Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2011, 20:57   #1
Cessna182
ScanFlyer Blue

Beer Lufthansa OSL/FRA/ROMA t/r

Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SASTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 21:13   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Lufthansa OSL/FRA/ROMA t/r

Det var ikke mye til tripreport ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 21:21   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Cessna182 View Post
Bestillte Lufthansa på strekningen Oslo/Frankfurt/Roma og retur. Da forventer man vel Lufthansa service hele veien, men neida. Det var Lufthansa hele veien på nedturen med gratis mat og drikke. Returen fra Roma var Lufthansa til Fankfurt og SAS fra Frankfurt til Oslo. Gratis mat og drikke fra Roma til Frankfurt. Frankfurt /Oslo med SASTTE JEG BETALE FOR BEVERTNINGEN. DET ER IKKE BRA. Bestiller jeg Lufthansa, forventer jeg Lufthansa service hele veien !!!
Skal vi se. Hadde du fulgt med i bookingprosessen hadde du fått med deg at SAS fløy den siste leggen for LH. Og med litt bakgrunnsinfo kunne du gjerne på visst at servicenivået hos SAS ikke er helt det samme som hos LH. Og da hadde du hatt (minst) to alternativer.

1) Prøvd å booke en annen retur med LH hele veien.
2) Tatt med matpakke på SAS-flyet.

Dette kan vel knapt nok kalles en triprapport heller. Virker heller mer som et klagebrev. Det kan du jo kanskje sende deg videre til LH?

Last edited by Twin Otter; 08-07-2011 at 21:26.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 21:58   #4
Cessna182
ScanFlyer Blue

Beer Re: Lufthansa OSL/FRA/ROMA t/r

Ja huff. Enten feilplassert eller at jeg var noe deppa.

(forresten så er en flytur rett og slett jævlig kjedelig) kun en måte å komme seg fra A til B på.
Cessna182 is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 22:50   #5
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Tror kanskje denne tråden hører til i et annet underforum ja

Hvem bestilte du reisen hos? Under booking på Lufthansa sine nettsider står det ganske tydelig under flightnummer hvem som opererer flygningen dersom det ikke er LH selv, f.eks. "Operated by Scandinavian Airlines" med tilhørende Star Alliance logo istedenfor LH-logo.

På noen nettsider bør du være på vakt for fotnoter. Delta f.eks. bruker fotnoter på sine bookingsider til å angi at flygningen opereres av noen andre.

Last edited by Mjolnir; 08-07-2011 at 22:58.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2011, 22:56   #6
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord. Heldigvis er LH og de fleste andre søkemotorer flinke til å informere om at SAS opererer flygningen og ikke LH. Men jeg skjønner godt at mange reagerer over den elendige servicen SAS har i Eco på utenriksflygninger. Å komme fra LH hvor alt er gratis og servicen er god til et SAS fly som hvor det 20kr for en kopp kaffe er en ganske stor nedur...
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2011, 08:13   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord.
På billig økonomi ja, men dyr økonomi og business er sk mye bedre. Moralen er: Billig eco pass på lh metall, dyrere billetter pass på sk metall.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2011, 11:28   #8
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Jeg synes selv det er fryktlig irriterende hvis det er SAS som flyr og ikke LH, da SAS etter min mening ligger på et betydelig lavere service nivå ombord. Heldigvis er LH og de fleste andre søkemotorer flinke til å informere om at SAS opererer flygningen og ikke LH. Men jeg skjønner godt at mange reagerer over den elendige servicen SAS har i Eco på utenriksflygninger. Å komme fra LH hvor alt er gratis og servicen er god til et SAS fly som hvor det 20kr for en kopp kaffe er en ganske stor nedur...
Dette var da voldsomt til generalisering. Dette er veldig avhengig av hvor i flyet du faktisk sitter. F.eks. skal du være ekstremt god til å argumentere for å overbevise meg om at Lufthansa har en bedre intra-europeisk buisness klasse enn SAS.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 08:17   #9
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Dette var da voldsomt til generalisering. Dette er veldig avhengig av hvor i flyet du faktisk sitter. F.eks. skal du være ekstremt god til å argumentere for å overbevise meg om at Lufthansa har en bedre intra-europeisk buisness klasse enn SAS.
Støttes 110% - man kan si mye rart om SAS, men businessclass-servicen i lufta på Europarutene er vel noe av det beste man finner intra-Europeisk. hvertfall min erfaring ifht. AY, LH, BA siste året.

Old 10-07-2011, 15:31   #10
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Nå lå det vel i kortene at det er snakk om eco.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2011, 18:24   #11
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Hva slags servering man får på et fly kan no umulig vere det viktigste med heile flyturen som det faktisk til tider høres ut som her på forumet, enten man reiser forran eller bak gardina!
Old 10-07-2011, 18:40   #12
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
(forresten så er en flytur rett og slett jævlig kjedelig) kun en måte å komme seg fra A til B på.
Man kan så undre sig over hvad du laver på et forum som dette?
Old 10-07-2011, 23:07   #13
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Jeg snakket bare om klassen bak gardinen, altså Economy. Har aldri resit med SAS i Biz, men har lest TripReports og etter hva jeg har hørt skal det være bra.

Men som sagt, jeg snakket om Economy på intra europeiske flygninger, og her synes jeg servicen ombord som SAS leverer er elendig. Mye dårligere enn hos LH.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2011, 05:53   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Men som sagt, jeg snakket om Economy på intra europeiske flygninger, og her synes jeg servicen ombord som SAS leverer er elendig. Mye dårligere enn hos LH.
Jeg synes servicen er ganske lik, selv om man i et selskap maa betale for hva man blir servert, dessuten har jeg aldri skjont hvordan service er synonymt med gratis....isaafall foretrekker jeg restauranter med det du vil definere som elendig service da jeg maa betale mye for maten

LH sin fordelen er gratis drikke, men det de pleier aa gi av gratis mat innen Europa er ofte saapass stusselig at jeg heller velger SAS og kjoper meg det jeg har lyst paa
Old 11-07-2011, 14:50   #15
SBT
ScanFlyer Silver

Quote:
Jeg opplevde på OSL - FRA med LH flight nummer, men SK maskin, at purseren var noe beklemt da hun forlangte kr. 20 for en kaffe av en amerikansk passasjer ved siden av meg, som skulle videre ut fra FRA med LH. Hun sa til meg at hun syntes det ikke var så hyggelig å måtte gjøre det, men at det ga mye penger i kassa til SAS. Og hun sa videre at hun visste jo godt at mange av passasjerne var LH bookete passasjerer som skulle videre. Akkurat her synes jeg SAS virker smålig. Det er jo mye bedre service på SAS innenlands til Nord-Norge om man tar et morgenfly, og til og med senere på dagen, blir man aldri avkrevd noe for kaffe.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2011, 15:30   #16
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by sbtagent View Post
Jeg opplevde på OSL - FRA med LH flight nummer, men SK maskin, at purseren var noe beklemt da hun forlangte kr. 20 for en kaffe av en amerikansk passasjer ved siden av meg, som skulle videre ut fra FRA med LH. Hun sa til meg at hun syntes det ikke var så hyggelig å måtte gjøre det, men at det ga mye penger i kassa til SAS. Og hun sa videre at hun visste jo godt at mange av passasjerne var LH bookete passasjerer som skulle videre. Akkurat her synes jeg SAS virker smålig. Det er jo mye bedre service på SAS innenlands til Nord-Norge om man tar et morgenfly, og til og med senere på dagen, blir man aldri avkrevd noe for kaffe.
Service på innenlandsreiser er bedre enn på utenlandsreiser fordi det bare er en klasse om bord. Hadde det vært klasseinndeling på innenlands, hadde man også måttet betale for frokost og kaffe.

SAS har sagt de skal gjøre endringer i konseptet, så regner med at det blir mer strømlinjeformet snart. Det letteste vil være å tilby det samme i Economy som man gjør på innenlandsreiser - altså frokost, kaffe og te.
Old 11-07-2011, 17:18   #17
SAS CC
ScanFlyer Blue

Det letteste ville være at indlemme Economy Extra i Economy og nøjes med to serviceklasser på EU flights: Business og Extra/Economy. De mange fordele i Extrabilletten opvejer som oftest den højere pris.
SAS CC is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2011, 15:17   #18
hanswest
SAS Customer

Dette kommer litt an på. Jeg har bestilt fleksibel økonomi LH-billett, hvor man på et LH-fly får en baguett og litt drikke, mens man i et SK-fly får et kaldt måltid med alt av drikke til. Synes ellers at SAS´ økonomi ekstra er en av de aller beste øknomiklassene man får i Europa, til tider med en ganske så lav pris i forhold til alternativene (i alle fall på enveisbilletter).
hanswest is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules