![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Helt siden jeg var liten gutt har jeg fått høre om hvor flott Danmark er, og hvor glade, gjestfrie og åpne danskene er. Denne illusjonen har blitt kraftig forsterket gjennom massiv annonsering, blant annet på TV.
"det er deilig å være norsk - i Danmark" blir det sagt. Men så kommer man på scanair da. Og får et helt annet inntrykk. Dagene går. Uke etter uke. Måned etter måned. Ja, det har blitt til flere år! Og mens tiden har gått så har det vært blant annet: Fly & Vin - mange ganger i Oslo. Fly & bil - Oslo Fly & vin - Sandefjord Scanair treff i Trondheim Julebord i Seattle - hvor mange ganger? Julebord i Oslo - jeg har vært på 3... Hvor er danskene med sin gjestfrihet? Kjære Fly Hi & co: få oss til København! Vis oss hva dere lager av god mat og drikke. Ta oss med til en bra plass hvor vi kan prate, skryte og lyve for hverandre! Sett i gang. ![]() Vennlig hilsen imm for tiden i Nyhavn
Life is Brutale Last edited by imm; 08-10-2010 at 12:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God idé. DY har jo meget rimelige priser og god punktlighet
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Enig med deg AirbusTrond. Båt ned og fly hjem er en bra kombinason!
![]() |
![]() |
#4 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Meget gode ideer her.
Hva med å forsøke å få til en Fly & Øl (el lign) i CPH etterhvert ? Vi greier å arrangere julebord i SEA. så en liten weekend burde vi fikse greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempeide - jeg blir gjerne med på et slikt opplegg om det passer med tid og sted
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjempeide!!, ikke umulig at jeg stiller opp. Det kan jo evt. arrangeres som et "welcome to CPH FR !!" Dersom det blir noe av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Glimrende ide. Jeg tager gerne ideen videre. Skal lige kigge i kalenderen, men er ude at rejse det meste af november.
Nogle forslag og ønsker til datoer?
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hva med lunsj på flyvergrillen kombinert med litt spotting før man om ettermiddagen setter seg inn på Cafe Sorgenfri for fly&øl&smørrebrød&akevitt?
Kunne fåes til ved fly ned til CPH på formiddagen og hjem med siste fly på kvelden! Og det går jo fra de fleste store byer i Norge! Og så koster det jo kun 12 000 bonuspoeng med SAS hvis ikke billletten fåes latterlig billig andre steder! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Count me in....
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men man kan da ikke spise smørrebrød hele dagen, det er mye annet å bestille i Kongens by. For eksempel så kommer den første snøen fredag 5 november....
Jeg vil nok også foretrekke å ha et hotell å benytte når tiden er inne. Ikke utenkelig at lysten tar overhånd for meg her, men kan ikke hvilken som helst ukedag, fredag (og resten av helgen) er best for meg. Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Antar at dette vil foregå en helg i tilfelle. Hvis det passer seg, så er det ikke utenkelig at jeg tar meg en tur til Kongens by også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Jeg har tenkt litt mer på dette opplegget.
Flyertalk har sine DO, Scanair kan jo liksom ikke ha sine toalett (hehe), men hva med "Scanair Gjere Saman" eller kanskje heller "Scanair Samkvem" Hva med et opplegg som følger: Fredag: * Fly til CPH på morgenen * En dag på CPH med SAS. Omvisning på SAS sine faciliteter, fly osv (hvis noen innen bolaget kan få dette til) * Danske smørrebrød + øl & akevitt på (feks) Cafe Sorgenfri, heftig aften i "Kongens By"! Overnatting til lørdag på dertil passende hotel Lørdag: Felles spotting og lunsj på Flyvergrillen Fly hjem ettermiddag kveld (eller bli en natt til i København for de som måtte ønske det) Vedr tidspunkt kunne jeg se for meg i mars ettersom det er aktiviteter både i november og i januar. Jeg så litt nærmere på flytider og priser ut fredag 18 mars/ hjem lørdag 19 (ev søndag 20) med SAS Fra/tid/pris retur/tid/pris KRS 0945 kr 668 / 2050 kr 1959 (1410 kr 609) OSL 0915 kr 568 / 1605 kr 1524,- (1605 kr 609) SVG 0600 kr 668 / 1415 kr 609 BGO 0600 kr 418 / 2100 kr 709 TRD 0600 kr 993 / 1455 kr 1229 søndag, bare en tidlig avg lørdag TRF 0620 kr 621 / 1505 kr 930 ORD 2305 kr 12292 Y+/31207 C // 1540 12516/31426 ![]() Kunne det være noe interesse for et slikt opplegg hvis det kunne arrangeres? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ikke bare det, været er også betraktlig bedre om våren enn vinteren. Kan være surt i Køben om vinteren! For ikke snakk om motvinden fra alle kanter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Det kunne evt arrangeres med simulator-tur til rimelig pris også og måske besøg på flymuseet (teknisk museum) i Helsingør, hvor en af SAS ' Caraveller står.
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette her virker jo gøy. Om det blir noe av og jeg har anledning den helgen som eventuelt blir valgt kunne jeg godt tenke å slenge meg på. Hadde jo vært greit å få sett noen av trynene bak de forskjellige nick etterhvert som man gradvis blir mer aktiv her inne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Superflyer
|
![]()
Høres veldig interessant ut.....direktefly til CPH fra TRD
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Høres bra ut dette... stemmer for DFDS klokken 17:00 dagen før, da kan man ha et sosialt treff på båten ned samtidig.
Så er man i CPH på formiddagen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tidenes skuffelse - valgte vindussete uten vindu | akselhj | Småprat | 25 | 29-06-2015 18:52 |
Dansk AIP | Northrider | General Aviation og sjøfly | 3 | 17-06-2010 21:12 |
27/03 på Kjevik: Kjølig skuffelse | LN-GBM | Bilder & foto | 17 | 28-03-2009 13:39 |
Transavia får dansk salgsteam - desuden dansk AOC på vej | PP | Flyforum | 9 | 28-01-2009 21:51 |
Dansk Jet | sk931 | Flyforum | 0 | 17-03-2006 20:53 |