![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SAS MÅTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var ikke mye til tripreport ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
1) Prøvd å booke en annen retur med LH hele veien. 2) Tatt med matpakke på SAS-flyet. Dette kan vel knapt nok kalles en triprapport heller. Virker heller mer som et klagebrev. Det kan du jo kanskje sende deg videre til LH? Last edited by Twin Otter; 08-07-2011 at 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja huff. Enten feilplassert eller at jeg var noe deppa.
(forresten så er en flytur rett og slett jævlig kjedelig) kun en måte å komme seg fra A til B på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror kanskje denne tråden hører til i et annet underforum ja
![]() Hvem bestilte du reisen hos? Under booking på Lufthansa sine nettsider står det ganske tydelig under flightnummer hvem som opererer flygningen dersom det ikke er LH selv, f.eks. "Operated by Scandinavian Airlines" med tilhørende Star Alliance logo istedenfor LH-logo. På noen nettsider bør du være på vakt for fotnoter. Delta f.eks. bruker fotnoter på sine bookingsider til å angi at flygningen opereres av noen andre. Last edited by Mjolnir; 08-07-2011 at 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord. Heldigvis er LH og de fleste andre søkemotorer flinke til å informere om at SAS opererer flygningen og ikke LH. Men jeg skjønner godt at mange reagerer over den elendige servicen SAS har i Eco på utenriksflygninger. Å komme fra LH hvor alt er gratis og servicen er god til et SAS fly som hvor det 20kr for en kopp kaffe er en ganske stor nedur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
På billig økonomi ja, men dyr økonomi og business er sk mye bedre. Moralen er: Billig eco pass på lh metall, dyrere billetter pass på sk metall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå lå det vel i kortene at det er snakk om eco.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva slags servering man får på et fly kan no umulig vere det viktigste med heile flyturen som det faktisk til tider høres ut som her på forumet, enten man reiser forran eller bak gardina!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man kan så undre sig over hvad du laver på et forum som dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men som sagt, jeg snakket om Economy på intra europeiske flygninger, og her synes jeg servicen ombord som SAS leverer er elendig. Mye dårligere enn hos LH. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
LH sin fordelen er gratis drikke, men det de pleier aa gi av gratis mat innen Europa er ofte saapass stusselig at jeg heller velger SAS og kjoper meg det jeg har lyst paa |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
SAS har sagt de skal gjøre endringer i konseptet, så regner med at det blir mer strømlinjeformet snart. Det letteste vil være å tilby det samme i Economy som man gjør på innenlandsreiser - altså frokost, kaffe og te. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det letteste ville være at indlemme Economy Extra i Economy og nøjes med to serviceklasser på EU flights: Business og Extra/Economy. De mange fordele i Extrabilletten opvejer som oftest den højere pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Dette kommer litt an på. Jeg har bestilt fleksibel økonomi LH-billett, hvor man på et LH-fly får en baguett og litt drikke, mens man i et SK-fly får et kaldt måltid med alt av drikke til. Synes ellers at SAS´ økonomi ekstra er en av de aller beste øknomiklassene man får i Europa, til tider med en ganske så lav pris i forhold til alternativene (i alle fall på enveisbilletter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt glatt på OSL med Lufthansa fra FRA | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 09-02-2017 19:22 |
Sommerferien 2016 - OSL-CPH-YYZ-FRA-OSL i C med SAS, Air Canada og Lufthansa | SAJblue | TripReports | 25 | 04-08-2016 10:17 |
OSL-FRA-SIN-LHR-OSL med Singapore Airlines i C (Lufthansa, SAS) | Rane Viking | TripReports | 23 | 30-03-2016 22:54 |
OSL - Roma/Fiumicino - OSL | -Daniel92 | TripReports | 5 | 21-07-2010 00:41 |
Innsjekk med Lufthansa fra OSL | Benair | Flyforum | 2 | 09-09-2008 09:09 |