Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-01-2012, 06:25   #1
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
USA Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Har en forestående reise SEA-ORD / TPA-SEA.

(er for så vidt fleksibel ift. utreiseflyplass langs "hele" østkysten på returen)

Jeg vurderer US Domestic First Class på TPA-SEA, og har søkt litt rundt etter priser. UA/CO kommer ut med ca 1100 USD for Economy på SEA-ORD og First Class på TPA-SEA (via f. eks. EWR, ORD, IAH eller IAD), mens US Airways er noe rimeligere (via CLT). Pris er på sett og vis ikke det avgjørende her (innenfor rimelighetens grenser), jeg er mer opptatt av å få best mulig produkt for pengene, så hva anbefales?

Er det f. eks. mulig å komme seg på en UA-flight med Premium Service First Class til SEA via SFO/LAX, eller er ikke den inkludert i den overnevnte pris/routing?

Når jeg f. eks. søker direkte JFK-SEA ender jeg opp med 3500 USD for hele pakken i p.s. First (inkl. SEA-ORD i US Domestic First), men det blir for drøyt. Er det kanskje like greit å gå for vanlig Economy og oppgradere til Economy Plus, eller bør jeg heller se bort i fra Star Alliance og gå for et annet selskap?

Kom med forslag!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2012, 06:54   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Har en forestående reise SEA-ORD / TPA-SEA.

(er for så vidt fleksibel ift. utreiseflyplass langs "hele" østkysten på returen)

Jeg vurderer US Domestic First Class på TPA-SEA, og har søkt litt rundt etter priser. UA/CO kommer ut med ca 1100 USD for Economy på SEA-ORD og First Class på TPA-SEA (via f. eks. EWR, ORD, IAH eller IAD), mens US Airways er noe rimeligere (via CLT). Pris er på sett og vis ikke det avgjørende her (innenfor rimelighetens grenser), jeg er mer opptatt av å få best mulig produkt for pengene, så hva anbefales?

Er det f. eks. mulig å komme seg på en UA-flight med Premium Service First Class til SEA via SFO/LAX, eller er ikke den inkludert i den overnevnte pris/routing?

Når jeg f. eks. søker direkte JFK-SEA ender jeg opp med 3500 USD for hele pakken i p.s. First (inkl. SEA-ORD i US Domestic First), men det blir for drøyt. Er det kanskje like greit å gå for vanlig Economy og oppgradere til Economy Plus, eller bør jeg heller se bort i fra Star Alliance og gå for et annet selskap?

Kom med forslag!
Grunnen til at du faar en saapass hoey pris paa PS er fordi det er 3 klasser (Economy Plus, Business og First. First har det gamle SQ Raffles setene, Business har de gamle internasjonale UA Business setene med ca. 55-60 pitch

Dersom du velger Business, faar du en mye bedre pris. 110 seter paa 757 er bra det -- og alle flyene har internet.

US airways suger, jeg ville aldri betalt for F med dem.

SEA-ORD kan du feks fly via SFO og fly UAs nye internasjonale business lie flat produkt med avod til en OK pris. Det er alternativet jeg ville gaat for.

TPA-SEA ville jeg tatt AA via DFW eller kanskje CO via Houston? Dog flyr begge med 757 eller 737 paa disse strekkene (stort sett)

Delta har noe stort som gaar til Seattle ogsaa, kjenner ikke deres struktur/flyr veldig lite med dem, men du kan jo sjekke TPA-ATL/DTW/MSP-SEA og se om du finner noe widebody snadder.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 01:41   #3
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Takk for tips. Ligger an til G&T-tur på JFK-SFO
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 01:43   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Takk for tips. Ligger an til G&T-tur på JFK-SFO
Tanqueray hos UA.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 02:02   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Hei og haa Tommy. Ikke for aa kuppe traaden, men tenker paa aa sjekke poeng-tur OSL-EWR-LAX. Er det noe spesielt aa see paa her hva angaar selskap paa siste leg? Proever aa svi av en dullion EB-poeng som stoever ned.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 02:06   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hei og haa Tommy. Ikke for aa kuppe traaden, men tenker paa aa sjekke poeng-tur OSL-EWR-LAX. Er det noe spesielt aa see paa her hva angaar selskap paa siste leg? Proever aa svi av en dullion EB-poeng som stoever ned.
Heisann. PS gaar JFK-LAX, men fra EWR, bruker CO aa ha 757 med 16 lie flat (samme flyene de bruker paa OSL)

PS er i min bok ett kjempeprodukt med 60-70 seter mindre enn vanlige 757

Mer her: http://www.united.com/page/article/0...jumpLink=%2Fps
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 02:23   #7
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Heisann. PS gaar JFK-LAX, men fra EWR, bruker CO aa ha 757 med 16 lie flat (samme flyene de bruker paa OSL)

PS er i min bok ett kjempeprodukt med 60-70 seter mindre enn vanlige 757

Mer her: http://www.united.com/page/article/0...jumpLink=%2Fps
Er det kun til LAX at CO kjører lie flat, eller også til SFO? Routing via EWR er vesentlig enklere enn JFK hvis man starter i TPA...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 10:32   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Heisann. PS gaar JFK-LAX, men fra EWR, bruker CO aa ha 757 med 16 lie flat (samme flyene de bruker paa OSL)

PS er i min bok ett kjempeprodukt med 60-70 seter mindre enn vanlige 757

Mer her: http://www.united.com/page/article/0...jumpLink=%2Fps
Takk skal du ha. Hadde vaert goy med PS saa faar ringe EB og se hva man faar til. Med dugelig layover og haandbagasje boer det vaere mulig om det finnes seter.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 10:40   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Er det kun til LAX at CO kjører lie flat, eller også til SFO?
Alle ex CO 757-200 har flate seter i C/F. Mer info: https://www.continental.com/CMS/en-U...tallation.aspx
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 11:20   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Heisann. PS gaar JFK-LAX, men fra EWR, bruker CO aa ha 757 med 16 lie flat (samme flyene de bruker paa OSL)
Det går da endel 737 EWR-LAX også....
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 15:15   #11
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Og de kan lett bytte også. F er F domestic...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 16:27   #12
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Vurderer å bruke EB-poeng i stedet. 60.000 poeng for SEA-SFO-ORD / JFK-SFO-SEA på de riktige avgangene med best produkt koster skjorten (3500 USD), så egentlig grei value for poengene (sammenlignet med å bruke 60.000 poeng for Economy til USA med SAS).

Så var det dette med tilgjengelighet på mine datoer da...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2012, 06:37   #13
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Hvis man kun flyr 2-class config på US Domestic, blir man likevel belastet poeng som First Class i stedet for Business Class? Hvis ja, gjelder det også Continental (de bruker vel bookingklasse I til Domestic First Class, som strengt tatt er bookingklassen for Business award)?

ANA viser for øvrig null tilgjengelighet hos United på mine datoer. Vi snakker jo ikke akkurat SQ F-nivå på produktet, så litt merkelig at det ikke skal være tilgjengelighet. Får ringe EB etter at agentene har fått hvilt ut litt (jf. Shanghai-kampanjen).
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2012, 16:27   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Hvis man kun flyr 2-class config på US Domestic, blir man likevel belastet poeng som First Class i stedet for Business Class? Hvis ja, gjelder det også Continental (de bruker vel bookingklasse I til Domestic First Class, som strengt tatt er bookingklassen for Business award)?

ANA viser for øvrig null tilgjengelighet hos United på mine datoer. Vi snakker jo ikke akkurat SQ F-nivå på produktet, så litt merkelig at det ikke skal være tilgjengelighet. Får ringe EB etter at agentene har fått hvilt ut litt (jf. Shanghai-kampanjen).
Dersom det er ett international F segment i bestillingen, blir du belastet F for hele. Dersom du har en C bestilling, blir du plassert i F paa to klasse US domestic
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2012, 16:43   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det går da endel 737 EWR-LAX også....
Så at nesten samtlige var satt opp med 737 faktisk. Det var kun en flight med 757 og den var for tidlig til å connecte.

Men er litt fysen på å teste PS, så muligens man skal se om det går an å booke en PS First fra JFK til LAX hos Eurobonus. Så får man se hvordan man kommer seg til JFK først.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2012, 19:31   #16
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Dersom det er ett international F segment i bestillingen, blir du belastet F for hele. Dersom du har en C bestilling, blir du plassert i F paa to klasse US domestic
Det er kun US Domestic, så enten 40.000 eller 60.000 EB-poeng. Ut i fra rapportene om p.s.-produktet, virker det som et bra sete i Business er vel så bra som First, så mulig jeg går for Business award på alle 3-class conf. flighter, og det var derfor jeg lurte på hva som skjer på 2-class conf. tilslutningsflighter, og om de i så fall gjør at alt blir belastet som F.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2012, 19:50   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Det er kun US Domestic, så enten 40.000 eller 60.000 EB-poeng. Ut i fra rapportene om p.s.-produktet, virker det som et bra sete i Business er vel så bra som First, så mulig jeg går for Business award på alle 3-class conf. flighter, og det var derfor jeg lurte på hva som skjer på 2-class conf. tilslutningsflighter, og om de i så fall gjør at alt blir belastet som F.
Dersom det er ett 3 klasse F segment i bestillingen, er det hoyeste #poeng som gjelder.

Jeg har flydd i begge klasser med PS mange ganger og ombord er den store forskjellen at det er mindre passasjerer og veldig privat der fremme. Cateringen er stort sett den samme.

Naar du reiser i F kan du dog bruke International First loungene paa LAX/SFO og JFK som er kanon i forhold til RCC. Veldig toeft aa faa tilgang der. I tillegg kan du benytte Internasjonal F innsjekk og security som aldri har koe. Ogsaa fett.

Er det verdt 20K ekstra poeng? Absolutt i min bok. But as always YMMV
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2012, 03:22   #18
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Takker for alle innspillene.

Ser for øvrig at UA i løpet av 2012 skal gjøre PS om til et 2-class service med lie flat i C. Forutsatt at jeg kun blir belastet 40k poeng for US Domestic flights med F på 2-class config og C på 3-class config, kommer jeg til å gå for det. Får minimalt med tid til lounge i både SFO og JFK uansett. Skulle EB derimot kreve 60k for gildet, uavhengig av om jeg er i C eller F på 3-class config, går jeg selvsagt for F over hele fjøla.

PS med wi-fi gjør for øvrig at jeg neppe går for CO transcontinental service, da den (inntil videre i hvert fall) ikke tilbyr dette (så vidt jeg har funnet ut av). Når man reiser alene, er det greit å kunne bruke tiden på noe mens man drikker G&T
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 04:02   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Beste US Domestic First (TPA-SEA)?

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Takker for alle innspillene.

Ser for øvrig at UA i løpet av 2012 skal gjøre PS om til et 2-class service med lie flat i C. Forutsatt at jeg kun blir belastet 40k poeng for US Domestic flights med F på 2-class config og C på 3-class config, kommer jeg til å gå for det. Får minimalt med tid til lounge i både SFO og JFK uansett. Skulle EB derimot kreve 60k for gildet, uavhengig av om jeg er i C eller F på 3-class config, går jeg selvsagt for F over hele fjøla.

PS med wi-fi gjør for øvrig at jeg neppe går for CO transcontinental service, da den (inntil videre i hvert fall) ikke tilbyr dette (så vidt jeg har funnet ut av). Når man reiser alene, er det greit å kunne bruke tiden på noe mens man drikker G&T
Setene du finner hos nye PS er foroeverig CO sine nye intercont seter
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
ER 31 min nok til connecting på EWR? (domestic-domestic) JELSC Reiseforum 2 26-01-2013 14:43
Hvilket flyselskap (OSL-TPA) LN-BEF Reiseforum 16 12-11-2009 04:10
TRD-AMS-SEA-HNL-SEA-AMS-TRD (KLM/NWA) O_K_ TripReports 12 28-10-2008 18:21
SEA - SFO - SEA dc-8-63 TripReports 6 23-11-2006 20:27
JetBlue pulls EWR-TPA route Dag Johnsen Flyforum 7 11-03-2006 21:58


All times are GMT +2. The time now is 18:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.