeg sa Lufthansa så fant de fram en annen leser og vips så var man igjennom security.

Kom opp til SAS kantina hvor man ble henvist til gulldelen av dragen fordi det var der det fantes mat. Her er dog et bilde av ikke gulldelen av kantina.

Man har ganske god utsikt derifra og man kunne se ned på det håpløse charterfolket som trasket ombord til Las Palmas.

Skal sies at det kom to politifolk oppover jetbrua til Las Palmas flyet etter at jeg hadde gått ombord til FRA, men uten folk med seg. Tydelig at charterbøllen settes på plass når man tilkaller politiet.

Dette området av OSL er preget av litt byggeaktivitet da det kommer nye restauranter som erstatter det gamle i 2012. Så midlertidig er det litt færre steder å gå på OSL.

Flyet var klart for boarding da jeg kom frem til gaten så det passet helt utmerket. Bakerste rader, gullkort og businessklasse ble ropt opp.

Lufthansa har installert de nye tynne setene over hele fjøla nå, setene er ikke gode og en 2 timer holder massevis. Det ble etterhvert klart for avgang, men vi måtte en liten strafferunde innom de icer Hansen & CO. Hadde valgt sete 2F. Loaden var bare 4 stk i biz for denne flighten så det passet meg utmerket.

De fikset bif eh isen på null komma niks og det var ikke lenge før vi kunne line opp for take off.

Like etter avgang:

Julepynt hos Lufthansa.

Maten på Lufthansa intraeuropeisk biz er ingen højdarar som er nok omtalt på forumet. Det var det heller ikke på denne flighten.

'
Flaskeølet er likevel en god tradisjon i et ellers dårlig produkt

a
Old 06-01-2012, 21:37   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Den eneste grunnen til å velge LH metall til/fra FRA er få å kunne bli kjørt rundt i hytt og vær med bil når man reiser F. Og når det er veldig stor sjanse for at OSL flighten havner på fjernpark så er det nesten verdet det i forhold til det dårlige produktet ombord. Fjernparksambisjonene slo ikke feil denne gangen heller og utenfor flyet ventet det en kar med et skilt uten navnet mitt på, men bare first class services. Han spurte om navnet mitt da jeg snakket med han og det var riktig, han hadde kommet for å hente meg.

Vi parkerte helt bortest ved terminal 2.

Lufthansa fly nr 3 fra høyre er mitt!!! Fristet nesten å spørre sjåføren om han kunne droppe meg av der i stedet.

for vi kjørte jo rett forbi det.

Kom meg etterhvert ut av kaoset i terminalen og forbi køen av biler hvor det ble snakket mer tyrkisk enn tysk og til first class terminalen. Jeg hadde denne gangen ikke god tid i first class terminalen da jeg i utgangspunktet hadde bare 1 time og 10 minutter i FRA... Men det holt greit til å drikke opp en weissbier og avslapping. First class terminalen er omtalt så mye her at det ikke er hovedvekt.

Etterhvert kom vertinnen og sa at det var på tide å dra. First class terminalen skuffet heller ikke denne gangen, på tross av en kort visitt. Med en gang jeg er i deres trygge hender så vil jeg uansett rekke flighten min.
I "passkontrollen" fikk man igjen passet man leverte fra seg ved ankomst i terminalen og grensepolitiet der er nok blidere enn de fleste andre steder.

Det er slik man tar seg ut til flyet nå til dags. Go to gate osv kan man bare glemme.

Dagens gate var C14, som er et godt stykke unna First Class terminalen. Masse snadder for meg å se tenkte jeg.

Her er det jaggu kollonikjøring også ikke over Hardangervidda heldigvis.

Danke daikn, høres rett og slett bra ut.

Mellom A og B piren

Men vi skal ikke til A eller B piren. C piren er stedet hvor de største gutta til Lufthansa går.

Og vi nærmer oss sakte, men sikkert D-AIME.... Dette er en diger fugl!

Intet problem for en Mercedes å passere under vingen her.

Nå venter vi bare på den trege heisen som denne gangen ikke bare skal 1 nivå, men 2 nivåer over bakkenivå.

De siste metrene dog må man finne seg i å gå, men det gjør ingen verdens ting når man vet hva som venter der oppe. Sjåføren går litt foran. Man lurer jo fælt på hva dette produktet består av.

Må jo innrømme at dette var noen svært så spente metre opp i 2 etage i bussen. Har jo forøvrig tatt nok dobbeldekkerbusser i 2 etasje, men denne bussen er annerledes. Fryktlig annerledes. Fortsettelse følger!
Old 07-01-2012, 21:17   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

LH 710 FRA-NRT torsdag 29 desember 2011

Ble i døren møtt av purser og annet kabinpersonell hvor jeg viste boardingkortet mitt og ble eskortert til 1A. De tilbød seg med en gang å henge opp jakka i det låsbare skapet som man får tildelt. Setet 1A og 1K er spesielt gunstige i det tilfellet da får man skapet sitt alene på hver sin side foran i F kabinen, mens resten er samlet bakerst i F kabinen. Ellers er det ikke mangel av steder å lagre ting. Jeg smilte av kabininteriøret og setet, det er rett og slett mye bedre enn de gamle, blå setene.

Legg merke til skinnen til venstre i bildet, det er for at bordet sømløst kan flyttes frem og tilbake. Nye LH F har en styrbar ottoman som LX (Swiss) også har og man kan også lagre ting inni ottomanen. For min lille sekk var det bra nok det.

Her ser man kabinen, det ser ut som man får omtrent null privatliv der, men det er feil. Man har privacydividers som kan felles opp utenom avgang og landing. Det er likevel best at man tar de setene om man er et par spør du meg.

En annen vesentlig forbedring fra gamle F er de større skjermene og bedre underholdningssystem.

Det tok ikke lang tid før crewet ønsket meg en mer formell velkommen ombord og tilbød meg velkomstdrink. Jeg ønsket meg champagne og champagne it is. Etterhvert ble det klart for takeoff og de skrøt av hvor mange språk crewet kunne. Svensk var blant dem, men jeg er da såpass god i engelsk at jeg ikke trenger hjelp på svensk heldigvis.

Menyer osv kommer jeg tilbake til
Tok dessverre ikke bilder av måltidene på denne flighten. Men maten var god, kjempegod! Dette har de virkelig jobbet med virker det som eller så er det noe Airbus 380 exclusive... Men fikk nå et pent bilde av desserten.

Etter et glass whisky etter desserten la jeg meg og våknet litt før frokost. Setet var godt å ligge i, mye bedre enn de blå setene.

Appelsinjuice

Pent satt opp for frokost, med eggerøre og det hele. Alt smakte bra.

Var ikke mye tid igjen på dette tidspunktet, kun 1 time og 9 minutter igjen (nei jeg kan ikke lese japansk)

Liten detalj, persiennee er elektrisk styrt med knapper i F.

Meny:

Valgte gåsen til hovedrett. Veldig fin hovedrett!
Japanske menyen som jeg ikke valgte på noen av flightene.

Vinkart

Frokostmeny både vestlig og japansk variant.

Av drikkevarer på flighten gikk det vodka til kaviaren, Luarent-Perrier Millesime 2000 som champis, 2004 Chateu Belgrave, Cru Classe, Haut-Medoc, Frankrike til gåsen og en Bushmills Malt 10 years Old Whisky tilslutt pluss cola, vann og annen ikke alkoholholdig drikke. Etterhvert

Crewet på denne flighten var outstanding, de var virkelig stolte av jobben de gjør og det var folk innom jevnlig for å se at alt sto bra til, uten å overdrive selvsagt. Fikk meny med navnet mitt på også underskrevet av purseren. Alt var plutselig mye bedre da jeg steppet inn i Airbus 380. Det er tydelig at Lufthansa har satset mye på dette produktet som sitt flaggskip. Støyen er også langt mindre enn hos andre flytyper. Kommer tilbake med flere detaljer fra kabin, sete osv i neste flight. Tenkte det var bedre å ta slike ting da siden det var en dagflight vs en nattflight.

Etterhvert kom jeg frem til NRT og slapp unna passkontrollen med null spørsmål og måtte vente en stund på bagasjen. Lufthansa har to bånd på NRT, et for prioritert bagasje og et for ikke prioritert bagasje. Sto selvsagt ved førstnevnte og ventet og ventet. Etterhvert begynte jeg å lure på om jeg skulle titte på det uprioriterte båndet. Men akkurat da jeg skulle gjøre det så så jeg en ANA ansatt som kom med bagasjen min og la den oppå prioritetsbånde. Hva som skjedde aner jeg ikke, men den havna nå på riktig sted. Tollkontrollen spurte bare hvor lenge jeg skulle være i Japan så ble jeg vinket helt inn i Japan. Hadde på forhånd bestemt meg for Narita Express til Shinjuku. Ikke det raskeste dit og heller ikke det billigste, men man slipper kronglete bytter og generelt et komfortabelt, om enn ikke raskt tog. Keisei Skyliner hadde jeg testet på min forrige visitt.

Load for denne flighten var 4/8 i F, 75% i C og 95-100% i Y. Måtte på forhånd spørre om å kunne gå ned da tappene er sperret av under flygiing. Men dette var ikke noe problem for crewet og de viste meg hvordan åpnings og lukkemekanismen på sperren fungerte så jeg enkelt kom meg forbi uten å forstyrre.

Last edited by Hypern; 07-01-2012 at 21:30.
Old 07-01-2012, 21:59   #11
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Slenger ut litt fra destinasjonen. Alt er tatt i Roppongi som på dagtid er rimelig dødt. Men er da noe liv rundt Tokyo Midtown.

Midt i en sidegate finner jeg masse svenske plakater på et bygg. Noe sier meg at det har vært noen svenske greier i bygninga. Bygget ser jo også typisk svensk ut

Haier er dessverre et stort problem i Roppongi natterstid (noe jeg fikk smertelig erfare senere den kvelden som attpåtil var nyttårsaften) og det er satt opp skilt for å hindre dem. Likevel bryr politiet seg lite selv om det står masse politibiler i hovedgata kvelds og nattestid.

Og alt det som står om Roppongi i guidebøkene er sant, det er et sted med forjævelig mye tull og tøys og det var første og siste gang jeg besøkte stedet nattestid. Oslos tiggere blir som småunger i forhold når det kommer til plagsomhet. Men veldig bra utsikt til Tokyo Tower under nedtellinga til 2012.

Men andre ting er veldig bra, feks har de fine regler på t-banen som de burde hatt her hjemme. Personellet som jobber på tog og t-bane i Japan er veldig stolte og toget blir ofte møtt med et bukk av konduktøren som jobber på stasjonen etter det har kjørt ut av stasjonen.

Om jeg noengang feirer nyttårsaften i Japan igjen blir det ikke Roppongi, da satser jeg heller på den tradisjonelle feiringa i tempel osv der borte som visst skal være ganske bra. Hørte av noen andre utlendinger der som var bra fornøyd med det.
Old 08-01-2012, 10:15   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tusen takk,, Helt flott.. Ser F er er identisk med nye 346 F...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 10:38   #13
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Oj, for et produkt! Ser frem til fortsettelsen

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 19:09   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Hadde på forhånd bestemt meg for 06:51 (ja togene går presist i Japan) avgangen fra Shinjuku til Narita. Narita Express bruker 1 1/2 time ut til NRT fra Shinjuku med stopp på Shibuya og Tokyo stasjon i mellom. Store deler av strekninga mellom Shinjuku og Tokyo går parallellt med Yamanote line og man blri litt irritert når man blir kjørt forbi av kofferttog. Men nå er da Narita Express et kofferttog i seg selv. Det var rimelig rolig på både t-banen og Shinjuku. Mange hadde sikkert fortsatt fri etter nyttår.

Knyttnevetest bestått selv om man ikke reiser first class her.

Kan trygt anbefale Narita Express selv om det både er tregt og dyrt. Bor du i deler av Tokyo som mer sokner til Ueno, Tokyo stasjon osv er Keisei Skyliner fra Ueno et bedre alternativ og det er også rimligere og raskere.

Da jeg kom frem til NRT hadde jeg såpass god tid til å besøke observasjonsdekket som ligger i 5 etasje i terminal 1. Dette er åpent for alle, reisende såvel som ikke reisende og er gratis å besøke. Trenger heller ingen security check for å komme dit så det er greit hvis man har tid til det.

Man blir jo glad når man ser Airbus 380 rett i front, men ikke Lufthansa sin da.

Men så kom jaggu min fugl inn for landing og taxing.

Jeg fant ut at det var på tide å sette kursen for checkin. Ingen kø i sone Z (ANA suites checkin hvor LX F, HON, LH F, HON som reiser OS og ANA F pax + øverste tier av ANA programmet kan sjekke inn). LH har kun eskorte for HON tror jeg, med LX ble jeg tilbudt dette ved checkin. Men det passet greit. Egen dedikert sikkerhetssluse fra checkinsonen så det var ingen kø der. Litt kø i passkontrollen som går sammen med de dødelige, men også dette var effektivt nok.

Et stykke å gå til gate 45 hvor flyet skulle gå fra, men ANA loungen ligger også rett ved så det er greit.

Loungen var stille og fredlig, dog ikke helt bra standard i forhold til Lufthansas lounger i FRA/MUC. Hadde egentlig tenkt å ta meg en dusj her men fant ikke ut av at det var dusj der før jeg gikk ut for boarding.

Det ble etterhvert klart for boarding og dette er boardingområdet. Sorry litt dårlig bilde

Priroritert boarding fungerte som smør (dette fungerer alltid i Asia) og midt i korridoren kunne jeg ta jetwayen opp og til høyre. Og jaggu har de ikke lagt ut en rød løper for VIP pax.

Det er sånn det skal være.

Når jeg kom ombord ble jeg møtt av et overrasket blikk og plutselig skjøt det ut welcome back. Det viste seg av at crewet var nøyaktig det samme som fløy bortover 3 dager tidligere. 1A var dessverre opptatt så jeg hadde valgt 1K. Crewet var kjappe med å vise meg veien dit og den stakkars karen lurte på om jeg skulle flytte forover i og med at det var bedre i og med at han mente jeg satt på 2K. Om det var mulig, jeg sitter jo på 1K. Å ja sa han selvsagt og beklaget seg. Det ble bare 1A og 1K som ble tatt så load 2/8. Flighten var nå reddet av at det var samme crew, de gjorde en virkelig god jobb på utgående. Men mer om den flighten kommer siden.
Old 11-01-2012, 09:51   #15
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Kom meg trygt ned i sete 1K for turen til FRA. Siden det var samme crew som på flighten bortover gav de litt ekstra personlig service. Det settes såklart pris på og vi var bare 2/8 på denne flighten i F. Denne gangen så befarte jeg ikke C og Y kabinen, så egentlig ingen grunn til det heller.

Så fort jeg fikk organisert meg så var de på meg og spurte om velkomstdrikke. De antok at jeg ville ha champagne så det ble det.

Min klokke viste 10:24 da flyet pushet tilbake så det var bra på tia selv med avgangstid 10:25.

Så gjør man så når man stuer sin sekk, stuer sin sekk.

Lett regn på NRT denne dagen

Har litt mer detaljer fra turen denne gangen
Håndkontroll for å styre IFE.

IFEen fungerer hele veien, kun avbrutt av annonseringer og sikkerhetsvideo. En liten ting man skal legge merke til er at de på Airbus 388 bare bruker engelske undertekster under den japanske delen av sikkerhetsvideoen. Det synes jeg er litt for dårlig. Sikkerhetsvideoer bør ha engelsk lyd i tillegg til tysk og et tredje språk.

F headsettet, dette er et meget bra headset fra BOSE og det selger de i Duty Free ombord. All flystøy blir helt borte med det og det skal sies at jeg sov med headsettet på for å dempe støyen ytterlige...

Også inni her kan man lagre ting, men for litt størrelse så er nok skapet det beste valget som jeg dessverre ikke tok noen bilder av. Skapet er forøvrig også låsbart med kode, men jeg så ingen grunn til å låse skapet. Man antar at F pax holder seg for gode til å drive med bagasjestjeling.

Forrett med kaviar og et glass vodka. Er det gratis drikke så er det gratis drikke punktum.

Trodde jeg ikke kom til å like kaviar, men jeg synes det var bra smak og vodka er bra drikke til. Smøret har ikke first class i seg, det er kun ex FRA de får til det. Ja jeg spiser usivilisert, men crewet tok en ny duk før hovedretten så det var greit for min del.
Og når man drikker vodka er det greit med et glass vann for å opprettholde balansen.

Laks til hovedrett, smakte veldig bra med en god hvitvin til (den avviker fra vinkartet som kommer senere her da LH byttet ut vinkartet 1 januar, men det var ikke klart i alle fly enda)

Jeg er ikke noen stor ostefan, så nøyde meg med frukt og en søt dessertvin til dessert.

Dette kan vel karaktiseres som "gukk" på norsk...

I og med at vi var bare to, gjorde de opp de to setene i midten til senger. Sånn ser setet i nedslått posisjon ut og man ligger godt til, godt skjermet fra midtgang og nabosete (midtdeleren mellom setene er slått opp)

Og det er en vesentlig forbedring fra det gamle produktet.

Det er overhodet ingen hattehyller i F class på Airbus 388. All lagring må skje i skapet, i ottomanen eller andre steder.
Kan godt omtale toalettene her (tok dessverre ikke bilde av det), de er svære for F pax dog uten vindu. De har urinator noe som er en fordel for menn og en stor benk hvor man kan skifte klær på og de greier å gjøre toalettopplevelsen til en fryd.

Rad nr 2 med veldig tjukke gardiner ut til galley og biz som gjør at man hører minimalt til støyen der. Legg merke til forskjell med midtdelerene opp og ned.

Det nye vinkartet til Lufthansa fra 1.1.2012.

Jeg fikk ikke "D", men den gamle champisen, Laurent Perrier på denne flygingen.
Hvitvinen fikk jeg en tysk variant, ikke den som står nevnt her.
Old 11-01-2012, 09:58   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Var ikke spesielt sulten før landing FRA så jeg nøyde meg med skinkeretten og litt cola, hadde tross alt slitt med feberfantasier i forkant av turen og litt etter turen så det gikk litt utover matlysten det også. Joda satset vel litt for mye på at vodkaen skulle drepe alt, men slik gikk det ikke.
Slenger med et siste bilde av vann, whisky og gakgakken på outbound turen. Den anda der er en spesiell juleand.

Takker for turen!

Last edited by Hypern; 11-01-2012 at 10:13.
Old 11-01-2012, 10:59   #17
nime
ScanFlyer Silver

Flott rapport!! Hadde vært moro å få til en sånn tur igjen selv
nime is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 11:11   #18
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Flott rapport!! Hadde vært moro å få til en sånn tur igjen selv
Ja om det åpner seg på Airbus 380 så er det bare å slå til. Hadde ikke gjort noe om det åpnet seg på Singapore sin Airbus 380 heller for å si det slik, men det er vel å drømme (de åpner vel knapt noe til sine egne).
Old 11-01-2012, 11:35   #19
jb1
ScanFlyer Rusty

Er det dusj ombord paa F-class?
Old 11-01-2012, 11:40   #20
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Er det dusj ombord paa F-class?
Ikke på Lufthansa nei, men Emirates sine airbus 380 fly har det i F. First class loungene og terminalen i FRA har det.
Reply

Posting Rules