![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Har en forestående reise SEA-ORD / TPA-SEA.
(er for så vidt fleksibel ift. utreiseflyplass langs "hele" østkysten på returen) Jeg vurderer US Domestic First Class på TPA-SEA, og har søkt litt rundt etter priser. UA/CO kommer ut med ca 1100 USD for Economy på SEA-ORD og First Class på TPA-SEA (via f. eks. EWR, ORD, IAH eller IAD), mens US Airways er noe rimeligere (via CLT). Pris er på sett og vis ikke det avgjørende her (innenfor rimelighetens grenser), jeg er mer opptatt av å få best mulig produkt for pengene, så hva anbefales? Er det f. eks. mulig å komme seg på en UA-flight med Premium Service First Class til SEA via SFO/LAX, eller er ikke den inkludert i den overnevnte pris/routing? Når jeg f. eks. søker direkte JFK-SEA ender jeg opp med 3500 USD for hele pakken i p.s. First (inkl. SEA-ORD i US Domestic First), men det blir for drøyt. Er det kanskje like greit å gå for vanlig Economy og oppgradere til Economy Plus, eller bør jeg heller se bort i fra Star Alliance og gå for et annet selskap? Kom med forslag! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Dersom du velger Business, faar du en mye bedre pris. 110 seter paa 757 er bra det -- og alle flyene har internet. US airways suger, jeg ville aldri betalt for F med dem. SEA-ORD kan du feks fly via SFO og fly UAs nye internasjonale business lie flat produkt med avod til en OK pris. Det er alternativet jeg ville gaat for. TPA-SEA ville jeg tatt AA via DFW eller kanskje CO via Houston? Dog flyr begge med 757 eller 737 paa disse strekkene (stort sett) Delta har noe stort som gaar til Seattle ogsaa, kjenner ikke deres struktur/flyr veldig lite med dem, men du kan jo sjekke TPA-ATL/DTW/MSP-SEA og se om du finner noe widebody snadder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Takk for tips. Ligger an til G&T-tur på JFK-SFO nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Hei og haa Tommy. Ikke for aa kuppe traaden, men tenker paa aa sjekke poeng-tur OSL-EWR-LAX. Er det noe spesielt aa see paa her hva angaar selskap paa siste leg? Proever aa svi av en dullion EB-poeng som stoever ned.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
PS er i min bok ett kjempeprodukt med 60-70 seter mindre enn vanlige 757 Mer her: http://www.united.com/page/article/0...jumpLink=%2Fps |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]() Quote:
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Alle ex CO 757-200 har flate seter i C/F. Mer info: https://www.continental.com/CMS/en-U...tallation.aspx
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Og de kan lett bytte også. F er F domestic...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Vurderer å bruke EB-poeng i stedet. 60.000 poeng for SEA-SFO-ORD / JFK-SFO-SEA på de riktige avgangene med best produkt koster skjorten (3500 USD), så egentlig grei value for poengene (sammenlignet med å bruke 60.000 poeng for Economy til USA med SAS).
Så var det dette med tilgjengelighet på mine datoer da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Hvis man kun flyr 2-class config på US Domestic, blir man likevel belastet poeng som First Class i stedet for Business Class? Hvis ja, gjelder det også Continental (de bruker vel bookingklasse I til Domestic First Class, som strengt tatt er bookingklassen for Business award)?
ANA viser for øvrig null tilgjengelighet hos United på mine datoer. Vi snakker jo ikke akkurat SQ F-nivå på produktet, så litt merkelig at det ikke skal være tilgjengelighet. Får ringe EB etter at agentene har fått hvilt ut litt (jf. Shanghai-kampanjen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]()
Så at nesten samtlige var satt opp med 737 faktisk. Det var kun en flight med 757 og den var for tidlig til å connecte.
Men er litt fysen på å teste PS, så muligens man skal se om det går an å booke en PS First fra JFK til LAX hos Eurobonus. Så får man se hvordan man kommer seg til JFK først.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Det er kun US Domestic, så enten 40.000 eller 60.000 EB-poeng. Ut i fra rapportene om p.s.-produktet, virker det som et bra sete i Business er vel så bra som First, så mulig jeg går for Business award på alle 3-class conf. flighter, og det var derfor jeg lurte på hva som skjer på 2-class conf. tilslutningsflighter, og om de i så fall gjør at alt blir belastet som F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Jeg har flydd i begge klasser med PS mange ganger og ombord er den store forskjellen at det er mindre passasjerer og veldig privat der fremme. Cateringen er stort sett den samme. Naar du reiser i F kan du dog bruke International First loungene paa LAX/SFO og JFK som er kanon i forhold til RCC. Veldig toeft aa faa tilgang der. I tillegg kan du benytte Internasjonal F innsjekk og security som aldri har koe. Ogsaa fett. Er det verdt 20K ekstra poeng? Absolutt i min bok. But as always YMMV |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Takker for alle innspillene.
Ser for øvrig at UA i løpet av 2012 skal gjøre PS om til et 2-class service med lie flat i C. Forutsatt at jeg kun blir belastet 40k poeng for US Domestic flights med F på 2-class config og C på 3-class config, kommer jeg til å gå for det. Får minimalt med tid til lounge i både SFO og JFK uansett. Skulle EB derimot kreve 60k for gildet, uavhengig av om jeg er i C eller F på 3-class config, går jeg selvsagt for F over hele fjøla. PS med wi-fi gjør for øvrig at jeg neppe går for CO transcontinental service, da den (inntil videre i hvert fall) ikke tilbyr dette (så vidt jeg har funnet ut av). Når man reiser alene, er det greit å kunne bruke tiden på noe mens man drikker G&T ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ER 31 min nok til connecting på EWR? (domestic-domestic) | JELSC | Reiseforum | 2 | 26-01-2013 14:43 |
Hvilket flyselskap (OSL-TPA) | LN-BEF | Reiseforum | 16 | 12-11-2009 04:10 |
TRD-AMS-SEA-HNL-SEA-AMS-TRD (KLM/NWA) | O_K_ | TripReports | 12 | 28-10-2008 18:21 |
SEA - SFO - SEA | dc-8-63 | TripReports | 6 | 23-11-2006 20:27 |
JetBlue pulls EWR-TPA route | Dag Johnsen | Flyforum | 7 | 11-03-2006 21:58 |