![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]()
Godt nytt for Stockholmerne!
![]() http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/article510936.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Endelig!
La oss håpe dette betyr at SAS IC får større sjanse til å overleve... Sikkert tungt å svelge for enkelte ![]() Edit: feil ikon |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Endelig! SAS = Svensk Alt Sammen
![]() Det er marked for OSL-SFO med alle skandinaviske expats rundt Bay Area. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Hva med OSL-DAB? Med over 50 nordmenn som drar frem og tilbake flere ganger pr år burde det absolutt være et marked!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Allerede debatert.
http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=8328 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Som Lindegaard sier:folket vil ha direkteruter,og helst slippe unna flybytter og huber.Noe vi tydelig ser på OSL nå,med direkteruter til de fleste byene av betydning i Europa+New York har trafikkøkningen der vært meget bra de siste to årene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Kanskje på tide å bestille 787 for å få den i rimelig tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Jeg tror med tanke på europa (ikke inter kontinental trafikk) er alle de skandinaviske landene er best tjent med fokus på sitt hjemme marked.
Jeg skal ikke provosere meg på å stenge denne tråden gjennom CPH - Osl talk for det er ikke hva jeg mener. Men holder man seg til fakta burde de individuelle markedene tilpasses gjennom sine behov og potensial, noe som i mange år har ligget urørt. (hub trafikk) takket være oppdelingen av SAS og Norwegians inntreden heller utviklingen for norges del i riktig retning. Og for alle danske venner som måtte provoseres av det, trørr jeg faktisk påstå at dette er den beste måten for SAS å fortsatt toppe kronen i skandinavia!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Har jo tatt noen år å finne ut at man skal la markedet bestemme..Virker som det er prestisjen som har fått bestemme..Er selvsagt synd for CPH hvis det blir lagt ned tre ruter derfra for det er Skandinavias fineste lufthavn,men noe må jo gjøres hvis SAS skal tjene penger intercontinentalt igjen.
Og hvis Lindegaard mener det han sier om at han håper å fly Oslo-New York igjen så er det bare å begynne å se etter et mindre fly enn det de har idag,feks 767-200 som vel har ca 200 seter.Og CO begynner jo å få et godt fotfeste på den ruten.Men det reiser vel over 400000 mellom Norge og USA årlig,så det burde jo vært plass til begge..Kanskje Houston med over 5000 fastboende nordmenn eller midtvesten-California er et alternativ til New York?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]() Quote:
I Bay Area bor det også 5-6000 nordmenn, minst like mange svensker som kunne flydd via OSL, og over 40.000 etterkommere av nordmenn. I tillegg er det mange studenter på de store universitetene her (Stanford, Berkeley, UCSF, San Francisco State, Academy of Art etc.) som jo reiser. For ikke å snakke om alle turistene som hvert år legger reisen til verdens fineste by ![]() ![]() edit: skrivefeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
SFO er en fin by ja, men nesten samme hvor man skal i USA så må man back-tracke fra UA-huben SFO. Eneste destinasjonen jeg tror KAN være liv laga fra OSL er ORD. Da vil man, på en total kortere reisetid mindre enn konkurrentene, nå 70-80% av markedet i USA. Bare stripen BOS-IAD går fortere via NYC. FL er like rask via ORD og NYC, og UA sitt nettverk ut fra ORD er imponerende. Håper bare de kvitter seg med en del CRJ flighter ut derfra, slik at trafikk-korken blir mindre. Eller man kan vente til man får 6+2 rullebaner der... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Tror også ORD kunne blitt bra fra Oslo...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
ja jeg kan ikke skjønne at SAS på død og liv bare vurderer En rute hvor det allerede er konkurranse. Det måtte da som nevnt her ligge større potensial for andre ruter.
Var det ikke LN-MOW som sa at Seattle flyene var stappa med norske pax? Om det er tilfelle burde vel den ruta gå fra Osl fremfor CPH hvor den vurderes nedlagt!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Nei, det var ikke meg, men SEA har klart et yield-problem. Og det skyldes ikke minst en lettere udugelig lokal salgsledelse som naermest gir bort billetter. Faa skikk paa det, saa tror jeg det ville hjelpe ruteprofitabiliteten.
Det er ogsaa mye passasjerer som fortsetter ut i Europa - bl.a. Microsoft-ansatte til Paris. Skal ruten legges om til OSL (eller ARN..) saa maa det ogsaa legges opp en liten 'bank' med connectionflighter ut i Europa for disse. Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 70
|
![]()
Det ultimata hade naturligtvis varit att CPH får behålla sina nuvarande linjer samtidigt som ARN och OSL får ett par nya. Givetvis är det omöjligt i dagens läge, men det hade varit bäst för alla parter.
Linjer jag kan tänka mig kommer på tal: OSL EWR ORD ARN PVG NRT PEK |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Videreforbindelser med UA til hele USA...i tillegg til at Chicago er en flott by.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Interresant regnestykke på g-kraft.com , http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=8742.0
En snabb uträkning av avstånden till de olika destinationerna ger vid handen att på en vecka skulle man kunna spara ~16600nm eller 2 ARN/ORD vilket motsvarar ungefär 200ton bränlse. EWR/ORD tar ut varandra eftersom dessa flygs från båda städerna. DEP ARR DIST DIFF TIMES/W SAVE/LOSS ARN SEA 4719 -149 7 1043 CPH 4868 ARN ORD 4272 1 7 0 CPH 4271 ARN EWR 3930 63 7 0 CPH 3867 ARN IAD 4131 57 7 -399 CPH 4074 ARN BKK 5140 -213 6 1278 CPH 5353 ARN PEK 4169 -314 7 2198 CPH 4483 ARN PVG 4845 -309 6 1854 CPH 5154 ARN NRT 5090 -337 7 2359 CPH 5427 SUM 8333 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil du bestemme hvor SAS skal åpne sommerrute 2012? | fluxie | Flyforum | 127 | 31-10-2012 22:57 |
SAS i desember 2011: Markedet vil ikke ha den økte kapasiteten på IC-ruter | FlightDeck | Flyforum | 4 | 11-01-2012 13:08 |
Nå vil også Pulkovo flyplass være intercont.-hub | Desk pilot | Flyforum | 1 | 11-09-2007 15:29 |
Boeing vil inn på RJ-markedet | Trety | Flyforum | 4 | 08-03-2006 16:01 |
Sterling vil fly LCC på intercont | MD90 | Flyforum | 71 | 18-04-2005 20:17 |